25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

שרת המהפכה: מירי רגב הגיעה למשרד התחבורה ועלתה על אוטוסטרדה של עשייה

מתוך : מגזין החגים של “ליכודניק”

 

נלחמת למען הפעלת התחבורה הציבורית בתקופת הקורונה, מוצאת פתרונות להפעלת הרכבת, מקבלת החלטות היסטוריות על הקמת שדה התעופה השלישי בדרום וקיום המסילה המזרחית ומקדמת רפורמות למען הוזלת יוקר המחיה ושיקום השירות של משרד התחבורה לציבור. 3 חודשים למינויה של מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וכבר ברור שהיא באה כדי להותיר חותם

 

בים, באוויר וביבשה. אם יש משהו שהשרה מירי רגב מוכיחה בשלושת החודשים הראשונים לתפקידה כשרת התחבורה, זה ללא ספק העובדה שהיא הגיעה כי להשאיר חותם ברור בסוף הקדנציה ולא בשביל להעביר את הזמן. רגב הסתערה על תפקיד שרת התחבורה ולא קיבלה אפילו יום אחד של חסד. עם תחילת כהונתה פרץ משבר הפעלת התחבורה הציבורית בצל הקורונה – ורגב מצאה את עצמה בהתמודדות עם מי שהובילו את הטיפול במשבר הקורונה בשעתו, מנכ”ל משרד הבריאות בר סימן טוב ופרופ’ סדצקי, שדרשו מרגב למצוא יש מאין פתרונות לשליטה בכמות הנוסעים ברכבת ובאטובוסים כתנאי להפעלתם. “רגב ישבה במשרד יום ולילה וקיימה ישיבות בלי הפסקה כדי להבין איך מפעילים את התחבורה הציבורית במצב כזה”, מספרים מקורבים לרגב, “היא דרשה מכולם להפסיק להסביר למה לא ולהציע כיצד כן, זה יצר שינוי בתפיסה של המערכת ותוך זמן קצר הגיעה שיטת הוואוצ’רים ברכבת שזכתה לאמון מערכת הבריאות, וגם לגבי הנסיעה באוטובוסים הגיעו להסכמות על כמות נוסעים שיחד עם תגבור שומרת על מערך התחבורה במתן שירות סביר לציבור עד להסרתם”.

 

 

במקביל רגב עוררה סערה גדולה כשכבר בנאום הכניסה לתפקיד שמה על השולחן את ההחלטות ההיסטוריות שקיבלו ממשלות מפא”י בשעתו, ושהובילו ליצירת “ישראל השניה” באמצעות יצירת פריפריה מרוחקת ומנותקת מחיבור לטבור הכלכלי והתרבותי של ישראל. רגב פרסה חזון לרכבת על ה”ציר המזרחי” שתחבר את ישראל מקרית שמונה ועד אילת, והחלה לקדם מקטעים ממנה כבר בתוכנית החומש הקרובה של חברת “נתיבי ישראל” המבצעת את עבודות ההקמה והפריסה של מסילות הברזל.

 

 

בין לבין רגב יכולה לייחס לעצמה כבר שורה ארוכה של הישגים, בין השאר סיום של מחלוקת היסטורית בין וועדי העובדים לנמל אשדוד וחתימה על העברת מחלקת הים של נמל אשדוד לחברת נמלי ישראל. סיוע לחברות התעופה הישראליות במשבר הקורונה. חברת “ישראייר” זכתה לסיוע ומימון משרד התחבורה להפעלת הטיסות בשיאו של משבר הקורונה שעה שהשירות לא היה מוצדק כלכלית וחברת “אל על” נצלה מפשיטת רגל לפי שעה רק בזכות שורה של מהלכים שהובילה רגב למענה, הכל במטרה לשמור על העצמאות התעופתית של ישראל ועל פרנסת ענף התעופה. גם עובדי רש”ת קיבלו גב מרגב וחתמו על הסכמים שאפשרו את פרנסתם בתקופת סגירת השמיים.

 

 

גם במישור הליכודי רגב נמצאת בחזית וסופגת לא מעט אש בשל התייצבותה בראש המגינים על שלטון הליכוד ועל ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעיית ראש הממשלה הגב’ שרה נתניהו. השרה רגב הייתה הראשונה להודיע על כוונתה להגיע אל בית המשפט לפתיחת הדיונים בתיקי ראש הממשלה, המכונים בפוסטים שהיא מעלה לפייסבוק, “תיקי הסרק”. בראיונות שהיא מעניקה לכלי התקשורת השונים רגב לא מהססת להעלות להתקפה והופעותיה הרהוטות, החדות והמרשימות מצליחות להבקיע גם את האולפנים העויינים לליכוד ולימין.

 

 

רגב גם משקיעה לא מעט בכל הקשור למעורבות המשרד למען הרשויות המקומיות וראשי הערים הזקוקים לסיוע מקבלים ממנה לב ופתוח ודלת פתוחה. “אצל רגב לא צריך להתחנן ולא לעמוד כעני בפתח” אומר אחד מראשי הערים הבכירים בפתח, “היא נותנת כבוד והופכת עולמות כדי לסייע לנו, היא מבינה שאנחנו כאן בשביל האזרח”.

 

 

בין שלל ההישגים המקצועיים שרגב יכולה לרשום לעצמה בסיפוק בפחות מ-100 ימים ניתן למנות גם את ההחלטה על פיילוט לאוטובוסים דו קומותיים שיגיעו לישראל, הקמת צוות אסטרטגי לתוכנית אב לתחבורה בבאר שבע, התקנת מחיצות הגנה לנהגי האוטובוסים ופתרון לתשלום במזומן התחבורה הציבורית, ייבוא אוטובוסים חשמליים דו מפרקיים לתחבורה הציבורית, החלטה על שיקום וסלילה מחדש של כבישים אדומים ביהודה ושומרון ובראשם כביש 5, קידום תקנות למניעת שכחת ילדים ברכב והחלטה על מאגר עסקאות רכב יד שניה שיאפשר כלים לציבור לנהל מו”מ על מכירה וקנייה של רכבים משומשים. אין ספק שהקדנציה של רגב במשרד התחבורה הולכת להיות כזו שתשפיע על פניה של ישראל בעשור הקרוב ותביא לידי ביטוי ומימוש את הערכים והרצונות של חברי הליכוד לבחור במי שיודעים לא רק לדבר על ערכי הימין אלא גם ליישם אותם בשטח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שחר של מזרח תיכון אחר: הסכם תעופה בין ישראל לירדן

דניאל נחמיה

הבחירות לראשות הליכוד בהסתדרות : מסתמן מהפך

אריק זיו ויזר

הנדון : ההתבטאויות המכוערות של ח”כ חיליק בר

עינר אביב

הקול הצרפתי בליכוד

אלי חזן

פרשת פינחס –”במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש”( אבות נ,ה)

אלי כהן

הכר את המועמד : יגאל בוזגלו מחוז גליל ועמקים

עינר אביב
דילוג לתוכן