13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נכבה בפרלמנט הישראלי

ח"כ ד"ר שמעון אוחיון הקים השבוע שדולה פרלמנטארית למען הפליטים היהודים מארצות ערב. נושא חשוב ממדרגה ראשונה שראוי שיהיה מי שיישא את דגלה. 



ח"כ ד"ר שמעון אוחיון מישראל ביתנו הוא דמות ציבורית פחות מוכרת מסתיו שפיר למשל אולם ראוי לשים לב אליו ולפעילות הפרלמנטארית שלו. אוחיון לא הוביל מחאה חברתית מזויפת ולא נכנס לכנסת על חשבון הונאה תדמיתית של הציבור. ח"כ אוחיון הוא ד"ר לחינוך ובאמתחתו פעילות עניפה בחינוך יהודי עם התפוצות ובתפוצות.

ואם בפעילות פרלמנטארית עסקינן הרי סיפור גירוש יהדות ערב לפני ואחרי הקמת המדינה הוא נושא כאוב, טעון ומורכב. בזמן שהפלשתינים דואגים להעמיד בפני העולם מראה של מצבם הגרוע הפליטים הפלשתינים ומאשימים את ישראל במצבם הרי שהם הצליחו להעלים לחלוטין את הפליטים היהודים מארצות ערב. ושלא יהיה ספק : הפליטות היהודית נוצרה עקב ההתנהגות לא רק של ממשלות ארצות ערב אלא גם, ואולי בעיקר, עקב הרדיפות העממיות שבאו לידי ביטוי באין ספור מקרים של רצח ופורענות.

אוחיון אמר השבוע : "ההזנחה וההדחקה של סיפור היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב הביאו גם להדחקת שאלת הפיצויים והזכויות של 850 אלף היהודים הללו". לדברי אוחיון מטרות השדולה הן "שילוב הסיפור בנרטיב הציוני ופעילות בישראל ובעולם למען זכויות הפליטים היהודים".  

הוא הגיש הצעת חוק לפיה יקבע יום לאומי לציון היציאה והגירוש של יהודי ארצות ערב. ההצעה עברה בקריאה טרומית בסוף מושב הקיץ האחרון.

יש לציין כי בטקס ההשקה נכח שר החוץ אביגדור ליברמן אבל לא אף נציג של השמאל הישראלי או של הערבים. אנושיות כבר אמרנו ?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר החוק לסליקת כרטיסי אשראי של ח"כ דני דנון

אריק זיו ויזר

איוב קרא "יש להעביר את המנהל האזרחי בשטחי C ממשרד הביטחון למשרד הפנים"

אריק זיו ויזר

שיחת הטלפון המרגשת ליו"ר הכנסת

אלי חזן

הליכוד מוכיח כי לבני היא לא כזאת מיסיס קלין

ח"כ ציון פיניאן בסיור עם ועד מתיישבי גוש קטיף

אריק זיו ויזר

על פי דרישת ח"כ אקוניס-הוגדל תקציב פרוייקט "חוף נקי"

דילוג לתוכן