25.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ארנון בר דוד שחקן ספסל של אהוד ברק

אהוד ברק: המוח מאחורי ההפיכה הצבאית לכאורה בישראל?

אהוד ברק, ראש ממשלת ישראל לשעבר, עמד במרכזן של שמועות והאשמות על תכנון הפיכה צבאית במדינה. מאמר זה מבקש לבחון את מעורבותו לכאורה של ברק בהקמת הממשלה, את תפקידו במרי אזרחי וסרבנות בתוך הצבא ואת השפעתו על תנועות מחאה ועל הסתדרות העובדים.

תפקידו של ברק בהקמת הממשלה

התזמור לכאורה של ברק להפיכה החל עוד לפני הקמת הממשלה. כאבי המרי האזרחי והסרבנות בתוך הצבא, הואשם ברק בכך שהוא אדריכל הכאוס והאנרכיה. מטרת העל שלו, לדעת אחדים, היא ליצור מצב שבו הצבא נכנס בשיא האנרכיה כדי להכתירו כמנהיג המדינה. בתרחיש זה, כל השאר הופך להיות רק שחקן על לוח השחמט שלו.

יצירת כאוס ואנרכיה

האסטרטגיה של ברק להסית לכאוס ולאנרכיה מושפעת ככל הנראה מאירוע מקביל שהתרחש במצרים ב-2013. באותה תקופה השתלט הצבא המצרי על המדינה, הדיח נשיא נבחר והכתיר את הרמטכ”ל א-סיסי למנהיג החדש. נראה שברק נוקט בתוכנית דומה בישראל, בתקווה שהצבא יתערב ויחזיר אותו לשלטון.

תנועות מחאה וגב כלכלי

ברק הואשם בכך שבחר בקפידה את מנהיגי תנועות המחאה, ועבד עם קבוצה קטנה כדי להבטיח שהשפעתו תורגש היטב. הוא גם הכין לכאורה משאבים כספיים לתמיכה בהפגנות הללו, והקים “אסמי כסף” כדי לממן את הכאוס שהוא מתכוון ליצור. הצהרתו של ברק ב-2020 כי אנשים יקראו לו להציל את המדינה כאשר ייערמו גופות בירקון, רומזת על שאיפתו לחזור לשלטון באמצעים לא קונבנציונליים.

הסתדרות עובדים ושותפים שקטים

ניסיון ההפיכה לכאורה של אהוד ברק מערב לא רק את הצבא ותנועות המחאה, אלא גם את הסתדרות העובדים. נטען כי ברק גרר את ההסתדרות לתוכניתו, תוך שימוש באיגוד ככלי משחק על לוח השחמט שלו. יו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מילא תפקיד באסטרטגיה של ברק, כאשר הצעת הפשרה האחרונה של הסתדרות משקפת את הצעתו של לפיד.

לתככים סביב ניסיון ההפיכה לכאורה של ברק מתווספת שתיקתם של שותפיו הפוליטיים של ארנון בר דוד, הליכודניקים. רועי שרעבי, רועי יעקב, יוסי ברבי, ציקו וליאון שמרו כולם על שתיקה בנושא, והעלו שאלות לגבי מניעיהם ועמדתם בנושא. יש הטוענים כי עליהם להודיע בפומבי על תמיכתם ברפורמה כדי להרחיק עצמם מתוכניותיו לכאורה של ברק.

 

הטענות סביב מעורבותו של אהוד ברק בהפיכה צבאית בישראל מציירות תמונה של אדם שמוכן לעשות מאמצים רבים כדי לחזור לשלטון. באמצעות הסתה לכאוס ואנרכיה, השפעה על תנועות מחאה ושיתוף ארגון העובדים של ההסתדרות, נראה שברק מתכנן תוכנית מורכבת שתביא לחזרתו להנהגת המדינה.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגאווה של אמיר לגאווה בליכוד

עינר אביב

מזל טוב ליובל אלגד

קבוצת מתפקדים אידיאולוגית חדשה בליכוד: פורום ריבונות העם

דניאל נחמיה

שנה טובה מסניף הליכוד יהוד-מונוסון

דניאל נחמיה

פסח אצל וייטמן בהר חומה

מערכת

דין ביבי, לעומת דין לכולם

עובד קראוס
דילוג לתוכן