25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

חרוץ, חברתי ומבטיח- הכירו את ח”כ אופיר כץ

מתוך: מגזין החגים של “ליכודניק”

אופיר כץ הוא בין חברי הכנסת הצעירים ביותר של הליכוד, הוא נבחר לראשונה רק לפני כשנה וקצת וכבר הציב את עצמו בין רשימת שליחי הציבור החברתיים והאקטיביים ביותר.

כץ נולד, גדל ומתגורר בעפולה, הפריפריה תמיד היוותה בסיס לפעולותיו בכל תפקיד או משרד בו היה, ולכן כשנבחר חרט על דגלו את נושא צמצום הפערים במתן שירותי הרפואה בין הפריפריה למרכז. בזמן הקצר כץ למד וביקר בכל בתי החולים בפריפריה, והצליח להביא להישגים חסרי תקדים לחלקם. אחד מההישגים שרשומים על שמו הוא הקמת המכון לצנתור מוחי בבית החולים פוריה שבצפון.

בדצמבר האחרון נתקל כץ בנתון מדאיג, שני אנשים ביום שלוקים בשבץ באזור הגליל המזרחי, העמקים והגולן, אל מול מחסור במרכז לצנתור מוח בסביבה. הנפגעים נאלצים לנסוע מרחק רב לקבלת טיפול רפואי כשמרכיב הזמן הוא קריטי- כל עיכוב מהווה סכנה לבריאותם ואף לחייהם של המטופלים. כ- 800,000 תושבים, ביניהן ערים מרכזיות כמו טבריה, בית שאן, עפולה, מגדל העמק קריית שמונה, צפת ונוספות אינם מקבלים טיפול הולם במצב זה. בעקבות פעילותו ובקשתו של כץ ממשרד הבריאות, בית החולים פוריה קיבל אישור להקים את המרכז הראשון באזור לצנתור מוח. בימים אלו ממש המרכז בתהליכי הקמה ויפעל בעתיד הקרוב.

אך צמצום הפערים בבריאות זה לא העוול החברתי היחיד שחבר הכנסת אופיר כץ עוסק בו- ביוני האחרון, הגיש הצעת חוק שקובעת יום רשמי לזיכרון הפרהוד- פרעות יהודי עיראק. למרות שהחוק טרם חוקק, לראשונה אי פעם, בעקבות פעילותו, צוין במליאת הכנסת זיכרון הפרהוד. כץ, נכד לניצולת פרהוד, מספר- “גדלתי בצל הסיפורים הנוראיים על הפרעות בבגדד, סבתי סיפרה לי על הטבח הנוראי, האלימות, הרכוש שנבזז, חילול ספרי הקודש ועל הפחד ברחובות. כשהגעתי לבית הספר מעולם לא למדתי על זה, וכמוני רבים, אך הם לעומתי לא הכירו את הסיפורים מהבית. כנציג ציבור ומחוקק החלטתי לתקן עוול היסטורי הזה ולהגיש הצעת חוק שתקבע יום לזיכרון הפרהוד- הנושא יילמד במוסדות החינוכיים, יצוין במליאת הכנסת, ותהיה אפשרות לקיום עצרת מרכזית”. לאחר הפרסומים בתקשורת על החוק, מספר כץ שקיבל תגובות בכל מקום- ברשתות, בטלפון, במיילים- ניצולים ומשפחותיהם שהתרגשו וספרו שההכרה בסבל שהם עברו זהו הדבר היחידי שהם רצו מהמדינה. “זו חובתנו לזכור את מה שהיה שם, ולהעביר לדורות הבאים. הצעת החוק שלי תאפשר לתת לפרהוד את המקום הראוי לו במוסדות הרשמיים של מדינת ישראל, תנציח את זיכרון תולדותינו היהודיים, ותשמר את הידע על מה עברו הדורות הקודמים לנו בתפוצות”.

נושא נוסף שלקח על עצמו הוא תופעת ההתעללות בפעוטות, לפני כשנה, עם חשיפת פרשת כרמל מעודה, בדק כץ את העונשים אשר מקבלות הפושעות הללו וגילה חוסר מידתיות- קנסות, עבודות שירות, מאסר על תנאי, ענישה מגוחכת לאלו שמתעללות ביקרים לנו מכל. הוא החליט לעצור את זה והגיש הצעת חוק שקובעת שכל מתעללת בפעוט תשב בכלא. בימים אלו הוא נאבק על מנת לחוקק את החוק בהקדם.

מעבר להיותו חבר כנסת חברתי, מרגע היבחרו לכנסת כץ פועל על מנת למנוע מתומכי טרור לשמש כחברי כנסת ישראליים. בבחירות לכנסת ה- 22 הגיש את בקשת הפסילה לחברת הכנסת היבא יזבק. וועדת הבחירות המרכזית פסלה את יזבק ברוב גדול, אך שופטי העליון הפכו את ההחלטה. “זה היה מביש לראות איך בית המשפט העליון מכשיר מי שתומכת באופן סיסטמתי במחבלים, רוצחים ובמרגלים, לשמש כחברת כנסת בישראל. הטיעונים שבהם השתמשו היו מרתיחים- “אין מסה קריטית של ראיות, ההתבטאויות היו מזמן”, בושה שהמשפחות השכולות היו צריכות לראות את זה. ברגע שהדבר קרה הבטחתי שאפעל לתיקון החקיקה על מנת שתומכי טרור לא ישבו יותר בבית המחוקקים הישראלי”, מספר כץ, ואכן כך עשה, הצעת החוק שלו שמה סוף לכל הפרשנויות הרחבות של בית המשפט העליון: מספיק התבטאויות בודדות של חבר כנסת על תמיכה בטרור והוא ייפסל. כץ הרחיב גם את סוגי הבעות התמיכה בטרור שייחשבו כעילה לפסילה, וביקש לצמצם את מעורבות בית המשפט העליון בתהליך.

למרות היותו צעיר, כץ מונה על ידי ראש הממשלה למרכז הקואליציה בוועדת הכספים, תפקיד מפתח במסגרתו הוא אמון על העברת החלטות הממשלה, יחד עם יצירת שינויים להחלטות, אשר אותם קובע עם יתר חברי הוועדה בעקבות בעיות שמציפים אזרחים.

אין ספק שחבר הכנסת אופיר כץ הוא אחד מנבחרי הציבור ששווה לשים לב אליהם, העיסוק שלו בנושאים הרגישים והחשובים בחברה הישראלית, החריצות, השקט שבו הוא פועל והחיבור למקורות ממקמים אותו כאחת ההבטחות הגדולות של תנועת הליכוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מזיזים את הגבינות של כולנו

אמיתי שיף

אפליקציה שתשגע את הליכוד

אריק זיו ויזר

חג שמח לאחינו הדרוזים, צ’רקסים, בדווים ומוסלמים

אריק זיו ויזר

יובל שטייניץ: “נתניהו לא זקוק לכפיים מהמחנה הציוני”

אריק זיו ויזר

מזל טוב ליוסי שלי

אריק זיו ויזר

עכשיו זה רשמי : אריאל קלנר יתמודד במחוז חיפה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן