20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

בג”צ: הכדור בעניין אטימת בית הכנסת באלמתן חוזר אל ראש הממשלה

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה קרא הערב לראש הממשלה למנוע את אטימת בית הכנסת

שופט בית המשפט העליון חנן מלצר אמר כי על אף 60 הימים שנקבעו לעדכון על איטום בית הכנסת בשכונת “אלמתן” שבישוב “מעלה שומרון”, המדינה רשאית לקיים שימוע לפני ביצוע האיטום ובכך למנוע את איטום בית הכנסת, שכזכור נבנה בשטח המיועד לכך בתכנית המתאר של מעלה שומרון. השופט מלצר לא הוציא צו בינים למדינה, אך פסק  כי אם המדינה  מעוניינת לקיים את השימוע היא רשאית שלא לאטום את בית הכנסת עד אז.

על המדינה למסור את החלטתה מחר בדיום בבית המשפט העליון בפני שלושה שופטים.

בכך מחזיר, למעשה, בית המשפט העליון את ההחלטה אל פתחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר הבוקר פורסם בכלי התקשורת כי אמר בישיבה אתמול שלא לאטום את בית הכנסת.

כזכור, עתר לבג”צ אתמול אייל בלוך, תושב אלמתן, בדרישה לקיום שימוע לפני הריסת בית הכנסת באלמתן לאחר שנודע כי המנהל האזרחי החליט לקיים שימוע שני לבוני המסגד הלא חוקי בכפר בורין, שנבנה על אדמות מדינה בשטח c ללא כל היתר.

בעקבות החלטת השופט מלצר חוזר הכדור אל ראש הממשלה שצריך לקבל את ההחלטה הפוליטית האם לאטום את בית הכנסת או למנוע את הדבר ולדווח על כך לבג”צ מחר.
 
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה קרא הערב לראש הממשלה למנוע את אטימת בית הכנסת:
” אני רואה בראש הממשלה בנימין נתניהו אחראי להחלטות בנושא ומצפה ומקוה שראש הממשלה אכן ימנע את איטום בית הכנסת. האיטום הוא צעד חמור, לא מוסרי ולא צודק, חסר תקדים וחסר כל הצדקה” – אמר מסיקה – “מלכתחילה אנו זועקים שמדובר בעתירה פוליטית, לא ישרה וצינית של ארגון שמאל קיצוני, שכל מטרתו לנגח ולפגוע באזרחי המדינה המתגוררים בשכונת אלמתן. מלכתחילה זעקנו שמדובר בבית כנסת שנמצא במרכז שכונה בתוך תוכנית המתאר המאושרת של היישוב מעלה שומרון.
 הטענה היחידה שעליה מנסה בצורה צינית להתבסס העתירה היא ששר הביטחון משיקולים פוליטיים-מפלגתיים שלו מסרב לחתום על תוכנית המתאר המפורטת של השכונה. לא ייתכן שבצד ימין הוא יסרב לחתום ובידו השנייה ירצה לאטום בית כנסת בישראל מטעמים של ‘כאילו’ חוק.
אנו, כמו שופט הבג”צ, רואים בראש הממשלה אחראי למצב ומקווים שראש הממשלה ישים סוף לפרשה הלא-הגיונית הזו”, הוסיף מסיקה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לראשונה בפרשת ילדי תימן: ייחשפו חומרי ארכיון של המשטרה ומערכת הביטחון

עינר אביב

אפרת גוש וקובי אפללו הופיעו באירוע הוקרה למתנדבים המסייעים לניצולי שואה מאת:אלי חזן

אריק זיו ויזר

מגבעתיים ועד ירושלים

אריק זיו ויזר

“אסור לזעזוע להשתיק את הדרישה לבדק בית בהתנהלות מועצת יש”ע”

אלי חזן

”אם תרצו” ו”גאווה בליכוד” – צעדו יחד במצעד הגאווה בתל-אביב

אלי חזן

מועמד הרפובליקנים לנשיאות אמריקה נפגש עם ח”כים מהליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן