23.1 C
תל אביב
30 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

חיים כץ שובר שתיקה ? או דום שתיקה ?

לאחר תקופה ארוכה של כמה חודשים על רקע אירועי ה-7 באוקטובר, בהם נמנע שר התיירות חיים כץ מלהתבטא בציבור בהקשרים פוליטיים. בראיון שהעניק אתמול לערוץ 14, שבר שתיקה וחשף את תחושותיו לנוכח האירועים האחרונים ולגבי האתגרים הניצבים בפניו היום כשר האמון על התיירות.

ערוץ 14 טעה כאשר לא שאל את חיים כץ על הגיבוי שהוא נותן ליו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שלוקח את ההסתדרות להיות פרוקסי של האנרכיסטים הקפלניסטים, צריך לזכור כי סיעתו של חיים כץ “עוז” שותפה בכירה של ארנון בר דוד.

שותפו לדרך של חיים כץ , ארנון בר דוד מריץ את רעייתו לכנסת, כאשר הוא שורף את ההסתדרות והמדינה !

לדבריו, אירועי ה-7 באוקטובר פגעו קשות בענף התיירות והגיעו לאחר שנת 2023 שהייתה שנת שיא מבחינת היקפי התיירות הנכנסת לישאל, בדומה לשנת 2019 שהייתה שנה מוצלחת במיוחד. במסגרת האירוע בה השר היה אחראי על פינוי נרחב של 150 אלף איש בשיתוף עם התאחדות המלונות למקומות השונים, מה שלדבריו היה אירוע מורכב במיוחד.

כמו כן, בפנייה שעשה לממשלה לדבריו קידם חתימה על הסכם כללי יחד עם התאחדות המלונות שכללו את תנאי השירות והמחייה היום יומית של המפונים (לרבות ארוחות, מחירים והעלאת גיל הילדים מגיל 12 ל-18). לדבריו נכון להיום משרד התיירות שילם סך של שלושה מיליארד שלוש מאות מיליון שקל למלונות בחצי השנה האחרונה.

אמנם, יש לציין כי פינוי זה היה בניגוד להחלטת ממשלה שהתקבלה מבעוד מועד והגדירה פינוי במצבים אלו לבתי ספר ואכסניות שלא הותאמו למחייה בסיסית של משפחה ולכן מה שדרש את התערבות של השר.

לאחר שנשאל אם התיירות תחזור למה שהיה לפני אוקטובר ענה בשלילה כי אין צפי כרגע לחזרה לשיא שנרשם בשנת 2023 מבחינת היקף תיירות. אמנם העיד שכיום נכנסים בממוצע כ-4000 ליום (בעיקר מארה״ב) מאחר וישראל עדיין מוקד עלייה אטרקטיבי עבור הדתות השונות. לדבריו יש עלייה בהזמנות ובשיחה שהעיד בפניו נציג של חברת התעופה ארקיע בעיד בפניו שסגר בדיוק חוזים ב-5 מיליון.

עוד נשאל השר שהיה בעברו יו״ר ועד העובדים של התעשייה האווירית לגבי מצב התעשיות הביטחוניות. זאת לאור הצורך העולה כעת בעצמאות אמלחי״ת לאור התלות של ישראל בארה״ב שזה עתה עשתה שימוש בעובדה שהיא מספקת לישראל נשק על מנת להגביל את צה״ל מכניסה לרפיח.

לדידו של השר כץ ״אכן יש מקום לעשות שינוי בקונספציה מאחר והאמריקאים משתמשים בנו לדבריו כמו צרכני סמים״. עוד אמר בהמשך לכך כי ״לישראל נוח לנו לקבל תקציבים וטכנולוגיות אמנם אין לנו לא עצמאות כלכלית ולא עצמאות ביטחונית״. ואכן היום אנו רואים ביתר שאת מהי החשיבות של עצמאות ביטחונית.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת החוקה התכנסה ואלו החלטותיה

מערכת ליכודניק

הורים שכולים קוראים לאחדות

אריק זיו ויזר

סוף לקרקס האבסורד

עינר אביב

האופוזיציה שלנו חזקה, איתנה, לוחמת וערכית

דניאל נחמיה

נפתח מושב החורף של הכנסת; נתניהו: “פתאום אין מחדל בלקסיקון”

מערכת ליכודניק

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בצפת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן