22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

יד לבנים בדאלית אלכרמל אתר מורשת לאומי

יד לבנים בדאלית אלכרמל יהיה אתר המורשת הלאומי הראשון במגזר הלא יהודי , סיכום ברוח זו הושג היום במפגש בכנסת בלשכתו של סגן השר איוב קרא

בישיבה שבה השתתפו ראש אגף בכיר לתוכנית מורשת לאומית במשרד רוה”מ מר ראובן פינסקי, מרכזת פרויקטים במשרד רוה”מ גב’ ליאורה אלדן, היועץ הפוליטי לראש הממשלה מר גבי קדוש, יו”ר בית יד לבנים חכ”ל אמל נסראלדין.

בבית יד לבנים חי תקופה ארוכה מר נפתלי הרץ אמבר מחבר ההמנון הלאומי “התקווה” על מרפסתו המשקיפה להרי הכרמל והים התיכון, כאשר מבנה זה שימש את הממשל במנדט הבריטי, והוסב לבית יד לבנים לחללי צה”ל בני העדה הדרוזית.

סגן השר קרא פנה לראש הממשלה עם פרסום אתרי המורשת ומחה שאתר יד לבנים לדרוזים אשר בו נכתב המנון התקווה ומהווה מקור השראה ציונית הראשון במעלה, לא נכלל ברשימת האתרים שהוכרז עליהם כאתרי מורשת , ורוה”מ בנימין נתניהו הורה לועדת ההיגוי להיפגש עם כול הגורמים הרלוונטיים כדי להכריז בקרוב על אתר יד לבנים כאתר מורשת לאומי.

בישיבה סוכם על שדרוג בית יד לבנים, שיפוצו והפיכתו למקום אליו יוזרמו מאות אלפי תיירים מישראל ומהעולם, ולשדרג את המקום מבחינה פיזית מוזולוגית שתביא להרמת קרנה של העדה הדרוזית ודאלית אלכרמל בישראל ובעולם.

בקרוב ייערך סיור בבית יד לבנים של ועדת ההיגוי כדי לסכם על הדרכים לסיים את כול ההכנות לתחילת שיקום האתר ושדרוגו, שבסיומו ייערך טכס הפתיחה הרשמי בו יהיה אורח הכבוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועד אז יישלחו ממשרד רוה”מ מומחים ואנשי מקצוע כדי לייעץ בהכנות השונות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בג”צ: הכדור בעניין אטימת בית הכנסת באלמתן חוזר אל ראש הממשלה

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד ביום זכויות האדם- גם ליהודי יש זכויות אדם

אריק זיו ויזר

לאקי נינה ובמבי מחפשות בית

אריק זיו ויזר

הסירוב של לפיד מול ההקרבה של סמוטריץ’

אריק זיו ויזר

נפטר הרב עובדיה יוסף

אריק זיו ויזר

ואולי נלמד מטראמפ גם בזה ?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן