11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בארץ

ואולי נלמד מטראמפ גם בזה ?

הסינים משתמשים בסחר לא הוגן כלפי האמריקאים? אז טראמפ מעלה מכסים ומשנה את כללי המשחק. הגיע הזמן שישראל תשתמש בפרקטיקות הללו לגבי הפלשתינים. המקרה של מגדלי הבקר כמקרה בוחן

 

כבר 3 חודשים שיש חרם פלסטיני על חקלאים ישראלים והממשלה עוצמת עיניים. כשיש חרם אירופאי על סחורה ישראלית כולם זועקים, נואמים באום מוציאים גינויים. ופה? שקט. נותנים למתפש לקבוע מדיניות וראש הממשלה ושר הבטחון מסירים אחריות. המתפש טוען שהחרם פסק אבל דה פקטו הם נותנים לפלסטינים להכתיב לישראל כמה סחורה הם מוכנים להכניס. זה מתחיל מחקלאים וימשיך לעוד סחורות ואז יהיה פה חרם כולל. ממתי ממשלת ישראל שותקת מול חרם? אם הם לא נותנים לנו להכניס יכולה הממשלה לקבוע שגם אנחנו לא נותנים להם.

 

קצת רקע להבנת העניין:

 

ב 25 השנים האחרונות, על רקע הסכמי פריס, היו פתוחים מעברי הגבול לסחורות משני הצדדים. בחודשים האחרונים, בצעד חד צדדי, סגרה הרשות הפלסטינית את המעברים ולא מאפשרת מעבר סחורות ישראליות.

מדינת ישראל לעומת זאת, מאפשרת לרשות הפלסטינית להמשיך להעביר סחורות חקלאיות כרגיל לישראל ולא נוקטת באמצעים הרבים שיש ברשותה על מנת לעצור את

 

החרם שנמשך כבר למעלה מחודשיים פגע אנושות בחקלאים בענף כולו. אורך הנשימה שלהם נגמר ואם לא ינקטו צעדים משמעותיים במיידי מאות משפחות ועוד כאלפי עובדים נוספים יקרסו כלכלית וימשכו את כל ענף הבקר והחלב איתם.

ענף הגידול כולל כ- 600 משפחות ומשקים של חקלאים ברחבי ישראל, המעסיקים בהערכה כ- 1800 עובדים. היקף המתפרנסים מהענף היינו בהערכה מעל 2200 משפחות. מרבית המשפחות גרות בפריפריה, החל ממושב פארן בערבה דרך כפר יהושוע בעמק יזרעאל, מחולה בבקעת הירדן, בני יהודה בגולן, ופטיש בנגב.

לאחרונה יצאו החקלאים להפגנה מול הקריה בתל אביב והם מבטיחים שבמידה והנושא לא יקודם פעולות המחאה תעלנה מדרגה.

דוד אלחיאני יו"ר מועצת בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע שוחח עם ראש הממשלה על הנושא והתריע  בפניו כי החרם של פלסטינים מהווה פגיעה אנושה והתמוטטות כלכלית באלפי משפחות בישראל. עוד הדגיש אלחיאני כי על מדינת ישראל להתייחס אל הנושא כחרם פלסטיני לכל דבר ועניין.

ראש הממשלה טען כי ייעשה כל שביכולתו על מנת למנוע את המצב ולהביא לסיום המשבר.

בני ביטון ראש העיר דימונה, סגן יו"ר המרכז לשלטון מקומי ויו"ר פורום ערי הפיתוח פנה במכתב נרגש  לראש הממשלה ובו כתב:"  כמי שיודע כמה קשה הפרנסה בכלל ובפריפריה של מדינת ישראל בפרט אני פונה אליך בקריאה נרגשת, אנא עשה הכל ובהקדם להסיר את החרם מיידית ולהחזיר את המצב כפי שהיה לפני כשלושה חודשים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מתכוננים לקרב

אמיתי שיף

חסינות איננה הודאה באשמה

חיים פוזן

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

פרשת פינחס –"במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש"( אבות נ,ה)

אלי כהן

המינוי המיותר של בנט. האיחוד עם הימין החדש מיותר יותר

אריק זיו

הדברים "כאילו לא נכתבו בעט או במקלדת אלא במכחול רב-צבע"

ליכודניק
דילוג לתוכן