24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

האם ראש הממשלה צריך להתחיל לדאוג ?

אף על פי שועדת שרים לחקיקה הסירה את הצעת החוק שלה להחיל את הריבונות הישראלית על ישובים ביו”ש, לא אומרת ח”כ מירי רגב נואש והשיקה את השדולה להחלת החוק הישראלי על יו”ש

ח”כ רגב הקימה את השדולה ואילו היום נטלו בה חלק עשרות אנשים ובהם שבעה חברי כנסת.

המיפגש עסק בדרישה של ציבור המחנה הלאומי שמהווה את רוב הציבור בישראל להחלת הריבונות הישראלית על כלל השטחים הישראליים ביהודה ושומרון {שטחי c}. שטחים אלה כזכור כוללים את בקעת הירדן , גוש עציון , צפון ים המלח , גוש נתב”ג, אריאל , מעלה אדומים וכל ההתיישבות היהודית ישראלית, בהם חיים כ- 350000 ישראלים . יש לציין כי ישראל החילה כבר את הריבונות הישראלית בשכונות ירושלים, בכותל המערבי וברמת הגולן, על אף שהעולם לא אהב זאת אך הציבור הישראלי רואה במקומות אלה כחלק ממולדתו וממדינתו, ולדעתה של רגב כך צריך שננהג גם בשטחים הישראלים ביהודה ושומרון.

 רגב אמרה עוד לפני האירוע :

“ישראל חייבת להחיל את החוק הישראלי ביו”ש ולא לתת למקרים בהם שכונות יהודיות , ומשפחות יהודיות עומדות בפני שאלה של פינוי והריסה ,משום שבכל מקום בארצנו שהחוק הישראלי קיים יש דין ויש משפט בהם העותרים צריכים להוכיח טענות בעלות על הקרקע , ורק אם היו נכונות טענותיהם היו מקבלים פיצוי כספי . עלינו לפעול על מנת להחיל את חוק הישראלי ביהודה ושומרון ואז דין הבדיקות , הטענות והפתרונות יהיו שווים לבית אל ולתל אביב ולכל מקום בארץ”.

 

ליכודניק מביא את נאומה המלא :

הגענו לכאן היום , להשקה של השדולה למען החלת  החוק הישראלי על הישובים היהודיים ביהודה ושומרון .

אני רוצה שהכנסת הנוכחית , הממשלה הנוכחית שהיא ממשלת ליכוד לאומית תאשר את החוק שהגשתי  שמטרתו להחיל את הריבונות הישראלית על הישובים היהודים ביהודה ושומרון.

 

לצערי הרב הממשלה הפילה לפני כשבועיים את החוק האמור ללא כל סיבה מוצדקת.

 

החלת הריבונות הישראלית על הישובים היהודים ביו”ש היא צורך השעה , הוא מענה אזרחי ומשפטי לכל התביעות ההזויות על  הקרקע שעליה הוקמו על ידי ממשלות ישראל ישובים ושכונות שלמות ביו”ש, כמו שכונת האולפנא בבית אל.

כמובן שהחלת החוק הישראלי על הישובים ביו”ש הן בראש ובראשונה ערך לאומי , להכרה על זכותנו ההיסטורית להתיישבות ביהודה ושומרון , לעם ישראל יש זכות היסטורית , זכות אבות על יהודה ושומרון .

לישראל יש זכות אבות על חברון, כמו גם שילה ועלי , והגיע הזמן שתהא לכך הכרה דה פקטו מבחינה חוקית ישראלית וגם הכרה בינלאומית לכך, הגם שלא כל העולם יאהב זאת.

 

אני רוצה להזכיר כי העולם גם לא אהב שישראל החילה את החוק הישראלי על מזרחי ירושלים , בשנת 1981 כמו גם החלת החוק הישראלי על רמת הגולן , העולם לא אהב זאת, אבל השמיים לא נפלו אז וגם לא ייפלו עכשיו, החלת החוק הישראלי אז חיזקה את מעמדה של ירושלים המאוחדת , חיזקה את ההתיישבות בירושלים כאשר הוקמו בירושלים שכונות שלמות כמו פסגת זאב ואוכלסו עשרות אלפי יהודים .

 

החלת הריבונות בירושלים הבירה , כמו גם ברמת הגולן קיבעה בתודעה הישראלית והבינלאומית את זכותנו לנהל את חיינו באופן טבעי את חיינו במקומות האלה.

אין במהלך הזה שום השלכות שליליות , תפקידנו להעניק למאות האלפים , למעלה מ- 350000 איש שחיים ביהודה ושומרון ,אנשים חלוציים שנשלחו על ידי ממשלות ישראל לגור ולהתיישב שם , מעמד חוקי זהה כמו לאזרחי תל אביב , רעננה וחיפה.

 

אסור לנו להפלות את תושבי בית אל , שילה , אריאל ובית אריה ואחרים מול שאר הערים ברחבי ישראל , ישראל צריכה לחזק את המתיישבים ביו”ש והמהלך הראשון הוא לתת להם מעמד משפטי זהה כמו לכלל תושבי ישראל , על ידי החלק החוק הישראלי על הישובים ביו”ש.

 

אני רוצה לציין ולהדגיש כי המהלך הזה הוא חלק מהפעילות הפרלמנטרית שלי כשליחה של תנועת הליכוד בכנסת, החלת החוק הישראלי ביו”ש כמו גם חיזוק ההתיישבות ביו”ש הוא חלק מחייב מחוקת הליכוד.{פרק ב’ בחוקה סעיף 1}.

 

אני מתכוונת לפעול עם השדולה למשך זמן רב עד אשר הכנסת תאשר את חוק החלת הריבונות על הישובים ביו”ש.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין לשרים ברק ובן אליעזר: השתלחותכם בוועדת האתיקה- פגיעה באמון הציבור בכנסת

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת יארח את חברי הכנסת הערבים לסעודת “איפטאר” לשבירת צום הרמדאן

אריק זיו ויזר

יום הולדת לפרח לרנר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

יועלה גיל בעילה אסורה בהסכמה מגיל 14 לגיל 16

אריק זיו ויזר

ועדת הכנסת דחתה את בקשת החסינות של ח”כ סעיד נפאע

אריק זיו ויזר

“אתם מידידינו הטובים ביותר, אהבתכם חסרת פניות”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן