21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

גרשון מסיקה: לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים הבאה

ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח”כ זבולון אורלב תקיים היום (ד) דיון מיוחד בנושא התנכלות משרד הביטחון והמנהל האזרחי למוסדות החינוך בשומרון.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה , מסביר כי משרד הביטחון מונע משיקולים פוליטיים תוספת של כיתות מעונות וגנים בישובי המועצה האזורית שומרון למרות הגידול במספר הילדים בשומרון תוך שימוש ציני ב”טיעונים חוקיים” ופרוצדוראליים שונים ומשונים בצורה שיטתית, דבר הגורם לכך שבישובים רבים בשומרון לא יהיה ניתן לפתוח את שנת הלימודים בעוד חודשים וחצי.

מסיקה מסביר כי תקציב משרד החינוך לתוספת הכיתות ובתי הספר אושר ע”י משרד החינוך בהתאם לקריטריונים השוויוניים הקבועים בחוק ובהנחיות משרד החינוך על פי מספר הילדים בכל מקום ותקציב לתוספת הכיתות הנגזר מהם שוריין ע”י משרד החינוך לטובת הנושא – רובו המוחלט אפילו בתקופת השרה יולי תמיר אשר לא “חשודה” באהדה למפעל ההתיישבות בשומרון..

למרות זאת, מונע משרד הביטחון את הוספת המבנים והעברת האישור התקציבי בצורה שיטתית אם ע”י הימנעות מחתימה על אישורים שנדרשים ממנו בהתאם לגזרות ממשלת אולמרט שעדיין לא תוקנו ע”י הממשלה החדשה, ואם ע”י שימוש בסעיפים פרוצדוראליים שונים ומשונים.

הדבר אמור הן לגבי בתי ספר וגני ילדים בישובים גדולים ומבוססים כדוגמת אלון מורה, יצהר, יקיר, טל מנשה ורבים נוספים והן לגבי ישובים שהוקמו ע”י המדינה והוגדרו ע”י טליה ששון כ”מאחזים” עקב התחמקות שר הביטחון מלחתום את החתימה האחרונה על תכניות המתאר שלהם למרות שהוקמו ע”י הממשלה ומשרד השיכון בנה בהם בתים ומכרם לתושבים כדוגמת ברוכין ורחלים למשל – ישובים שהוקמו או אושר בהחלטת ממשלה רשמית ומשרד השיכון בנה ומכר בהם בתים.

בשנת הלימודים המסתיימת בימים אלו, עוד “דחסו” בתי הספר והגנים ת הילדים בתנאים קשים ביותר של צפיפות ולעיתים אף בתנאים פיזיים קשים ומחפירים אפילו, כשגם פקידים ממשרד הבטחון שסיירו בהם הביעו את זעזעום מהם לעיתים.

מסיקה אומר כי את היכולת הקיבול באותם מקומות כבר עוברת את האפשרויות הריאליות וכבר בשנת הלימודים הבאה לא יהיה בהם מקום לעוד ילדים.

בנוסף, באם לא ימומשו התקציבים הללו, הם עלולים “להיבלע בחזרה” ע”י משרד החינוך ע”מ לא להפסיד סכומים גדולים אלו לחינם.

נכון להרגע רק במועצה האזורית שומרון ל- 2,450 ילדים אין קורת גג במוסדות חינוך בשנה הבאה או שהם עלולים לסבול מצפיפות ותנאים שאינם סבירים ושאינם מאפשרים סביבת לימודים תקינים ומינימליים.

בין השאר נוצרו חוסרים קשים גם בהיקפים הבאים: 9 מעונות, 24 כיתות מעון, 15 גני ילדים, שני גני חינוך מיוחד, ו-36 כיתות בבתי ספר.

“אלו נתונים מדהימים ומציאות שאיינה יכולה להתקבל על הדעת במדינה מתוקנת.

לצערי ביישובים רבים בשומרון לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים מחוסר כיתות” – אומר מסיקה.

מסיקה דורש ממשרד הביטחון,”להוציא את הילדים מהמשחק הפוליטי לא יתכן שבשנת 2009 מדינת ישראל תמנע מילדים ללמוד. ההתעללות בילדי הגנים ובתי הספר מבליטה לעין כל את הרשעות והאטימות שברדיפת החלוצים תושבי השומרון ע”י השמאל הקיצוני.

אנו מצפים מהממשלה החדשה להפסיק את הרדיפות וגזרות ההקפאה והחנק על ההתיישבות ובראש ובראשונה להוציא את הילדים מהמשחק הפוליטי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“גירוש עכשיו” מבית היוצר של דנון

אלי חזן

הכיוון הוא ציון /מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

מהשאול ועד כאן – נאומו של יו”ר הכנסת בערב יום העצמאות

אלי חזן

עולים בעליה : עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק יום העליה

אריק זיו ויזר

חבילת חקיקה ותוכנית ממשלתית לעצירת התופעה

אלי חזן

רגב ואדלשטיין השיקו השדולה למאבק בדה לגיטימציה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן