22 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
בארץ

האם צלקובניק יחזיר את האור לערוץ 13 המדמם ?

מחיים את ערוץ 13: האם אור צלקובניק יכול להפוך את הגל?

 

אל מול הירידה ברייטינג ועזיבת דמויות מפתח, מיהר דירקטוריון ערוץ 13 למנות מנכ”ל חדש לחברת החדשות של הערוץ. המהלך מגיע לאחר שהמנכ”ל היוצא, אלע”ד, החליט לפרוש מתפקידו, בנימוק שהתמיכה והחופש העיתונאי המלא שמעניק הערוץ כחריגים וראויים להערכה. עם המינוי החדש, הערוץ שואף להצעיר את תדמיתו ולפנות לקהל רחב יותר.

הרקע והניסיון של אור צלקובניק

אור צלקובניק, 40, אינו זר לעולם התקשורת והשידור. בשמונה השנים האחרונות הוא מכהן כמנכ”ל רדיו 103FM, במהלכן הוביל מהלך אסטרטגי לשינוי פני התחנה וביסס לוח שידורים המשפיע על סדר היום. בנוסף, יצר צלקובניק מודלים חדשניים של הפצה דיגיטלית של תכנים, שעשויים להועיל לו בתפקידו החדש כמנכ”ל ערוץ 13.

עזיבתן של איילה חסון ושרון גל

ערוץ 13 ספג מכה משמעותית בשנה האחרונה כאשר השניים מהווים מגנט רייטינג, איילה חסון ושרון גל, החליטו לעזוב. חסון עברה לתאגיד והוכיחה את כישרונה העצום, ואילו גל מצא בית חדש בערוץ 14. בתפנית מעניינת באירועים, ערוץ 14, שפעם צחקו עליו, ניצב כעת במקום השני, מה שמשאיר את ערוץ 13 והתאגיד להיאבק על המקום השלישי ברייטינג.

 

שינויים אפשריים תחת הנהגתו של צלקובניק

עם מינויו של צלקובניק, יש תקווה שהוא יצליח להחזיר את הקהל לערוץ 13. יש כבר שמועות על משא ומתן עם ינון מגל, שצלקובניק רוצה שיעבור מערוץ 14 לערוץ 13. עם זאת, נותר לראות אם שינויים פוטנציאליים אלה יספיקו כדי להחיות את הערוץ.

 

אין ספק שאם צלקובניק יזיז רק כמה כוכבים מהימין לערוץ 13 ולא ישנה את הדנ”א של מרכיבי החדשות המורכבים, שנוטים כיום במידה רבה לשמאל הקיצוני, הוא יישאר ערוץ בלפוריסטי מן המניין. כדי שערוץ 13 יחזיר עטרה ליושנה, חייב להתרחש שינוי מהותי, כזה שמתייחס לעמדה הפוליטית הנתפסת של הערוץ ופונה לקהל רחב יותר.

 

אתגרים ואי ודאויות

בעוד ערוץ 13 מוצא את עצמו במאבק על המקום השלישי ברייטינג, צלקובניק מתמודד עם כמה אתגרים ואי ודאות בתפקידו החדש. אין ספק שלעמדתו הפוליטית של הערוץ היה חלק בדעיכתו, וטיפול בנושא זה יהיה חיוני למניעת אובדן נוסף של צפייה.

 

כדי להצליח בתפקידו החדש, יצטרך צלקובניק למצוא דרך לפנות לקהל רחב יותר, שעשויה לכלול גיוס כישרונות חדשים וטיפוח סביבת חדשות מאוזנת יותר. עם זאת, השגת איזון עדין זה תוך שמירה על החופש העיתונאי והיושרה שהערוץ ידוע בהם תהיה משימה קשה.

 

מסקנה

מינויו של אור צלקובניק למנכ”ל החדש של חברת החדשות של ערוץ 13 מסמן רגע מכונן עבור הערוץ הנאבק. עם הרקע שלו ברדיו ובהפצת תוכן דיגיטלי, לצלקובניק יש פוטנציאל להפוך את הגלגל ולהחזיר את הערוץ לגדולתו הקודמת. עם זאת, האתגרים שלפנינו עצומים, ורק הזמן יגלה אם מנהיגותו תוכל באמת להחיות את ערוץ 13 ולהחזיר את כוח המשיכה שלו לקהל רחב יותר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מטה הליכוד חיפה 1 לרגב : מנעי קיום פסטיבל נכבה

עינר אביב

החברות של מירב

ליכודניק

אשת השנה של ליכודניק לימור סמימיאן-דרש

אריק זיו ויזר

קבוצת מתפקדים אידיאולוגית חדשה בליכוד: פורום ריבונות העם

דניאל נחמיה

מזל טוב לחיים סגל

עינר אביב

אבישי אל תדחה למחר מה שאפשר לעשות היום

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן