24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

בתום מאבק שנמשך עשרות שנים, הביא יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ לשיפור התנאים של אלמנים לקבלת קצבת שארים מהביטוח הלאומי

אלמנים יזכו בקצבה אם הכנסתם היא עד 72% מהשכר הממוצע במשק. עד כה, היו זכאים רק אם הכנסתם לא עלתה על 57% מהשכר הממוצע

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום תקנות, לפיהן תקרת ההכנסה המזכה אלמן בקצבת שארים תעלה מ- 57% מהשכר הממוצע במשק (כ-4,750 שקלים כיום) ל- 72% (כ-6,000 שקלים כיום).
יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ, יחד עם ח”כ דוד אזולאי (ש”ס), הובילו את המאמצים לשיפור תנאיהם של האלמנים, אשר עד כה היו מופלים לעומת האלמנות בקבלת קצבאות שארים מהביטוח הלאומי.

ח”כ כץ דרש שהתקנות יחולו רטרואקטיבית מיום 1 בינואר 2011, אך נתקל בהתנגדות נציגי משרד האוצר בדיון. לאחר שאיים לא לאשר את התקנות, הועלה משה ברסימנטוב, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, על קו הטלפון ואישר את ההחלה הרטרואקטיבית.
ח”כ כץ: “זהו צעד נוסף במסע למען זכויות האלמנים במדינת ישראל. פעלתי למען שוויון מוחלט לזכויות האלמנות, אשר אינן נדרשות לעמוד כלל במבחני הכנסה, ולעת עתה הוועדה בראשותי אישרה את הפשרה של העלאת תקרת ההכנסה. זהו אינו סוף פסוק”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!

דניאל נחמיה

עלילות רגב בעיר הבירה

אריק זיו ויזר

הצעת חוק חדשה תחולל מהפך בהרכב בית המשפט העליון

אריק זיו ויזר

בלי מזוז ביבי לא יזוז

היום בכנסת

אריק זיו ויזר

“מדאיגה אותי יותר שיטת הסלאמי משיטת השקשוקה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן