20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

הפסק לכנות את יו”ש “שטח כבוש”, או שתיתבע

כך מתריעים ראשי מועצות וועדי מתיישבים למזכ”ל האו”ם. פנו גם לנתניהו בנושא

בצל נאום אובאמה וביקור ראש הממשלה בארה”ב:
ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון פנו בסוף השבוע אל מזכ”ל האו”ם באן קי מון והזהירו אותו להפסיק להשתמש במונח “שטחים כבושים”, אחרת ייתבע תביעה ייצוגית בבית משפט.
ראשי המתיישבים, ביניהם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ראש העיר אריאל רון נחמן, ראש המועצה האזורית בנימין אבי רואה, ראש המועצה המקומית בית אל משה רוזנבוים, וכן יו”ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, יו”ר ועד מתיישבי בנימין איציק שדמי ובעז העצני מועד מתיישבי יהודה, מסתמכים על “סעיף ארץ ישראל” – סעיף 80 במגילת היסוד של ארגון האומות המאוחדות (מסמך היסוד, מעין “חוקה” של האו”ם) משנת 1945, המעגנת את הזכויות המשפטיות של העם היהודי על ארץ ישראל כנצחיות אשר אי אפשר לבטלן ללא הסכמת העם היהודי.
סעיף 80, המכונה “סעיף ארץ ישראל”, קובע כי אף סמכות המוקנית לאו”ם מתוקף מגילת היסוד שלו, “לא יתפרש מאליו לשנות בדרך כלשהי את כל זכויותיהם של מדינות או של עמים או את הוראות המסמכים הבינלאומיים הקיימים אשר חברות האו”ם עשויות להיות צדדים להם”, דהיינו: האו”ם מעגן במגילת היסוד שלו את המשכיות הזכויות המשפטיות היהודיות על ארץ-ישראל, כפי שנקבעו ע”י “חבר הלאומים” – ארגון האומות  היציג שעל בסיסו הוקם האו”ם-  בועידת סן רמו בשנת 1920: הענקת המנדט לבריטניה על ארץ ישראל על מנת שהאחרונה תגשים את הצהרת בלפור, או כלשון ההחלטה:
“בעלת המנדט תהיה אחראית להגשמת ההצהרה שממשלת בריטניה פרסמה ביום 2 בנובמבר 1917, ושנתקבלה על ידי ממשלות ההסכמה האחרות, לטובת ייסוד ‘הבית הלאומי’ לעם היהודי בארץ-ישראל”.
(סעיף 80 למגילת היסוד של האו”ם כונה “סעיף ארץ ישראל”, לאחר שבעקבות פעילות הסוכנות היהודית והוועידה היהודית-אמריקנית הוכלל בטקסט שלו המונח peoples (“עמים”), כשהכוונה לעם היהודי המתגורר בארץ-ישראל. בכך עיגנה ועידת היסוד של האו”ם במגילת היסוד של הארגון את המשכיות הזכויות המשפטיות של העם היהודי על ארץ ישראל, כולל אזורי יהודה ושומרון, וקבעה כי הארגון איננו רשאי לשלול אותן ממנו)
במכתבם למזכ”ל האו”ם באן, כותבים ראשי המועצות ויושבי ראש ועדי המתיישבים בין השאר:
“הדרישה שישראל תמסור לערבים אדמה השייכת לעם היהודי הן מכוח הנתינה האלוהית והן על-פי המשפט הבינלאומי בכפוף לסעיף 80 של מגילת האו”ם, אינה אלא דרישה שישראל תבצע התאבדות לאומית ותבטל כליל את הזכויות הטריטוריאליות המשפטיות של העם היהודי על מולדתו…. אם תבחר, אדוני המזכיר-הכללי, מכל סיבה שהיא להתעלם מן העובדות ההיסטוריות והמשפטיות הכלולות במכתבנו זה ותמשיך במדיניות הבלתי-צודקת והבלתי-חוקית הנוכחית של האו”ם, נראה את עצמנו חופשיים לפעול על-פי האינטרסים המובהקים של העם היהודי, ובכלל זה – לכל הפחות – פנייה למוסד שיפוטי בינלאומי ראוי והגשת תביעת פיצויים נגד האחראים לפעולות בלתי-חוקיות אלה”.
 
במקביל, שלחו ראשי המועצות וועדי המתיישבים מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בוושינגטון, בו הם קוראים לו להצהיר בנאומו המתוכנן בפני חברי הקונגרס והסנאט האמריקנים ביום שני כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, וכי מדינת ישראל מיישבת ובונה אותה לא רק מסיבות ביטחוניות – אלא בעקר מכוח זכותו של עם ישראל על מולדתו. בין השאר נכתב במכתב לראש הממשלה:
לעם היהודי זכויות נצחיות על ארץ ישראל, המפורשות בתנ”ך וחרוטות במגילת היסוד של האומות המאוחדות.
הזכויות הללו אינן  טעות פוליטית אקראית, אלא הכרזת הכרה שנתנה על ידי אומות העולם, בזכויות העם היהודי על ארץ ישראל מכוחו של התנ”ך. עם חלוף הזמן השתנו והובלעו הזכויות התנ”כיות הללו,  וקיבלו צורה של “חוק בינלאומי” במגילת היסוד של האומות המאוחדות.
תועמלני הרשות הפלשתינית פועלים במשך שנים לטשטש עובדה בסיסית זו, וכך לכרסם בלגיטימציה לא רק של  ההתיישבות, אלא אף בעצם קיומה של מדינת ישראל.
נכבדנו ראש הממשלה, נאומך בקונגרס ייתן הזדמנות לתקן עיוות נורא זה.
ההכרזה על זכותנו על ארץ ישראל שוללת את ההצדקה לקיומן של כל תופעות הטרור הפלסטיני-ערבי ומסע הדה הלגיטימציה למדינת ישראל,  המנסה לצייר את מדינת ישראל כמדינה כובשת שטח לו לה.
הכרזה פומבית כזו תביא את עמנו ואת יתר העולם להבנה, על מימוש זכותנו לשוב לאדמת אבותינו, ליישב את ארץ ישראל המובטחת, ותשים קץ וגבול להצדקת הטרור כנגד הצד הכובש כביכול”.
 
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר הערב (מוצ”ש): “אנו מחזקים את ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו וקוראים לו לעמוד איתן מול חוסיין אובאמה ולומר את האמת: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואנו בונים בה בזכות ולא בחסד. הסיבה להצלחת ההסברה הערבית היא התמקדותם בשיח על ‘זכויותיהם’  כביכול בארץ. מול טענה שהארץ שייכת הערבים, אלף טיעונים על צרכים ביטחוניים לא יעמדו.
אין עם שורשים עמוקים למולדתו כמו העם היהודי, קל וחומר כשזכותנו על הארץ עוגנה גם במשפט הבינלאומי ובמגילת היסוד של האו”ם כזכות יסוד אשר אי אפשר לערער עליה. ראש הממשלה יעמוד מול בתי הקונגרס והסנאט – הפורום החזק בעולם. שיח הזכויות שלנו הוא התשובה הנכונה והיעילה היחידה לתעמולת הרש”פ. אמירה גאה ונחושה, והכי חשוב: אמיתית, תביא לתמיכה במדינת ישראל ותעצור את סחף התעמולה הערבית השקרית”.
 
יו”ר ועד מתיישבי בנימין איציק שדמי התייחס למכתב האיום בתביעה שנשלח אל מזכ”ל האו”ם:
כאשר מנכ”ל האו”ם אומר ששטחים בארץ ישראל הנשלטים ע”י מדינת היהודים הם בגדר שטח כבוש, הוא משקר, הוא מטעה ביודעין את העולם, והוא עוסק בגזילת זכויות של העם היהודי. הוא עושה פעולה המנוגדת להכרזה של הארגון שהוא עומד בראשו.
באם ימשיך מר באן קי מון להתבטא שוב כפי שהתבטא – אנו נפתח בהליכי תביעה ייצוגית נגדו בשם העם היהודי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בהסדר קבע חייבים להעביר את המשולש לשטחי הרשות הפלשתינאית

אריק זיו ויזר

ליכודניק מרכין את ראשו בשל מותו של אפי נחמיה

דניאל נחמיה

תל-אביב חיבקה את איתמר

אריק זיו ויזר

בעקבות האונס בתל אביב : דרישה לתגבר כוחות

אלי חזן

במעמד 3 שרים נחנך קבר יוסף המשופץ: “להחזיר הנוכחות הקבועה במקום”.

אריק זיו ויזר

ההתנגדות למינוי יהודה בר און מקבלת משנה תוקף

אלי חזן
דילוג לתוכן