20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

סיעת הליכוד זוכרת את בגין במרכז לזכרו

ישיבת סיעת הליכוד נערכה אתמול במרכז מורשת מנחם בגין

אתמול, 17/05, קיימה סיעת הליכוד ישיבה מיוחדת וחגיגית במרכז מורשת מנחם בגין לרגל יום השנה ה-33 למהפך 77′.

לישיבה הוזמנו חברי כנסת לשעבר שהיו חלק מהמהפך ששינה את החברה הישראלית. בין הנוכחים ניתן היה לראות את ח”כ לשעבר אמל נאסראלדין, ח”כ לשעבר זלמן שובל, ח”כ לשעבר חיים קורפו, ח”כ לשעבר משה ארנס וכן את ח”כ לשעבר רוני מילוא (שהוא גם חתנו של בגין).

האווירה הייתה חגיגית ומרגשת. באולם נתלו כרזות בחירות ישנות משנות ה-70′ וה-80′ והוקרן סירטון מאותו ליל בחירות שבו נראו פניהם הצוהלות של אנשי תנועת הליכוד מול פניהם ההמומות של אנשי המערך שהבינו כי נפל דבר בישראל והעם צמא ובשל לשינוי שהגיע בדמותו של מנחם בגין ז”ל.

יו”ר הסיעה ח”כ זאב אלקין פתח את הישיבה בציטוט מדבריו של בגין לאחר היוודע התוצאות בהם נאמר כי “לאחר 46 שנים מאז הקונגרס הציוני הראשון חל מפנה בתולדותיו של העם היושב בציון”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו למעשיו של מנחם בגין ששבר את המונופול ההיסטורי שהיה למערך על השלום. לדבריו, בגין היה מנהיג נחוש ואמיץ שפגש מהעבר השני מנהיג אמיץ נוסף וביחד הם הביאו להסכם שלום שמחזיק כבר עשרות שנים ועמד במבחנים רבים וקשים.

יו”ר הכנסת רובי ריבלין ציין בדבריו את ביטול ישראל השנייה ע”י מנחם בגין , ישראל שהייתה מחולקת לישראל של עניים ועשירים ,אשכנזים וספרדים, דתיים וחילוניים, ישראל הראשונה מול ישראל השנייה שינתה את פניה והפכה לישראל אחת ומשותפת, הדבר היה כרוך במאמצים הוסיף ריבלין אך בגין הבטיח, התאמץ וקיים.

יו”ר מרכז בגין מר הרצל מקוב אמר בדבריו כי על הימין להשקיע מאמצים ומשאבים גדולים יותר “בצריבת התודעה” ואל לנו להפקיר את ההיסטוריה והתודעה בידי השמאל, הוא קרא לרוה”מ ולחברי הכנסת לסייע ולדאוג שההיסטוריה לא תשוכתב בידי צד אחד.

לאחר סיום החלק החגיגי והנוסטלגי החל הדיון בענייני השעה הרגילים, חברי הכנסת לשעבר תרמו מניסיונם והיוו חלק פעיל, מעניין וחשוב בדיון.

בסיום הישיבה התפזרו חברי הכנסת המכהנים ואלו שכבר לא וציינו כי האירוע היה מוצלח ביותר והביעו תיקוותם כי אירועים מסוג זה יתקיימו מעת לעת.

לצילום חלקים מישיבה מאתר ערוץ 7 לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין נאם בכנס הרצליה בפאנל בנושא משילות

אריק זיו ויזר

Importdoc

אריק זיו ויזר

ברכות ליריב לוין על שנבחר ליו”ר ועדת הכנסת

אריק זיו ויזר

נזק ? או : נזק!

אריק זיו ויזר

הדחת יור דיסקונט

אריק זיו ויזר

דו”ח מטות ערים – ח”כ דנון מוביל בפעילות לאומית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן