25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ לוין על תקיפת הסדרנית: נחצו הגבולות הלגיטימיים בכנסת

ועדת הכנסת קיימה היום דיון בנושא תקיפת סדרנית של הכנסת ע”י חברת-כנסת. מרבית חברי הכנסת גיבו את פעולת יחידת הסדרנים וקיבלו את התנצלותה של ח”כ חנין זועבי.

יו”ר הועדה, ח”כ יריב לוין אמר “אני רואה בחומרה רבה, בכך שעמיתתנו חוצה את הגבולות הלגיטימיים,  ומפרשת את אוזלת היד של היועץ המשפטי לממשלה, בדרך של היתר לנהוג באלימות כלפי עובדי הכנסת. ועדת הכנסת לא יכולה להתעלם מאירוע כה חמור”. אמר לוין.

 

הדעות בקרב חברי הכנסת בועדה היו חלוקות. חברי הכנסת עינת וילף, עותניאל שנלר, שלמה מולא, אברהם מיכאלי ודורון אביטל הסתפקו בהתנצלותה של ח”כ זועבי. לעומתם, חברי הכנסת אלכס מילר ומיכאל בן-ארי קראו למצות איתה את הדין.

ח”כ אורי אורבך אמר “זועבי התנהגה בצורה פרועה והיא התנצלה על כך. תפקידנו, להגן על חברי הכנסת הקיצוניים בבית, מימין ומשמאל. לא ראוי לנסות להיות פטריוט ולהפגין דעות ימניות קיצוניות”.

ח”כ ניסים זאב אמר “צריך לנהוג בה, כנהוג ביום כיפור ולומר לה, מחול לך, מחול לך. אולי היא פעלה תחת השפעת כדורים”. זאב טען כי “זהו משט ההסתה המתקיים בכנסת ישראל יום, יום, והבעיה היא שאנו חרשים ואילמים למשמע דברי הבלע ולא מגיבים, לאור הזכות לחופש הדיבור” .

 

מנכ”ל הכנסת, עו”ד  דן לנדאו אמר שגאוות עובדי הכנסת היא בכך שהם משרתים נאמנה את חברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית. לנדאו שיבח את עבודת יחידת הסדרנים ואת ועד עובדי הכנסת שפעלו באופן מתון ואחראי.

הדיון הסתיים בסיכום : ועדת הכנסת מודה לעובדי משמר הכנסת והסדרנים על עבודתם המסורה לאורך כל ימי השנה. הועדה מדגישה בפני כלל חברי הכנסת את החובה לשמור על התנהגות הולמת ובכלל זה לנהוג בכבוד בעובדי הכנסת, ובפרט בסדרנים, בעת שאלה פועלים לביצוע תפקידם. הוועדה מגבה באופן אישית את הסדרנית שהייתה מעורבת באירוע נשוא הדיון שלא בטובתה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רון ירקוני – יועץ עם סטייל. בן אדם עם סגנון.

אריאל אילוז

ריבלין למזכ”ל נאט”ו : “ישראל לא תוותר על זכותה להגנה עצמית”

אריק זיו ויזר

הצעת חוק חדשה של לוין : כביש 443 לתנועת רכבים ישראלים בלבד

אריק זיו ויזר

הזדמנות לשינוי שיטת המִמשל

אלי חזן

סיעת הליכוד זוכרת את בגין במרכז לזכרו

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת מבקש להודות לקהל תומכיו בליכוד

אלי חזן
דילוג לתוכן