23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אקוניס מקדם משאל עם לוין מחוקק עוד חוק

ח”כ אופיר אקוניס יו”ר ועדת הכלכה הניח על שלוחן הכנסת הצעת חוק שמטרתה
לקבוע את המקרים שבהם ייערך בישראל משאל עם בעקבות הסכם מדיני עם הרשות
הפלשתינית ואת ההסדרים בדבר דרכי עריכתו ח”כ מבקש למעשה למנוע מחטף פולטי
של ממשלה המבקשת לבצע ויתור על שטחים ביו”ש.

בדברי ההסבר להצעת החוק כותב אקוניס הצעת חוק זו מבקשת לקבוע החובה לערוך
משאל עם בעניין הסכם מדיני עם הרשות הפלשתינית ולהסדיר את אופן עריכתו של
המשאל.
ההצעה מסדירה את מכלול הנושאים הקשורים בעריכת משאל עם לרבות: אופן ניסוח
השאלה, מועד עריכת משאל העם, הזכות להשתתף במשאל, הרוב הנדרש ועוד.

 

בתוך כך,מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק המסדירה את חובת הדיווח התקופתי לוועדת החוץ והבטחון של אגף השיקום ואגף משפחות והנצחה במשרד הבטחון. ההצעה היא פרי יוזמה משותפת של ח”כ ישראל חסון, יו”ר ועדת הכנסת ח”כ יריב לוין, ח”כ משה (מוץ) מטלון, ח”כ חיים כ”ץ וח”כ איתן כבל, אליהם הצטרפו בתמיכה חברי כנסת נוספים.
 
חודשים מספר לאחר הקמת מדינת ישראל, ערב הגשתה של הצעת חוק הנכים (תגמולים ושיקום), אמר ראש הממשלה דאז, דוד בן-גוריון ז”ל, את הדברים הבאים:
 
“מלחמת החירות של צבא הגנה לישראל לא הייתה כולה זרועה נחת, ניצחונות וכיבושים. היה גם צד שני למטבע. שולם מחיר יקר… נפלו מאות ואלפים מתפארת הנוער שלנו… אך החללים הם רק חלק מהאבדות. רבים נשארו לשמחתנו בחיים, אך גם הם שילמו מחיר יקר – אבר מן החי. הערב אני מגיש לכם בשם הממשלה חוק על החוב, נכון יותר – על חלק מהחוב, שאנו חייבים לאלה שבגופם עזרו לשחרור האומה והמולדת. חוק על תגמול ושיקום לנכי המלחמה… גודל התגמול שהחוק הזה מעניק לנכה תלוי בגודל אחוז הנכות…”
 
על-פי דבריו של בן-גוריון ז”ל, חבה החברה הישראלית חוב מוסרי לאלה ששילמו מחיר יקר בחייהם, בגופם או בבריאותם למען ביטחון המדינה ואזרחיה.
 
אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון עוסק בתגמולים ובשיקום משפחותיהם של חללי צה”ל ובהנצחת חללי צה”ל. אגף השיקום במשרד הביטחון עוסק בתגמולים ושיקום של חיילי צה”ל שנפגעו במהלך שירותם. עד היום, לא נעשתה בקרה מספקת על התנהלות ותפקוד שני האגפים הללו. ולכן, מאחר ששני האגפים פועלים כחלק ממשרד הביטחון, שוועדת החוץ והביטחון אמונה על הפיקוח עליו, מן הראוי שוועדה זו תקבל דיווחים שוטפים על פעילותם.
 
הצעת החוק שאושרה קובעת חובת דיווח תקופתי לוועדת החוץ והבטחון של הכנסת באשר ליעדי האגפים ולפעילותם.
 
יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יריב לוין: “עד היום, לא נעשתה בקרה מספקת על התנהלות ותפקוד שני האגפים הללו. לאגפים תפקיד חשוב ביותר כיון שהם אמונים על התגמולים ועל השיקום של חיילי צה”ל אשר נפגעו במהלך תפקידם ושל משפחות חללי צה”ל. הקפדה על תפקוד הולם של אגפים אלה היא חובתנו הציבורית כלפי נכי צה”ל והמשפחות השכולות. שני האגפים פועלים כחלק ממשרד הביטחון שוועדת החוץ והביטחון אמונה על הפיקוח עליו ומן הראוי שוועדה זו תקבל דיווחים שוטפים על פעילותם.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“הושלמה קליטתו של יועץ למשפט עברי בכנסת -צעד חשוב לחיזוק ההיבט היהודי בדברי החקיקה”

אריק זיו ויזר

רגב : ”הכנסת מצדיעה לאנשי המילואים”

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת החו”ב: “אין פתרון? לא מקובל עליי”

Gilad Trugbild

אושר במליאת הכנסת החוק ה-15 של ח”כ לוין מתחילת כהונתו בכנסת

אריק זיו ויזר

גרשון מסיקה: לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה

אריק זיו ויזר

רובי לא שכח את גלעד שליט

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן