24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

הליכוד: הבית של הימנים

בשבוע שעבר פרסם העיתון “מקור ראשון” סקר המספק תובנות מעניינות ביחס לתחומי העניין של מצביעי הימין והתחומים שהם רואים כמובילים בסדר העדיפות שלהם.

על פי הסקר, הנושאים הבולטים ביותר בעיני מצביעי הימין הם: קידום אנשי ימין שמרניים במערכת המשפט והפקידות הגבוהה, פתיחת השוק ויישום מדיניות כלכלית ימנית, ושילוב אנשי תרבות ימניים במוקדי התרבות בישראל.

באופן לא מפתיע ניתן לראות כי נושאים אלו הם מוקד העשייה של מפלגת הליכוד מזה שנים רבות, ומהווים את עיקר המאבקים של חברי הכנסת והשרים מטעם הליכוד לאורך השנים.

בימים אלו ממש אנו עדים לניסיונות של כחול-לבן בהובלתו של ניסנקורן, לקבע את המצב בו אנשי ימין שמרנים מורחקים ממערכת המשפט. הפעולות שמבצע ניסנקורן בוועדה לבחירת שופטים, נתקבל בהתנגדות עזה. בולטות היו ח”כ אוסנת מארק והשרה מירי רגב שנראה כי הן מוכנות לקרב של ממש בעניין זה. כך גם המאבק בדרגי הפקידות הבכירים שנראה כי שמו לעצמם מטרה להפוך עצמם גם לדרג מקבלי ההחלטות. ביטוי למאבק זה ניתן למצוא יום יום גם מול פקידים שנדמה כי הכריזו מלחמה על הדרג הנבחר.

כך גם במסגרת פתיחת השוק ויישום מדיניות כלכלית ימנית. מדיניות אותה מוביל ומיישם ראש הממשלה נתניהו מזה שנים רבות, עוד מתקופת כהונתו הראשונה כראש ממשלה ולאחר מכן גם בהיותו שר האוצר. השלום והנורמליזציה שהוביל נתניהו עם מדינות המפרץ, פתח עבור ישראל פתח נוסף משמעותי מעין כמוהו עבור כלכלתה וההרחבה של מונחי השוק החופשי כפי שהכרנו אותם עד כה.

לצד אלו לא נשכח את המאבק העיקש שניהלה בשנים האחרונות השרה מירי רגב בתחום התרבות. במהלך כהונתה כשרת התרבות הובילה רגב קו נוקשה ובלתי מתפשר בכל הקשור לאיזונים, שוויון, ושילוב אמנים מכל השכבות המרכיבות את החברה הישראלית. הפסיפס הזה ממנו בנויה החברה בישראל, לקה בחסר במשך שנים בכל הקשור לייצוג של תרבויות שונות. מאבק זה כמובן הקים על רגב מתנגדים צעקנים רבים, אך הפתח שפתחה רגב בחומה הבצורה של עולם התרבות לא ייסגר עוד.

ניתן אם כך להבחין כי הנושאים המעניינים וחשובים לליבם של ציבור מצביעי הימין בישראל, זוכים להתייחסות ומאבקים מרחיקי לכת מצד מפלגת הליכוד. היום ברור כמו תמיד: הליכוד היה ונשאר הבית האמיתי של מצביעי הימין בישראל.

מובן שהמלאכה בחלק מהתחומים עוד לא הושלמה. המאבקים מול הכוחות הגדולים שמפעילים הגורמים האופוזיציוניים בישראל הם קשים, וניתן לראותם יום יום. האופן בו מערכות שונות בישראל הנחשבות עדיין כמעוזי שמאל פועלות נגד מי שמנסה לבצע בהן שינויים, מהווה לא אחת מכשול משמעותי בדרך. אך כפי שאמר ראש הממשלה פעמים רבות: התהליכים עשויים לקחת זמן.

ואכן כך. מי שטורח בערב שבת, יאכל בשבת. המאבקים העיקשים שננהל היום, יועילו לדורי דורות בהמשך. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מטה דוברי הרוסית בראשות ח”כ פלוסקוב מוכן לפעולה

אריק זיו

הטרמפיסט מערד

הרויזיוניסט

גלית דיסטל בחוג תדמור: ״פתאום ליוקר המחיה אין כתובת״

מערכת ליכודניק

משה סעדה: ״היה צריך להיכנס לרפיח כבר אתמול״

רועי אזולאי

27 שנים לפיגוע בקו 5 בת״א

מערכת ליכודניק

דרור אטרי מדווח מדובאי: באנו להעמיק קשרי ידידות ושת”פ עסקי

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן