23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ כץ: “משרד האוצר לקח חיילים בשבי”

נזף בנציגי האוצר: “משרתי הקבע לא מקבלים תוספת חד פעמית של 2000 שקלים, רק בגלל חילוקי דעות שיש לכם עם גמלאי צה”ל? זו חשיבה של מוח מעוות”.

יו”ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח”כ חיים כץ (ליכוד), תקף בחריפות את נציגי משרד האוצר, במהלך דיון בהעלאת גיל הפרישה של משרתי הקבע בצה”ל. זאת, על רקע סירובו של משרד האוצר לאפשר לאנשי הקבע תוספת חד פעמית בסך 2000 שקלים, כפי שנקבע בהסכם עם ההסתדרות.

הסיבה לכך, לטענתו של ח”כ כץ, היא סירובם של גמלאי צה”ל להצמיד את הגמלה שהם מקבלים למדד המחירים לצרכן, והתעקשותם להותירה צמודה לדרגה.

 

ח”כ כץ: “אני לא מבין מה הקשר של קצין בן 25, אשר זכאי לקבל את התוספת שמגיעה לו, לחילוקי דעות של האוצר מול הגמלאים. משרד האוצר רומס את הצבא. זה לא מוסרי ולא תקין, זו ענישה קולקטיבית שאין לה מקום”.

 

בנוגע להצעת משרד האוצר להעלות בהדרגה את גיל הפרישה מצה”ל, ולאפשר כספי פנסיה רק למשרתי קבע שפוטרו לאחר שהגיעו לגיל 42 וצברו עשר שנות ניסיון, אמר ח”כ כץ: “אני חושש שמהלך כזה יוביל לפגיעה במערכת הביטחון של ישראל. אין בהצעה התקדמות בשכר ובדרגות, תנאי פיצויים במקרי פיטורים, ועוד להוסיף בבת אחת עוד שלוש שנות שירות למשרת קבע שכבר אמור לצאת לפנסיה? זה לא סביר. מפקדים בכירים בצה”ל אמרו לי שנציגי משרד האוצר אנסו אותם לחתום על הסכם הפרישה שמונח בפנינו. האוצר חיסל את נושא הפנסיה בישראל – לא אתן לו לחסל את הצבא”.

 

בתגובה אמר ניר רייס, סגן בכיר לממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר: “כל הסכם שנחתם הוא על דעת בכירי הצבא. מפוטרים משירות קבע זכאים למענקי פיצויים וחודשי הסתגלות. בנוסף, בגיל 67 הם מקבלים את כספי הפנסיה שמגיעים להם”.

 

ח”כ כץ: “החוק הזה מחורר. אני רוצה להבין מהם הפיצויים שיקבלו מפוטרי הקבע, מהו אופק השירות והקידום של משרתי הקבע. אני חושש שחיילים לא יתוגמלו כיאות וזכויותיהם יירמסו. איך אאמין למשרד האוצר, אם נגזלו מהחיילים 2000 השקלים שמגיעים להם?

ראש הממשלה שאל אותי אם נצביע היום על החוק, אבל למרות הרצון הטוב, צריך לעבור על הטבלאות ולתקן את הדרוש תיקון, גם אם נידרש להוסיף כספים. בימים הקרובים אשב עם נציגי הצבא והאוצר בצוות מצומצם ונגבש הצעה לשביעות רצון כל הצדדים”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברכות ליריב לוין על שנבחר ליו”ר ועדת הכנסת

אריק זיו ויזר

נכבה בפרלמנט הישראלי

אלי חזן

כנס אלטרנטיבות לתפיסת “שתי המדינות” ביוזמת ח”כ חוטובלי

אריק זיו ויזר

ממשלה תוקם – השאלה כיצד יתנהגו חברי הליכוד

אריק זיו ויזר

דני דנון: “למרות תיכון בליך, הליכוד עוד ינצח”

אריק זיו ויזר

רוצים שוויון ? לוין ייתן לכם שוויון אצל המבקר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן