25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

מבחן בית שמש של שר הפנים סער

אלי חזן מסביר מה בין שר הפנים גדעון סער לבין אופי העיר בית שמש והמאבק על דמותה של מדינת ישראל




העיר בית שמש סוערת. אם היה נדמה שהקו האדום של הסערה עמד בשיאו לפני הבחירות המוניציפאליות, הרי שהזיופים שנתגלו, לכאורה עדיין יש לומר, מעלים את רף האנטגוניזם כלפי ראש העיר הנבחר משה אבוטבול וכלפי חלקים מהקהילה החרדית.


הכנסת גם כן סערה היום. יותר נכון, ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת. זאת בשעה שיו”ר הוועדה ח”כ מירי רגב קיימה דיון על המצב בבית שמש. רגב נאמנה לתפקידה ויודעת היטב שיש למצוא פתרון לבעיה. לכן היא אצה רצה לקבוע את הדיון. ובכלל, היה מעניין לראות כיצד תושבי בית שמש שפקדו את המקום מלאים בטרוניות כלפי שר הפנים. כך למשל, שלמה, תושב העיר שעזב לכמה שעות את עבודתו כרואה חשבון ועלה לדיון : “שר הפנים צריך להחליט על קיום בחירות חוזרות. נתגלו זיופים והוא יודע זאת היטב. זה הדין המתחייב מהמצב”. שר הפנים, כך נדמה, לא יכול עוד לברוח מקבלת החלטה בנושא.


סער מעורה היטב בנעשה בבית שמש. הוא קיבל שם בשתי מערכות הבחירות האחרונות קולות רבים. ראש המטה שלו לשעבר קטי שטרית היא תושבת המקום וכשר חינוך עמדה בפניו בעיית בית הספר לשפה ותרבויות אשר הוא השכיל בעבר למצוא עבורו פתרון תבונתי. השנה הייתה 2009 וראש העיר החרדי, אז כמו היום משה אבוטבול, ביקש לסגור את בית הספר החילוני. תושבי המקום החילונים מסורתיים פנו אל שר החינוך דאז שהוביל את ראש העיר להשאיר את בית הספר פתוח. השר מצא כאמור פתרון יצירתי : הוא הפך את בית הספר לבית ספר אזורי והוא צוטט אז : “עמדנו במבחן על דמותה של בית שמש ועל דמותה של הארץ”.

אל לנו לשכוח : בבחירות האחרונות בלטה קבוצה של צעירים – “קבוצת תגר” אשר בראשה עומד משה שטרית – חבר מועצת העיר הנבחר מטעם הליכוד והם אלו שעומדים בחזית המאבק. המבחן על דמותה של הארץ כפי שהגדיר זאת השר סער מיועד בדיוק לאותם צעירים.


צחוק הגורל הוא ששר החינוך לשעבר נדרש לבית שמש כשר הפנים. עתה הוא יצטרך להחליט לאן פניו : האם להצדיק את התדמית שהולכת ונרקמת לו כמי שמוכר את נשמתו לחרדים או שמא הוא ינהג בצורה יצירתית? הוא למשל יכול לאמץ את אחד הפתרונות המוצעים : חלוקת העיר בית שמש לשתיים – בית שמש ובית שמש עלית. שהרי מבחינה דמוגרפית ישנה רק שכונה אחת מעורבת בין חילונים מסורתיים וחרדים. בין כל השאר ניתן להפריד.


הנה כי כן, זהו מבחן בית שמש של שר הפנים סער על דמות ישראל העתידית. רק הזמן יוכיח אם הוא יודע לשמור על יצירתיות. מה שבטוח הוא שתושבי בית שמש החילונים מסורתיים מחכים למוצא פיו. הם לא רוצים שהשר יגנוב דעת ויש להניח שהם יעמדו על שלהם. במקרה שהתוצאה תהיה מאכזבת הוא ימצא עצמו ללא תמיכה בפריימריז. המקום הראשון אותו השיג במערוכת קודמות יוטל בספק. אולי אפילו ספק רב. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכתב פרידה

אלי חזן

חרדים בליכוד נגד העבודה

אריק זיו ויזר

זה אנחנו או אתם

אריק זיו ויזר

תוצאות מרשימות בפריימריז לליכודניקים החדשים

אריק זיו ויזר

אז למה לבחור בצחי ?

אריק זיו ויזר

מורידים ומתעדכנים : הליכוד השיק אפליקציה

אריק זיו
דילוג לתוכן