21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

הסירוב של לפיד מול ההקרבה של סמוטריץ’

בצל הקמת ממשלת חרום , הסירוב של לפיד מול ההקרבה של סמוטריץ’

על רקע המשבר ההולך ומחריף, כאשר צבא העם ימין ושמאל, חילונים ודתיים, דרוזים , חיילים מוסלמים נוצרים כולם נרתמים למלחמה באויב הרצחני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו”ר מפלגת האיחוד הלאומי בני גנץ ניהלו דיונים להקמת ממשלת חירום שתנהל את המצב ביעילות. השיחות חשפו ניגוד חריף בין החלטותיהם של לפיד, נציג השמאל, לבין סמוטריץ’, מנהיג הימין. 

עמדת לפיד

בתחילה הפגין לפיד נכונות להצטרף לממשלת חירום מקצועית ומצומצמת. עם זאת, בסופו של דבר הוא סירב להשתתף אלא אם נתניהו יסיר מהקואליציה מפלגות ימין קיצוני, בהן הציונות הדתית ועוצמה יהודית. סירובו של לפיד מדגיש את מחויבותו לדעותיו הפוליטיות, שכן הוא סבור כי מפלגות קיצוניות אלה מעכבות את האפשרות להקים ממשלת חירום מתפקדת שתוכל לנהל את המשבר. להשלכות החלטתו של לפיד יש משקל משמעותי, שכן השתתפותו בממשלת החירום עשויה להוביל לתגובה מאוחדת ויעילה יותר למצב המסלים.

ההקרבה של סמוטריץ’

בניגוד ללפיד, מנהיג הימין סמוטריץ’ הקריב קורבן משמעותי בכך שוויתר על מעמדו ולא נכנס לממשלה הקטנה. החלטה זו אפשרה את הקמתה של ממשלת חירום יעילה שתתמקד בטיפול במשבר הנוכחי. בחירתו של סמוטריץ’ ממחישה את מסירותו לשים את צרכי המדינה מעל הרווח הפוליטי האישי. בכך שזז הצידה, סמוטריץ’ אפשר את הקמתה של ממשלה זריזה ומגיבה יותר, המסוגלת להתמודד עם אתגרי המשבר.

סירובו של לפיד להצטרף לממשלת החירום עורר תגובות מעורבות בציבור. יש הרואים בהחלטתו עמדה עקרונית נגד מי שיש לו כיפה על הראש, ויש הרואים בה חוסר נכונות לשים את צרכי המדינה מעל הפוליטיקה האישית. תמיכת הציבור במאמץ המלחמתי רק מגבירה את הביקורת על בחירתו של לפיד. ההשלכות האפשריות על לפיד ומפלגתו יש עתיד עדיין אינן ברורות, שכן החלטתו עלולה לחזק את מעמדו בקרב הקיצונים משמאל ולפגוע במעמדו בקרב הציבור.

השוואה בין לפיד לסמוטריץ’

ההחלטות שקיבלו לפיד וסמוטריץ’ במהלך דיוני החירום בממשלה חושפות את סדרי העדיפויות השונים של מנהיגי השמאל והימין. בעוד סירובו של לפיד להצטרף לממשלה אם לא יתקיימו תנאים מסוימים מעיד על מחויבותו לדעותיו הפוליטיות, החלטתו של סמוטריץ’ לזוז הצידה מדגישה את נכונותו להציב את צרכי האומה בראש סדר העדיפויות. 

גם המניעים לבחירתם שונים: לפיד מבקש להבטיח שממשלת החירום תהיה נקייה מהשפעות קיצוניות, ואילו סמוטריץ’ מבקש לאפשר תגובה יעילה יותר למשבר. בסופו של דבר, שני המנהיגים מקבלים החלטות מחושבות על סמך דעותיהם והערכתם את המצב.

ההשפעה הכוללת של החלטותיהם על הקמת ממשלת החירום היא משמעותית. סירובו של לפיד להצטרף ללא סילוק מפלגות הימין הקיצוני מסבך את תהליך ההקמה ועלול לפגוע באחדות הממשלה וביעילותה. מצד שני, החלטתו של סמוטריץ’ לזוז הצידה מאפשרת הקמת ממשלה יעילה יותר, ערוכה טוב יותר לטיפול במשבר. 

שיחות החירום הממשלתיות העלו לקדמת הבמה את הבחירות המנוגדות של לפיד וסמוטריץ’. סירובו של לפיד להצטרף לממשלה מבלי שיתקיימו תנאים מסוימים מדגיש את מחויבותו הבלתי מעורערת לדעותיו הפוליטיות, ואילו הקרבתו של סמוטריץ’ מעידה על מסירותו לצרכי האומה. תגובות הציבור להחלטות אלה נותרו מגוונות, כאשר חלקן תומכות בעמדתו של לפיד וחלקן מותחות עליה ביקורת. ככל שהמשבר יתפתח, ההשפעה של החלטות מנוגדות אלה על הקמתה ויעילותה של ממשלת החירום תתברר יותר ויותר. כעת נותר לראות אם לפיד ופוליטיקאים אחרים מהשמאל, כמו מרב מיכאלי, ישקלו מחדש את עמדתם ויצטרפו בעתיד לממשלת החירום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בהפגנה מול הכפר בורין : בית כנסת אוטמים – מסגד משפצים

אריק זיו ויזר

שמעון בוקר: “בכל בית בישראל צריכים להיות דגל ותמונה של נתניהו”

ליכודניק

ערבים-מוסלמים? בליכוד?

אריאל אילוז

מסין בברכה

מערכת ליכודניק

עאסי עריידה מנצח בגדול בבחירות לוועד עובדים במועצה מקומית מג’אר

אריק זיו ויזר

הפסק לכנות את יו”ש “שטח כבוש”, או שתיתבע

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן