20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

הצעת חוק חדשה תחולל מהפך בהרכב בית המשפט העליון

ח"כ יריב לוין (הליכוד) וח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגישו הצעת חוק אשר קובעת לראשונה בחקיקה ראשית את מספר שופטי בית המשפט העליון באופן שבעליון יכהנו 18 שופטים. בכך יוגדל מספר שופטי העליון ויתאפשר מינויים של שמונה שופטים חדשים בשנתיים הקרובות שישנו לחלוטין את פניו של בית המשפט העליון.

בהצעת החוק נכתב מפורשות כי הגדלת מספר השופטים תאפשר לגוון את הרכבו של בית המשפט כל שיכלול שופטים הבאים מרקע שונה ומחזיקים בהשקפות עולם שונות.

בד בבד, הדבר יאפשר התמקצעות של בית המשפט בתחומי משפט רבים יותר, אשר בחלקם נדרשת מומחיות מיוחדת שאינה מתאפשרת כאשר ניתן למנות מספר קטן מאוד של שופטים. הגדלת מספר השופטים תאפשר גם התמודדות טובה יותר עם העומס המוטל על בית המשפט העליון כך שימנע מצב בו תיקים רבים אינם מסתיימים בפרק זמן סביר.

יצויין כי כיום החוק אינו קובע מספר קבוע של שופטים לבית המשפט העליון, מצב שאינו תקין, והצעת החוק מתקנת חוסר חוקי זה.

ח"כ לוין: "הצעת החוק באה על מנת לחזק את מערכת המשפט ואת בית המשפט העליון ולהגביר את אימון הציבור בהם. בית משפט מגוון ורחב הוא אינטרס ציבורי ואני קורא לראשי מערכת המשפט להצטרף למהלך זה".

ח"כ בן ארי: "הצעת חוק זו תהיה בה כדי ליעל את המערכת ולשפר את השירות של בית המשפט לאזרחי מדינת ישראל. אני סמוך ובטוח כי הצעת חוק זו תתקבל בהתלהבות ע"י גורמים במערכת המשפט".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הקשר האיטלקי

אריק זיו ויזר

ח"כ אופיר אקוניס מעודד את התחרות בערוצי התקשורת

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה ראשונה – חופשת הלידה בשכר תוארך ל-16 שבועות

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת העביר מכתב הח"כים לאובאמה: הגיעה העת לשחרר את פולארד

אריק זיו ויזר

הכנסת מצדיעה לכבאים,לשוטרים וסוהרים

אריק זיו ויזר

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן
דילוג לתוכן