26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי בליכוד

ברקת מניה בטוחה

מתוך: מגזין החגים של "ליכודניק"

למרות שלא קיבל את משרת שר האוצר ח"כ ניר ברקת מביט למרחוק. בראיון לליכודניק הוא מבהיר לליכודניקים כמה סוגיות שראוי לדעת עליהן יותר  

 

 

‏למרות שראש הממשלה התחייב שתהיה שר האוצר לא קיבלת תיק. לא נפגעת?

"אני מכבד את הכרעת ראש הממשלה ומבין שזה נעשה משיקולים נוספים, אך סירבתי להצעתו לתיק זוטר כי לא רציתי לבזבז כספי ציבור בתפקידים בהם לא אעשה יותר מידי, ואני מודה לראש הממשלה שקיבל זאת בחפץ לב. הרגשתי שאוכל לתרום יותר ולהשפיע מהכנסת בוועדת הכספים ובוועדת חוץ וביטחון, ובאמת אני מרגיש ככה, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה.

היחסים שלי עם ראש הממשלה מצוינים. אני מקיים איתו שיח קבוע, אנחנו נפגשים אחת למספר שבועות, ואני מעריך שאני יכול להשפיע על הדברים גם כחבר כנסת. אני שמח על השיח הפתוח הזה ואמשיך לתמוך בראש הממשלה". 

 

אתה כבר יותר מעשר שנים לא מקבל משכורת, גם כראש העיר ירושלים וגם עכשיו אתה ממשיך לעבוד בשקל לשנה. בהמשך לזה הגשת הצעת חוק שחברי כנסת יוכלו לוותר על שכרם. אתה מצפה מכולם לעשות את זה?

"אני לא מצפה מכולם לעשות את זה, אבל אני מצפה שיאפשרו למי שיכול ורוצה לוותר על שכרו לעשות את זה. זה עניין של דוגמא אישית ומנהיגות, במיוחד מול ציבור שלם שנפגע בתקופת הקורונה, שפוטר או שיושב בבית בחל"ת".

זה לא סוד שאתה נפגש עם ראש הממשלה מפעם לפעם, וגם הביקורת שלך על ההתנהלות הכלכלית נאמרת בכל מקום. ראש הממשלה ביקש ממך להכין תוכנית כלכלית להתמודדות עם המשבר?

"אני חבר בתנועת הליכוד, בקואליציה, אני מקבל את החלטותיה ולפי זה מצביע. יחד עם זאת, אני נמצא כאן בשליחות המצביעים ואני צריך לבצע את תפקידי כחבר כנסת בוועדת הכספים. במקומות שהדברים נעשים בצורה טובה אני תומך ומחזק והראשון שמפרגן, ובמקומות בהם אני חושב שהדברים נעשים בצורה פחות טובה, אני מציג תוכניות אחרות מתוך מטרה לעזור ולתקן ולא לבקר. הכנתי את 'התוכנית הגדולה' להתמודדות עם המשבר, שיש בה שלושה עוגנים מרכזיים – האצת המשק ויצירת תמריצים להחזרת מובטלים ע"י עידוד המשק לצריכה, החייאה וסיוע לעסקים ועצמאיים ע"י סיוע כספי ישיר לעסקים, והסבות מקצועיות לפי צרכי המשק. חלק מהדברים לשמחתי יושמו כשראש הממשלה נכנס לעומק הדברים, אבל יש עוד לאן להתקדם בטיפול במשבר".

 

היה לך עימות מאוד מתוקשר עם שר האוצר ישראל כץ. לא עדיף לשמור את הביקורת בתקופה כזו?

"בתוך משפחה מותר שיהיו חילוקי דעות. אני מכבד את השר ישראל כץ, עבדתי איתו בשותפות מלאה כשהיה שר התחבורה ואני הייתי ראש העיר ירושלים, אני חושב שהוא היה שר תחבורה טוב ועשינו דברים מצוינים יחד. הביקורת שלי עניינית ומקצועית, ובסופו של דבר נובעת מתוך הרצון להיטיב לאזרחי ישראל שמצפים מאיתנו ליותר. אני אשמח לשבת עם השר כץ, לשים מאחור את כל המחלוקות שלצערי גלשו מעבר לפן הענייני והמקצועי, ולשתף פעולה יחד למען אזרחי ישראל".

 

מעבר להישג בעצם חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות, במה זה יועיל למדינה?

"כמי שעשה עסקים בזירה הבינלאומית מעבר לים, אני מכיר בחשיבות הסחר הבינלאומי. דובאי היא אחד ממרכזי הסחר הגדולים בעולם ויש שם פוטנציאל כלכלי ועסקי אדיר. אין לי ספק שיהיה ניתן לעשות שיתופי פעולה מרשימים למען כלכלת מדינת ישראל, ושיובילו לצמיחה שאנו כל כך זקוקים לה עכשיו. יחד עם זה, אסור שהסכם השלום יבוא על חשבון החלת הריבונות ביהודה ושומרון, ומימוש זכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל. זוהי הבטחה שלנו לציבור והליכוד חייב לממש את היעד החשוב הזה".

 

יש הרבה קולות שמתעצמים לאחרונה ומדברים על להתמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו או להחליפו. גם אתה?

"אני תומך בראש הממשלה ומגבה אותו, ואני חושב שהוא האדם המתאים להנהיג את מדינת ישראל בעת הזו. ביום שראש הממשלה יחליט לפרוש, רק אז, אני מתכוון להתמודד ולנצח".

 

לא היה אפשר לפספס את המפגש המרגש שהיה לך באולפן עם פרופ' פרידמן. מה קרה שם?

"עליתי לראיון באולפן YNET, ובלי שמישהו ידע או תכנן באולפן ישב גם פרופ' איתן פרידמן. אומרים שאין מקרה בעולם והמפגש הזה התקיים בדיוק 40 שנה אחרי הקרב ב'מבצע מוביל' בלבנון. יצאנו באותו לילה לפגוע במחבלים ולהרוס תשתיות טרור. בדרך לפיצוץ המבנה השלישי, ראיתי שנורה צרור ממחבל שהתחבא בחבית שהייתה קבורה באדמה, ממש מתחת לרגליו של מוקי מפקדי האהוב והנערץ שנהרג במקום. הייתי במרחק של שני מטרים מאותו מחבל, יריתי עליו, זרקתי שני רימונים והסתערתי לעברו. להפתעתי נורה צרור נוסף מהבור, חטפתי כדור שנכנס ביד שמאל ויצא מהגב העליון. עפתי ונפלתי עם הפנים לצד השני, יצא לי דם מהפה, אבל הצלחתי לפגוע קשה במחבל ולחסל אותו. איתן היה הרופא בשטח, הוא היה הראשון שהגיע אלינו, שנלחם על חייו של מוקי ושהציל את חיי בלבנון".

 

מה תרצה לאחל לקוראים שלנו לשנה החדשה?

"שזו תהיה שנה של בריאות. אנו נמצאים בעיצומה של תקופה בלתי ידועה ואנו חייבים לשמור על עצמנו ועל משפחתנו. שזו תהיה שנה שנדע בה יציבות כלכלית וצמיחה, שנה של שלום בתוכנו, ושל חיזוק הקשרים של מדינת ישראל עם מדינות העולם. שנה טובה ומתוקה!"



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ממארקרת את הליכוד בשלטון

הליכוד העולמי: התנגדות לשינוי החוקה!

דניאל נחמיה

כץ ואדלשטיין מגיעים אל צוקית אהרון

עינר אביב

ועכשיו : קשרי החוץ של הליכוד תוקעים יתד בסקנדינביה

עינר אביב

ליכודניק מרכין את ראשו : נפטר ג'ו גלרט

ליכודניק

מחיר בגידת המתנחלים

דילוג לתוכן