21.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ כללי

בשמאל פשוט איבדו את זה: על הרפורמה במערכת המשפט


ההתבטאות והקריאה האומללה לרצח רה”מ של אל”מ במיל’ זאב רז היא כפי הנראה לא האמירה היחידה המסוכנת שנאמרת בתקופה האחרונה, בעקבות המהפכה המשפטית שמקדמים ובצדק יש לומר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין.
לאחרונה הצטרפו גם עו”ד דוד חודק שאמר בכנס לשכת עורכי הדין כי לא יהסס להשתמש באש חיה אם יאלץ לחיות בדיקטטורה וראש עיריית תל אביב רון חולדאי שקרא באחת ההפגנות: ‘נעבור ממילים למעשים’. המסר ברור. ההסתה לרצח מצד מחנה השמאל, חצתה מזמן את הקווים האדומים.
המשטרה הודיעה שתחקור את ההתבטאות של אל”מ רז ומופעל לחץ לזמן לחקירה גם את חולדאי ועו”ד חודק.
צריך להדגיש שהקריאות הללו להסתה לרצח, לא באות מהשוליים של מחנה השמאל או איזה קבוצה קטנה וזניחה. הקריאות באות מתוך לב המחנה, האליטה של מדינת תל אביב, שלא מקבלת את העובדה שהפסידה בבחירות ובזה להכרעת הרוב ורצון העם. למה ? כי להם מותר. 
הדוגמאות הללו מראות עד כמה השמאל בישראל, ראשי האופוזיציה ומפלגת התקשורת בלחץ. עד כמה הם חוששים מאיבוד ההגמוניה, הכוח, איבוד השליטה במוסדות השלטון, ומנסים לזרוע פחד, פאניקה (כמו הקריאה לחברות זרות לא להשקיע בישראל) ולאחרונה גם הסתה לרצח. לאן עוד נגיע ?
אז מהי הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים לוין, שממנה “חרדים” כל כך בשמאל ?
הרפורמה מורכבת בגדול מ- 4 נושאים עיקרים:
ביטול עילת הסבירות – המטרה היא לבטל את היכולת של שופטי העליון לפסול כיום החלטות של הממשלה ושרים מהסיבה משדובר בהחלטה שלוקה ב’חוסר סבירות’. ומי שמך בית המשפט לקבוע מה סביר ומה לא סביר ?
שינוי שיטת הבחירות של הועדה לבחירת שופטים – כיום 5 מתוך 9 חברי הועדה לבחירת שופטים הם אינם נבחרי ציבור אלא שופטים ועורכי דין וכך נוצר מצב שהם למעשה ממנים את עצמם וחבריהם בשיטת ‘חבר מביא חבר’. במסגרת השינוי החדש, הועדה תורחב ל-11 נציגים ולראשונה יהיה ייצוג שווה לכל אחת מ-3 הרשויות: 3 שופטים, 3 שרים, 3 חברי כנסת. בנוסף ימונו 2 נציגי ציבור על ידי שר המשפטים והרוב הדרוש למינוי שופטים יהיה רוב רגיל.
חקיקה של פסקת התגברות – המשמעות היא שהכנסת ברוב של 61 תוכל לחוקק שוב חוק שנפסל על ידי בג”צ. כמו כן, בית המשפט יהיה מוסמך לבטל חוק רק במקרים מיוחדים, בהם כל 15 השופטים המכהנים בבית המשפט העליון, יצביעו בעד הפסילה.
מינוי היועצים המשפטיים – מינוי היועמ”שים במשרדי הממשלה יתבצע במשרת אמון של השר ויקבע שחוות הדעת של היועץ לא תחייב את השר אלא פשוט תישאר כחוות דעת משפטית ולא מחייבת לפעולה. 

הרשות השופטת שלא נבחרה על ידי הציבור, כרסמה עם השנים בסמכויות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת והפר את האיזונים והבלמים שנועדו לשמור בין שלושת הרשויות. בית המשפט לקח לעצמו ביודעין מעמד של ריבון שמנהל ‘דה פקטו’ את המדינה. לימין נמאס וכפי שבבחירות האחרונות התחייבו בליכוד ובמפלגות ימין אחרות לרפורמה במערכת המשפט, כעת פורעים את השטר.
כמשפטן בקרוב, אני יכול רק לברך על הרפורמה הזו ולהצטער שלא נעשתה שנים קודם. אבל מוטב מאוחר מאשר אך פעם. הרפורמה לתיקון מערכת המשפט גורמת לטרלול שלם של מחנה השמאל, ראשי האופוזיציה, התקשורת ומעבירה אותם על דעתם. אם הגענו למצב שהאליטה קוראת להסתה לרצח, אז אין דרך אחרת לומר: בשמאל פשוט איבדו את זה.

_____________________________________________________________________
הכותב הוא דובר סניף יקנעם בליכוד 

 

אבי נחמני



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מלוכדים בשטח: בוריס אפליצ׳וק על הפגנות הליכוד בדרום ת״א

דניאל נחמיה

ליכודניק משתתף בצערו של חברינו יואב לאביוד

אריק זיו

עמותה חדשה תפעל לעודד גיוס נוצרים לצה”ל ולשרות לאומי

עינר אביב

מצבם של בתי החולים הציבוריים הוא לא “ירושה קשה”!

דניאל נחמיה

הדלקת נר חנוכה עם השר אוחנה

ליכודניק

אדלשטיין: ״עוצרים את ממשלת הפינוי״

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן