26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ההיבט הפוליטי מאחורי תיזמון שביתת האחיות

האחיות השובתות מדברות על שכר נמוך ומחסור בכוח אדם. אולם יתכן שמתחת לפני השטח מסתתרים גם נימוקים פוליטיים הקשורים לבחירות.

 

 

לפני כל מערכת בחירות בזמן שהימין בשלטון, אנו נתקלים בשביתות ועדי העובדים הגדולים. הפעם זה מתחיל עם האחיות.

ומה הקשר לבחירות?

בכל מערכת בחירות התמצית שמסתתרת מאחורי התעמולה של השלטון היא להחדיר לתת ההכרה של הציבור את המסר: “טוב לכם! זה בזכותנו! אז כדאי לכם לבחור בנו שוב!”. לעומת זאת האופוזיציה שרוצה לכבוש את השלטון משדרת לתת ההכרה את המסר “רע לכם! זה באשמת הממשלה! אז תבחרו בנו כדי לשנות את המצב הרע”. זה, בקיצור, כל הסיפור של תעמולת הבחירות. כל סיסמאות הבחירות והמסרים והנאומים הינם פירושים לשני המסרים האלה. כך זה בכל מערכות הבחירות בעולם.

בישראל, תודה לאל, החיים טובים. המצב הבטחוני טוב יחסית, ועברנו את המשבר הכלכלי העולמי בהצלחה יחסית. לכן לא קל לשכנע אנשים שמצבנו גרוע, (אלא אם כן מדברים עם בעלי מנטליות פולנית). לפיכך ראשי ההסתדרות מתגייסים להמחיש לעם את המסר של “רע לכם!”. הם מארגנים שביתות שממררות את החיים לכלל הציבור. תמיד עם ועדים גדולים כמו חברת החשמל, עובדי הנמלים, הרופאים וכיוצא בזה. בציבור הרחב יש רבים שנפגעים וסובלים מהשביתות המיותרות האלה. הם וראשי מפלגות האופוזיציה מאשימים את הממשלה בכאב המיותר. התקשורת השמאלנית מצטרפת לחגיגה ומעצימה את הסבל שנגרם לאזרח הפשוט, והציבור אינו מבין שהסבל הזה נכפה עליו בצורה צינית.

נימוק אפשרי נוסף לשביתה הוא חולשת הממשלה והאוצר בתקופת מערכת הבחירות. הממשלה המכהנת לא אוהבת את הכותרות והאוירה התקשורתית שיוצרת השביתה, ולכן מנהלת מול השובתים מו”מ מעמדת חולשה יחסית, ומוותרת על סעיפים שעליהם היתה מתעקשת אילו היתה מתקיימת בתקופה שונה. הועדים הגדולים יודעים זאת ומנצלים את חולשת הממשלה.

אבל לא בכל ממשלה. גלי השביתות המאורגנות היו בישראל רק בתקופות בחירות שבהן הליכוד היה בשלטון. אולם כאשר מפלגת העבודה היתה בשלטון לא פרצו שביתות כאלה. מוזר, הלא כן?!…

כאשר אני קורא בעיתון את טענות האחיות השובתות, עולה במוחי השאלה – איפה הייתם עד עכשיו? למה התעוררתם דוקא כעת?. הרי את הטענות המוצדקות שלכם אנחנו שומעים כבר שנים, ולא שבתתם. אז מה עקץ אתכם עכשיו?

התשובה האמיתית: הבחירות הקרבות.

למען הגילוי הנאות: אשתי אחות, השביתה נכפתה עליה, והיא לא מבינה למה כופים עליה לא לעסוק בעבודה שהיא אוהבת. היא וחברותיה השובתות אינן קולטות שההסתדרות משתמשת בהן כבשר-תותחים במלחמת הבחירות. לפיכך אפשר שזו עוד שביתה פוליטית ולא שביתה ביחסי עבודה.

יש לצפות שלאחר שתסתיים שביתת האחיות יפרצו עוד שביתות נוספות של מגזרים אחרים, שמשפיעים על איכות החיים במשק הישראלי. אלא אם כן עופר עייני ושלי יחימוביץ’ יגלו אחריות ממלכתית. ואז יתרחש גם לנו מעין… נס חנוכה.

הכותב הוא יועץ בחירות, ומחבר הספר “מה למדנו מארתור פינקלשיין”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כ”ט בנובמבר הישראלי והפלשתיני

אלי חזן

יחסי הציבור של שיינקמן

אריק זיו ויזר

לא מדיחים מנהיג במצוקה

מוטי אוחנה

אובמה, תתעורר

אריק זיו ויזר

סמים קלים – בעד ונגד

אלי חזן

אלימות נגד נשים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן