20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

דדי סויסה ואיציק זרקא

דברי השואה הובילו לגירושו של פעיל הליכוד איציק זרקא

כבר לפני כחצי שנה הורחק איציק זרקא מסביבת נתניהו, כבר אז זרקא הודיע כי הוא נגד נתניהו.

גירושו לאחרונה של איציק זרקא, פעיל מפלגת הליכוד, עלה לכותרות בשל התבטאויותיו חסרות הרגישות בנושא השואה במהלך הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בישראל. האירוע, שתועד בווידיאו ושותף בהרחבה ברשתות החברתיות, עורר גינויים נרחבים והניע את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנקוט פעולה נחרצת.

האירוע ותוצאותיו

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בצפון הארץ במוצאי שבת הייתה עדה להתפרצות מזעזעת של איציק זרקא, פעיל המזוהה עם הליכוד. זרקא עורר זעם כשצעק ש”עוד שישה מיליון אשכנזים צריכים להישרף” מול מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט. התקרית, שתועדה בווידיאו, התפשטה במהירות ברשתות החברתיות וגררה גינויים נרחבים מחוגים שונים.

בתגובה להתפרצותו המחרידה של זרקא, נקט  ראש הממשלה בנימין נתניהו פעולה נחרצת. הוא הורה לצורי סיסו, מנכ”ל הליכוד, להדיח את זרקא מהמפלגה בתפקיד רשמי, והצהיר באופן חד משמעי: “לא נסבול התנהגות מחפירה כזו בתוך תנועת הליכוד”.

תפקידה של התקשורת בסיקור האירוע

כלי תקשורת שונים דיווחו על התקרית סביב דברי השואה של זרקא. חלק מהערוצים, המכונים על ידי תומכיו של זרקא “ערוצי רעל”, הואשמו בניפוח הפרופיל של זרקא כדי להכפיש את נתניהו ותומכיו. ערוצים אלה המשיכו להזכיר את זרקא בהקשר של השואה גם לאחר שהליכוד נקט עמדה ברורה נגד מעשיו.

גם דדי סויסה, איש שמאל ותיק, יצא נגד זרקא אך לא התאפק מלהכפיש את הליכודניקים. למרות קשריו ההדוקים עם רבים מתומכי הליכוד, סויסה חוזר לא פעם למקום של הכפשת הליכודניקים. מעניין לציין שסויסה הוא אוהד של קבוצות הפועל, הידוע באוהדי הפועל ששרים שירי שואה. עם זאת, עמדתו של סויסה נגד אותם אוהדים עדיין אינה ברורה.

אזכורי השואה בפוליטיקה הישראלית

השימוש באזכורי שואה בפוליטיקה הישראלית אינו תופעה חדשה, אך המקרה של זרקא מדגיש את ההשלכות והסכנות האפשריות של התנהגות כזו. תקריות קודמות שכללו התייחסות לשואה או לעג עוררו גם הן זעם והובילו להשלכות על המעורבים.

הערות שואה חסרות רגישות עלולות לגרום למצוקה רגשית עמוקה, במיוחד עבור ניצולי השואה ובני משפחותיהם. יש להם גם פוטנציאל להפחית מחומרת הטרגדיה ההיסטורית, שאסור לשכוח לעולם. התמודדות עם התנהגות כזו והשפעתה על החברה הישראלית חיונית לקיום שיח מכבד ולשמירה על ערכי האומה.

גירושו של איציק זרקא מהליכוד מהווה תזכורת לחשיבות הטיפול בהתבטאויות שואה חסרות רגישות והשפעתן על החברה הישראלית. התקרית עוררה גם דיון על תפקידה של התקשורת בסיקור אירועים כאלה ועל הסוגיה הרחבה יותר של אזכורי השואה בפוליטיקה הישראלית. חיוני שהמנהיגים הפוליטיים, כלי התקשורת והציבור ישמרו על שיח מכבד ויבטיחו שזיכרון השואה לא יוכתם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מפלגה בסימן זוגיות

אריק זיו ויזר

הקלף המנצח של ארדן : דורון אביטן

אלי חזן

ארדן עולה למתקפה על גבאי

אריק זיו ויזר

האלף של שולי

אריק זיו

חשיפה: יש אנשי פייגלין עדיין בליכוד.

אריק זיו ויזר

אריק זיו: כן לקרולין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן