20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ח"כ דני דנון מסייע לשיקום הכרמל

הסכום הדרוש 1,602,000 ש"ח  להחזרת החיים למסלולם בשטחים אשר נשרפו בכרמל הודות לסיוע של ח"כ דני דנון ארגון ה-JNF  תרם היום מיליון דולר לשיקום הכרמל"

ביממה האחרונה פנו מספר ארגונים יהודיים לוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת בבקשה שתרכז את הירתמות הקהילות היהודיות לשיקום הכרמל.
יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון, ביקש מהארגונים השונים להירתם למען מטרה זו, לדבריו "אסור לחכות שבועות  או חודשים לשיקום פנינת טבע ייחודית זו. יש פגיעה אנושה במשפחות רבות, בתשתיות וביערות ועלינו לפעול במהרה בסיוע ובשיתוף פעולה של הקהילות היהודית"
 
אפי שטנצלר, יו"ר קרן קיימת לישראל אמר בדיון כי "זוהי שעת רצון של כל העולם היהודי, הלא יהודי ותושבי מדינת ישראל. יערות הקרן הקיימת ספגו מכה קשה מאוד, קרוב ל-50 אלף דונם של יערות נשרפו והשיקום שלהם יימשך שנים רבות."
עובדי הקרן הקיימת לישראל נכנסו לפעולה מהרגע הראשון שהשרפה פרצה.
אני פונה לכל אחד ואחד בארץ ובחו"ל לתרום כסף לשיקום הכרמל. יחד נצליח להחזיר את הירוק לכרמל".
 
שטנצלר סיפר כי הבוקר קיבל תרומה של מיליון דולר מארגון ה-JNF  האמריקאי לפעולות השיקום.והודה לח"כ דני דנון על העזרה
 
יו"ר קרן היסוד, מודי זנדברג אמר כי "אנחנו נמצאים בדיונים וישיבות לקראת תהליך השיקום. פתחנו מגבית של תרומות מיהודים מכל רחבי העולם ויש היענות גדולה מאוד ונכונות לתרום. אתמול הגיעה משלחת ממדינות חבר העמים שהגיעו הישר ליערות הכרמל לראות את המצב בשטח וביום חמישי הם יחזרו לרוסיה ויקיימו אירוע גיוס תרומות."
 
גם ההסתדרות הציונית נרתמה למאבק: "ההסתדרות עורכת טיולים לצעירים ולנוער תושבי הצפון ומספקת להם יום כיף וכך ההורים יכולים להקדיש את זמנם לטיפול בשיקום הבתים שנהרסו" כך אמר דוד בריקסטון, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית.
מזכ"ל הסוכנות היהודית, ג'וש שוורץ הוסיף כי "היום הסוכנות הוציאה 1300 ילדים מהכרמל ליום כיף בתל אביב מכספי תרומות"
 
שמואל בן שמואל, ראש חטיבת תפוצות ודתות במשרד החוץ פירט על הקמת תוכנית נרחבת לטווח ארוך שעיקריה הם אימוץ ישובים שנפגעו ע"י קהילות יהודיות בחו"ל, חיבור הקהילות לסיוע לרכישת כבאיות ואימוץ נפגעי השריפה ותחנות הכיבוי ע"י הקהילות. לדבריו כל קהילה תאמץ יישוב שנפגע"
 
גם ארגון ה-AJC  (הוועד היהודי האמריקני) הצליח לגייס 100 אלף דולר לשיקום. כך אמרה אילת זליג טישלר, נציגת הארגון.
 
מרשות הטבע והגנים נמסר לוועדה כי "השטח שנשרף, כ-45 אלף דונם נמצא בגן לאומי כרמל שכולו נמצא בניהול ובאחריות רשות הטבע והגנים. העלויות המשוערות לשיקום הפארק הינן כדלקמן: בניית כלוב נשרים שנשרף ביום השני לשריפה – 100 אלף שקל, שיפוץ כלוב נשרים + ציוד אופטי למעקב – 40 אלף שקל, ציוד כיבוי בחי בר ובחמישה חניונים שנשרפו – 80 אלף שקל, שיקום דרכים לרכב כיבוי – 180 אלף שקל, חניון לילה – חשמל ותשתיות – 450 אלף שקל, שיקום 5 חניונים שנשרפו – 325 אלף שקל וכו' הסכום הראשוני הכולל נאמד בכ-1,602,000 שקלים." כך נכתב במכתב שנשלח לצורך הדיון היום בוועדה.
 
לסיכום אמר יו"ר הוועדה ח"כ דני דנון "הוועדה מבינה את החשיבות של השיקום המיידי ותסייע בפנייה לקהילות היהודיות בעולם. הוועדה תקיים ישיבת מעקב בעוד 14 ימים עם הגופים השונים ותוודא שהכסף מגיע לשיקום הכרמל במהרה."



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק של ח"כ דני דנון

אריק זיו ויזר

ח"כ דנון עם הפנים למלחמה פרלמנטארית באלימות

אלי חזן

רובי לא שכח את גלעד שליט

אריק זיו ויזר

לימור לבנת: "ממשלה שהגיעה לקץ דרכה אינה רשאית לנהל מו"מ על שטחי המדינה.

אריק זיו ויזר

דקת הדומייה של חוטובלי

אריק זיו ויזר

הזדמנות לשינוי שיטת המִמשל

אלי חזן
דילוג לתוכן