24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
אריאל אילוז
בארץ

ערבים-מוסלמים? בליכוד?

אריאל אילוז
מנהלי וחברי הפורום מימין: מנהל הפורום אחמד גנאים, פאדי אבו ריא, יו

מה גורם לערבים מוסלמים לתמוך בגיוס לצה”ל, להתנגד לפינוי גוש קטיף ולקרוא להצטרפות לליכוד

 

שנים שאומרים לנו מה הם חושבים, שנים שרק צד אחד במפה הפוליטית מדבר בשמם והגיע הזמן, דווקא עכשיו, להציג פן נוסף במפלגת הליכוד. חברי ומייסדי “הפורום למען הליכוד במגזר הערבי” הוזמנו למפגש מיוחד עם העורך הראשי של ‘ליכודניק’. מודה – הופתעתי לגלות תמיכה אדירה, מיתוסים שנשברים ואפילו התנגדות לגירוש גוש קטיף.

quote_1

“הפורום למען הליכוד במגזר הערבי” הוקם כחודש לאחר הבחירות ע”י ליכודניקים, ערבים-מוסלמים, פעילי ליכוד וחברי מרכז במשך למעלה משלושה עשורים.
“שוויון אמיתי זה להבין שכמו שליהודים מותר להיות גם בימין וגם בשמאל, גם לערבים מותר להיות בימין” מסביר לי אחמד גנאים במזנון הכנסת. גנאים בן 50, המתגורר בכפר שע’ב הצפוני. הוא חבר ליכוד משנת 1990 ועתה משמש כמנהל “הפורום למען הליכוד במגזר הערבי”. בפורום נמצאים 45 נציגים מכפרים וערים ערביות בעיקר בצפון, ומטרתם לשמש כתובת ולטפל בבעיות המגזר הערבי. חברי הפורום מעוניינים שגם פעילים נוצרים יצטרפו לפורום.
עם גנאים נמצא גם מוחמד זובידת יאסין המשמש כיו”ר הפורום וביחד הם מהווים את הקול היחיד עבור הערבים המוסלמים בליכוד. יאסין, בן 59 ומתגורר בכפר הערבי בֹסמת טבעון, הוא חבר מרכז וכיהן בעבר במשך שתי קדנציות כראש המועצה המקומית בסמת טבעון.

אחמד גנאים

מדובר בנושא שמעולם לא קיבל כיסוי תקשורתי ולמעשה עד היום לא נעשה סיקור כלשהו שנתן במה אמיתית עבור המגזר הערבי בליכוד.
“לשמאל ולתקשורת נוח עם הדיכוטומיה שנעשית כאן כבר שנים. ‘ערבים יש רק בשמאל’ אבל לנו חשוב להראות שמדובר בטעות וביד מכוונת שמדירה את הערבים מהצד הימני של המפה הפוליטית”, טוען גנאים ואני ממשיך ומקשה :
יש מפלגות ימין נוספות. בבית היהודי התמודדה אנט חאסכּיה, מוסלמית ציונית. מדוע דווקא הליכוד?
גנאים מפגין זיכרון מעולה ועונה: “בשנת 88′ תשדיר הבחירות של הליכוד היה ג’ינגל עם המשפט ‘רק הליכוד יכול’ אנחנו מכירים את הימין ומכירים את השמאל. רק הליכוד יכול “.
המשכתי להקשות:
אני זוכר שבאחד הבתים של הג’ינגל נאמר “משק חופשי וצדק חברתי, רק הליכוד יכול” האם השמאל לא סיפק צדק חברתי?
“השמאל מתיימר להביא שלום, ביטחון וצדק חברתי, בינתיים בכל היבט שמסתכלים רואים שאיפה שהימין התערב הבעיות נפתרו. השמאל מנסה לפתור את הבעיות שהוא בעצמו המציא”.
לוי אשכול המפאיניק וממשלת 67′ ?
“לא רק את ההתנחלויות שהם מבקשים לפנות הם בנו. הם מי שפיזרו אותנו וגם את היהודים שעלו לפה בישובים נידחים ויצרו פערים אדירים שמהם אנו סובלים עד היום. כשאני אומר ‘רק הליכוד יכול’ אני מתכוון שאין היום שום מפלגה שהוכיחה שביכולתה לשנות את המציאות ושהיא מנסה כל הזמן לשפר את החיים כאן. השמאל מדבר על פינוי ישובים? השמאל מדבר והימין עושה. השמאל מדבר על צדק חברתי, מישהו מהם פעם ביקר אצלנו? מישהו ספר אותנו? העיקר מדברים בשמנו ” .

quote_2

תחילה הופתעתי ממידת הסולידריות בראיון ולא הבנתי לרגע איפה עוברת ההגדרה העצמית של חברי הפורום. לצידי ישב פארי עבּד, גם הוא חבר הפורום. עבּד, בן 52 ומגיע מכפר משהד בגליל התחתון. עבד מכהן כחבר מרכז משנת 2002. השיחה במזנון הח”כים והטיול במסדרונות הכנסת הרגישה לכולנו כמו גיבושון של חבורה מלוכדת. כשדיברנו על אחד האירועים המשמעותיים שידעה מדינת ישראל, תכנית ההתנתקות, הדגישו בפניי חברי הפורום שבדיוק כמו במפלגה, גם אצלם, חלק תמכו וחלק התנגדו למהלך. לגבי נושאים אחרים קיימת אחידות בתשובות: כולם תומכים בגיוס לצה”ל.

יאסין הסביר לי שמטרת הפורום היא להגדיל את מספר מצביעי הליכוד ומטרה נוספת היא להשתלב במערך ההסברה של מדינת ישראל. “כשישמעו אותנו מדברים, לא ישארו להם ספקות” .
“משנת 1998 עד 2003 ולאחר מכן משנת 2008 ועד 2013 הייתי ראש מועצה, ראיתי כמה הליכוד תורם למגזר ואנחנו מעוניינים לתרום בחזרה. אני מקווה שישתמשו בנו יותר כמסבירים. נוכל להתמודד טוב מול ארגוני ה-BDS  ” אומר יאסין.
לפני שלושה ימים פגשתי קבוצת סטודנטים מדרום אפריקה, מולדת ה-BDS , שסובלים מאנטישמיות בתיכון בו הם לומדים ופוחדים להגדיר את עצמם בפומבי כיהודים ציונים, האם גם אתם חוששים מהבעת תמיכה בישראל ובליכוד בפרט?
” זה קיים כל הזמן. הדרך היחידה להתמודד עם זה היא שלא נהיה לבד. נכון לעכשיו הליכוד אמנם זו המפלגה בה אנחנו מרגישים בבית אבל אם היינו מקבלים תמיכה נוספת מצד המפלגה, תמיכה פומבית, היינו יכולים להתגאות יותר והשכנים שלנו בכפר היו מבינים שיש לנו באמת קשר למנהיגים. ככה זה עובד אצלנו, הנראוּת חשובה כמו העשייה עצמה ” .
 לשיחה הצטרף פאדי אבו ריא. את פאדי פגשתי לפני כחודש במפגש עם פעילי ליכוד בצפון. פאדי בן 37 וגר בסכנין. קרוב לעשר שנים שהוא חבר מרכז המפלגה.

“למה אין רכז למגזר הערבי? אנחנו חייבים להבין שמפלגת שלטון גדולה שכנראה תמשיך לגדול בעתיד, חייבת להפעיל רכזי שטח במגזר הערבי או לפחות אדם שישמש בתפקיד רשמי כרכז”
מה עם השרה לשוויון ובני מיעוטים?
זה מעולה אבל זה פתרון שמגיע מלמעלה. אנחנו חברה שצריכה פתרון שיגיע מלמטה. אחד שידבר את השפה הערבית ושנוכל לפגוש אותו בלי לשריין לו”ז חודשיים מראש. צצות לנו בעיות בכל שניה וזה מצריך בעל תפקיד שיהיה נגיש וזמין” מסביר פאדי.

יאסין היו”ר התערב והוסיף: ” ועם כל הבעיות שצצות בכל רגע, אנחנו לשניה לא שוכחים שאנחנו ערבים במדינת ישראל. המצב פה מצוין לעומת המדינות מסביב ” .

אני חושב בליבי עד כמה יאסין צודק. הערבים בישראל, שנקראים בפי התקשורת הערבית בעולם “ערבּ א-זיבּד” , ערביי השמנת , הרוויחו את ה”כובשים” עליהם כל נכבש יכול רק לחלום. תוחלת החיים של ערביי ישראל היא 76 שנים בעוד מדינות ערב בסביבתנו עומדות על ממוצע נמוך מזה: בסוריה – 73, בירדן -71, בלבנון -72 ובמצרים פחות מ-70. לא רק קשישים. גם ממוצע תמותת התינוקות במגזר הערבי בישראל נמוך משמעותית ועומד על 13.98 לעומת הממוצע העולמי שעומד על 39.4. אין ספק, אחלה כובשים. ההיגיון הבריא יגיד שעִם שלטון כזה, ברור שבמפלגת השלטון יהיו פעילים ערבים אבל הבטן מסרבת עדיין לעכל את העובדה. משהו בהנדסת המחשבה היומיומית מקשה את ההבנה אצל הציבור שבליכוד יש הכל מהכל. יש דרוזים, צ’רקסים, רוסים, אתיופים, מוסלמים, גברים, נשים ולאחרונה התוודע הציבור גם לתא הגאה.

רצה הגורל ובדרכינו לעלות קומה נוצר מפגש מעניין. סגן שר הפנים ח”כ ירון מזוז הגיע מולנו ומאחורינו הגיע מייסד התא הגאה בליכוד עו”ד אמיר אוחנה (מקום 32 ברשימת הליכוד). חיבוקים, צחקוקים ושאר הלצות נאמרו שם ואני לרגע עצרתי ואמרתי בליבי: זה הליכוד האמיתי, חבל שאף אחד לא רואה את זה. אוחנה הגדיל לעשות, צילם אותנו והנציח את הרגע.

צילום: עו
זה הליכוד האמיתי

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אהוביה טבנקין הלך לעולמו

אריק זיו ויזר

מניפים את הדגל

כך שינתה ח”כ קורן את הסטטוס של ילדי תימן החטופים

אריק זיו ויזר

כהן לביבי : פתור המשבר בבתי החולים

אריק זיו ויזר

הכתבים הצבאיים שרו שירים ערש במקום להשמיע אזעקות

אריק זיו ויזר

חברי הליכוד טיילו בחברון ובנותיה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן