19 באפריל 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

סגן השר קרא בביקור בחווה חקלאית תיירותית חדשה בנגב

סגן השר קרא ממלא את תפקידו נאמנה בדרום

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא סייר היום (שלישי) במועצה מקומית כסייפה. תחילה נפגש עם ראשי המגזר הבדואי בנגב ושמע את מצוקתם בנושאים כמו דיור, תעסוקה, ופיתוח התשתיות במועצה. אחר כך ירד סגן השר לשטח, לסיור בחווה חקלאית-תיירותית מיוחדת במינה שמתעתדת לקום בכסייפה. התוכנית היא שהחווה תהיה אטרקציה לתיירות פנים וחוץ, עקב מיקומה הנוח בסמוך לכביש 31 המוביל לים המלח ובו נוסעים תיירים רבים. החווה תציע אירוח בדואי אותנטי, משק חי עם פינות ליטוף, סיורי גמלים באזור ועוד אטרקציות מסורתיות נוספות.
מי שעומד מאחורי הפרויקט הוא יזם בדואי מקומי בשם איברהים קורעאן שנתקל בקשיים בירוקרטיים מול הגורמים המוניציפליים והממשלתיים: “בקרוב תפתח ממש כאן בישוב כסייפה חווה חקלאית-תיירותית גדולה וחדשה שתביא לכאן תיירים מהארץ ומחו”ל ותיצור מקומות עבודה לתושבים המקומיים. נתקלתי בקשיים מול הגורמים המאשים ואני שמח שסגן השר קרא הגיע למקום על מנת לוודא שישנו רצון טוב ותמיכה להצלחת הפרויקט מצד כל המוערבים בדבר”.
סגן השר הגיע למקום בו מתוכננת החווה יחד עם נציגי משרד התיירות והחקלאות במטרה לעמוד מקרוב על הבעיות ולסייע לפתרונן. לאחר ארוחת צהריים בדואית מסורתית, הגיעו כל הגורמים הנוגעים בדבר להסכמה שיש להסדיר את העניין, לסייע לפרויקט להצליח ולהמשיך לעודד את היזמות הפרטית והעסקית בשילוב של תמיכה במענקים ובהסדרת אישורים מצד גורמי הממשלה בכדי שיוזמות מסוג זה יצליחו.

סגן השר קרא: “אני שמח לבקר כאן בדרום ולסייע לתושבי הפריפריה בכלל ולמגזר הבדואי בפרט. מגזר זה נדחק לשוליים של השיח הציבורי במדינת ישראל. מצב זה עלול להיות כמו מחלה ממארת שאת השלכותיה וסופה אין לדעת. ישוב כסייפה שילם מחיר כבד ושבעה מחייליו נהרגו במערכות ישראל.  צריך להגביר את הסולידריות בחברה בין כל האוכלוסיות השונות. על כן יש לראות את מצוקת המגזר בכל התחומים ולמצוא פתרונות הולמים ובדיוק למען כך הגעתי עד הנה.
ראשית, ישנה מצוקת פרנסה קשה מאוד במגזר ואחוזי האבטלה הולכים וגדלים. פרויקטים כמו החווה היפה הזו מעודדים יצרית מקומות עבודה ומביאים לתיירות פנים וחוץ ענפה. באתי לפה עם נציגי משרד התיירות שהבטיחו לסייע במענק של 25% מעלות פרויקטים תיירותיים מהסוג הזה. בנוסף, הם מעוניינים להשקיע במענק סיוע מיוחד גם לצימרים בדואים אותנטיים בשווי של 24% מעלות הבנייה. כל זאת אך ורק בצמוד לאישורי בנייה מסודרים על פי החוק שכרגע אינם בנמצא – אך בכוונתי להסדיר זאת.
שנית, שמעתי פה את מצוקת הדיור של הבדואים בנגב. אני מכיר ועוקב אחר בעיה מדאיגה זו כבר שנים רבות לדאבוני. בימים אלה המדינה שוקדת על תכנית פיתוח לנגב שתביא להסדרה של הנושא האקוטי הזה. לא ניתן להתעלם מהריבוי הטבעי והנורמלי של התושבים שאינם זוכים לתוכניות מתאר ופיתוח ונאלצים לבנות באופן בלתי חוקי. שוחחתי בנושא עם רה”מ לאחרונה שמגבה אותי ותומך ומסייע להביא לפתרון ראוי לבעיה”.
עוד הוסיף סגן השר: “כולי תקווה שמדינת ישראל תדע לשלב את המגזר הבדואי בתוך החברה ותיתן מענה ראוי למצוקתם, ומאידך אלו יפעלו אך ורק במסגרת החוק, לא ידרדרו לפשע ואלימות ולא יבנו בתים שלא כחוק. אנחנו נדאג לתעסוקה, דיור ורווחה כללית לתושבים הבדואים ובכך עם ישראל כולו ירוויח.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא: “אני קורא להנהלת כיתן להתגמש”

אלי חזן

סגן השר איוב קרא ברבבה; המשחק במזרח התיכון חזק. הבא להורגך השכם להורגו

אריק זיו ויזר

“אסור לוותר על ארץ הקודש שהובטחה מאלוהים לעם היהודי”

אריק זיו ויזר

ירדן תתחיל בביצוע חד צדדי של תעלת הימים

אריק זיו ויזר

איוב קרא, על קוצים וקיצונים

אלי חזן

תוניסאי, ירדני, לבנוני ופלסטיני ואיוב קרא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן