24.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

ח״כ ואטורי: ״אם לא ניכנס לרפיח כל הנרצחים היו לחינם״

בראיון שנתן השבוע לערוץ 14 חבר הכנסת ניסים ואטורי, במהלכו קרא לדרג הצבאי להתכונן להיכנס ללבנון ולרפיח ולהעלם מדרישותיו של נשיא ארה״לֹ ג׳ו ביידן על רקע ההחרפה ביחסים בין ישראל לארה״ב. כמו כן, במהלך הריאיון ביקר בחריפות את מערכת הביטחון ואת השר יואב גלנט שלכאורה לא עושה מספיק לדבריו על מנת לשנות את מדיניות ההכלה של צה״ל ומערכת הביטחון.

לטענתו במערכת הביטחון ״לא מבינים את השפה של האזור״ ועקץ את שר הביטחון על רקע הסרטון שהוציא בשפה הערבית וקרא לו ״להפסיק להצטלם לסרטונים ולתת פקודה לתקוף בלבנון״. עוד הצהיר כי יש לתקוף בלבנון ולבצע כניסה קרקעית בטווח הזמן המיידי, וזאת לדבריו על רקע השחיקה בהרתעה״.

 עוד הגיב לפרשת ברק חירם שלטענת ח״כ ואטורי לא היה צריך להיות מפוטר על ידי הרמטכ״ל הרצי הלוי, ורמז לציד מכשפות שאותו מנהל המטכ״ל נגד קצינים בעלי אוריינטציה ימנית. בהמשך הריאיון שיבח השר וטורי את רה״מ נתניהו שלדבריו ״אף ראש ממשלה אחר לא היה עומד בלחץ״ בעקיצה ששיגר לשר בני גנץ על רקע ביקורו בארה״ב.

ביחס לביקור זה אמר ״מי שמחליש את ישראל מול האמריקאים ומחבל ביכולת להשלים את מטרות המלחמה לא יכול להיות רה״מ״. עוד התבטא בשאלת התקציב שלדבריו ישנה חשיבות עליונה עבור הדרג המדיני להעביר את התקציב ולאפשר לצה״ל במסגרתו את הכלים לנצח. בין היתר מאחר והוא כולל בין היתר תקציב לביטחון, למילואים ולחיילים. עוד הדגיש את הצורך החשוב לחדש את מלאי האמל״ח על רקע הלחימה.

בהתאם לכך, על רקע התנהלותה של ארה״ב במהלך ״מלחמת חרבות ברזל״ והאיומים לפיהם תגביל את האמל״ח שהיא מספקת במידה וישראל לא תתקפל לדרישותיהם בהכנסת סיוע הומניטרי, החל דיון ציבורי נוקב בשאלת הצורך של ישראל בפיתוח עצמאות אמלח״ית. מה שעורר בין היתר בעקבות הדיון את שאלת התלות הביטחונית של ישראל באמל״ח שארה״ב מספקת לה.

זאת, לאור היכולת שמקנה בכך מדינת ישראל לגורם זר להכתיב לה כיצד להבטיח את ביטחון תושביה ולהתמודד עם אויביה. במקרה הזה, ארגון טרור רצחני שלא רואה את עצמו כפוף לאף סטנדרט בינ״ל מינימאלי של דיני המלחמה. ואכן, עד כה בהתאם למסרים שהתקבלו מחברי הקואליציה על רקע הצורך הביטחוני שהתעורר בפיתוח תשתית לייצור אמל״ח, נראה כי עוד צפויות התפתחויות בנושא. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אמסלם : “פוליגרף חובה לקציני משטרה”

אריק זיו ויזר

פעם קראו לזה קיבוץ, היום קוראים לזה תאגיד

אריאל אילוז

המסר של ח”כ פלוסקוב לשבת

אריק זיו ויזר

ארדן חזק בביטחן הפנים

תומר שמש

יום הכיפורים תשפ”ב: עת לחשבון נפש לאומי

מאמר מערכת

ארץ ישראל במשנת הרמב”ם: דיון בלאומיות

דר' גבריאלה ברזין
דילוג לתוכן