25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ כללי

אהוד ברק בדרכו של סיסי.

צל מצרים: תוכניתו לכאורה של אהוד ברק לתפוס את השלטון בישראל

הגילויים האחרונים חשפו את תוכניתו לכאורה של ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק לתפוס את השלטון, והשוו אותה להפיכה במצרים ב-2013 שהובילה להדחת הנשיא מורסי ולעלייתו של הרמטכ”ל א-סיסי. חומרת הטענות הללו מעלה שאלות לגבי יציבותה של הפוליטיקה הישראלית וההשלכות האפשריות של מעשים כאלה.

תוכניתו  של ברק

דווח כי אהוד ברק הציג ב-2020 תוכנית המתווה אסטרטגיה לתפיסת השלטון בישראל, אולי בהשראת האירועים במצרים. ברק אמר לכאורה שכשיהיו גופות ברחובות, זו תהיה הזדמנות להשתלט על השלטון. תוכנית זו כוללת לכאורה הסתה למרי אזרחי ומינוף התסיסה כדי לערער את ההנהגה הנוכחית.

וכן הביטוי כאשר הירקון יהייה מלא גופות יקראו לי לשלטון.

ההשוואה המצרית

המצב במצרים מהווה הקבלה בולטת לטענות נגד ברק. בשנת 2013 הדיח צבא מצרים, בגיבוי מרי אזרחי נרחב, את הנשיא הנבחר מורסי ומינה את הרמטכ”ל, עבד אל-פתאח א-סיסי, למנהיג החדש. ההפיכה המצרית הייתה נקודת מפנה בנוף הפוליטי של המדינה, שהובילה לביסוס הכוח תחת א-סיסי ולדיכוי האופוזיציה לאחר מכן.

השלכות אפשריות על ישראל

אם תוכניתו לכאורה של ברק תתממש, עלולות להיות לכך השלכות הרות אסון על הפוליטיקה והחברה הישראלית. הפוטנציאל לתסיסה אזרחית, אלימות ושסעים חברתיים עלול לדרדר את האומה לתוהו ובוהו, ולשחוק את האמון במוסדות הדמוקרטיים ובשלטון החוק. יתר על כן, אם ראש ממשלה לשעבר יתפוס את השלטון באמצעים כאלה, הדבר יהווה תקדים מסוכן ועלול לערער עוד יותר את היציבות באזור.

חשיבות השקיפות והערנות

לאור טענות אלה, חיוני לשמור על שקיפות וערנות בפוליטיקה הישראלית. יש ליידע את הציבור בכל התפתחות הקשורה לתוכנית לכאורה זו, וכל ראיה חייבת להיבדק ביסודיות. אם הטענות נגד ברק יוכחו כנכונות, חיוני למצות איתו את הדין ולהגן על הדמוקרטיה הישראלית מפני איומים פוטנציאליים.

 

ההאשמות האחרונות נגד אהוד ברק והדמיון שלהן לאירועים במצרים מעוררות חששות משמעותיים לגבי יציבותה של הפוליטיקה הישראלית. חיוני שהציבור הישראלי והקהילה הבינלאומית ימשיכו לעמוד על המשמר במעקב אחר התפתחויות אלה ולהבטיח שמירה על עקרונות דמוקרטיים. לא ניתן להמעיט בהשלכות האפשריות של מעשים כאלה, וחיוני להגן על האומה מפני הכאוס והתסיסה שעלולים להיווצר אם תוכניתו לכאורה של ברק תהפוך למציאות.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הגאים הפכו אותי למושפל

אריק זיו ויזר

הסכם שלום, שנה חדשה וחתונה מאושרת : מזל טוב לדרור ועופרי

ליכודניק

משלחת של חיים לליכוד העולמי

אריק זיו

לא עת שחוק היא

רועי אזולאי

פורום ביחד מקרבים בין יהודים ללא יהודים : התארחו ברהט אצל קרינאווי

מערכת ליכודניק

סקר ליכודניק : שר האוצר כ”ץ במקום הראשון

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן