21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
כללי מגזין החגים תשפ"א סניפי הליכוד

אדלשטיין, בלעדי לליכודניק: “העדר פסקת ההתגברות מזיק למדינה”

“התפישה שלי אומרת שלנו, כנבחרי ציבור, אסור להיות מנותקים ולשבת במגדל השן. מצופה מאתנו להכיר את קשיי היומיום של אזרחי ישראל ולתת פתרונות לצרכים שעולים מהשטח”, אומר השר בסופו של עוד יום שכלל סיורים במחלקות הקורונה ולא-מעט ישיבות עם אנשי המקצוע במשרד הבריאות ומחוצה לו, “מרגע שנכנסתי לתפקיד קיבלתי החלטה עם עצמי להתעלם מרעשי הרקע ולהקדיש את כל כולי למאבק בקורונה”.

האם זה בכלל אפשרי להתעלם מרעשי הרקע? בכל זאת, אתה איש פוליטי.
“זה לא קל אבל אם אתה רוצה להצליח, אין לך ברירה אחרת. אין לי את הפריבילגיה לעסוק בנושאים שאינם קשורים לבריאות. אני חש היטב את כובד האחריות. כולם חששו לעסוק בנושא הזה, אבל לא נכנסתי לפוליטיקה כדי שיהיו לי חיים נוחים. נכנסתי לחיים הציבוריים כדי להשפיע ולפעול לטובת כלל אזרחי ישראל. במשרד הבריאות, בייחוד בתקופה המאתגרת הזו, יש לי הזדמנות להיטיב עם הציבור הכללי ולהיות מעורב בהצלת חיי אדם”.

חוץ מהקורונה משרד הבראיות מאוד מאתגר. מה התכניות שלך למשרד?

“לפני שאדבר על התכניות אגיד לך מה כבר עשיתי – העליתי את מספר הבדיקות ללמעלה מ 40,000 בדיקות ביום, הוספתי 400 רופאים ורופאות, 2,000 אחיות ואחים ו 700 אנשי פרא רפואיים וכוח עזר. אלו נתונים שבדרך כלל לא עושים בקדנציה שלמה. אמרתי עם כניסתי לתפקיד שאם מבקשים לתת לי תקציב בשביל אוהלים למיטות קורונה בכיכר רבים – אז לא תודה. כל שקל שמבקשים לתת צריך ללכת לבתי החולים ולהקהילה שיישאר שם גם אחרי שהקורונה תלחך מאיתנו. כך מבריאים את מערכת הבריאות שהורעבה במשך שנות דור”

מה לגבי סגר בחגים?
“סגר הוא מוצא אחרון. כל הצעדים שאנחנו נוקטים בהם כרגע נועדו למנוע את הסגר. כולם מבינים היטב את ההשלכות של הסגר על הפרט ועל המשק. אף אחד מאתנו לא שש לסגור אנשים בבתים. אם כל אחד מאתנו יישמע להנחיות ויקפיד על ריחוק, מסיכה והיגיינה, לא נצטרך את הצעד הדרסטי הזה”
בהפגנות בבלפור לא ממש מקפידים על ריחוק חברתי. מדוע יש הגבלות על בתי הכנסת בשעה שהפגנות המוניות מתקיימות מדי שבוע?
“אני מבין את זכות היסוד של כולנו להתפלל, למחות, להתחתן עם 1,000 אורחים. אבל מה עם הזכויות של אזרח שיש לו סכרת או מחלת ריאות? של אלה שבנו את המדינה והיום הם בגיל קבוצות סיכון? מה עם הרופאות והרופאים, האחיות והאחים וכוח עזר – לכל אלו אין זכויות?
מציע שכל אחד יגיד לעצמו איך הוא מתייחס למגפת הקורונה. אין ניסים ואין אפס. אם הכל פתוח ומתנהלים כרגיל ואין הגבלות ומסכות, התוצאות הן יותר נדבקים.
כתוצאה מזה 2 אחוז בבתי חולים ו 0.8 אחוז גם נפטרים. אפשר ללכת בכיוון אחד ואפשר בכיוון אחר. אי אפשר להתבלבל שהמספרים יהיו נמוכים ובאותו זמן הכל יהיה פתוח”

הכלל הזה תקף גם לגבי הנסיעה לאומן?
“השיקול היחיד שמנחה אותי הוא שמירה על בריאות הציבור. אנחנו לא נהנים להטיל מגבלות על הציבור. אם נוכל לאפשר את הנסיעה לאומן בצורה אחראית ומפוקחת, מבלי לסכן את בריאותם של אזרחי ישראל – הנסיעה תתאפשר. יש כרגע צוות, בראשות השר אלקין, שעובד על מתווה מסודר. אני, כמובן, מעורב. בוא נדבר כשהצוות יסיים לגבש את המלצותיו”
.
דיברנו על הציבור החרדי אבל גם במגזר הערבי התחלואה גבוהה, בין היתר משום שחתונות המוניות ממשיכות להתקיים.

“חתונות המוניות והתקהלויות בלתי חוקיות ואי שמירה על ההנחיות הן פשע נגד בריאות הציבור. לכן כבר שלושה חודשים אני דורש מעל כל במה לבצע אכיפה קפדנית ונוקשה. לצערי, זה לא תמיד קרה. מציע לכם לשוחח עם אנשים שחלו במחלה – גם מי שלא נהרג מהנגיף המחלה תוקפת את הגוף בצורה קשה וחמורה. לכן מי שמפר הנחיות ומסכן את עצמו ואחרים, צריך לדעת שהוא עלול להיענש בחומרה. זה נכון לגבי ערבים, חרדים, חילונים וכל אזרח במדינת ישראל. הקורונה אינה מבדילה בין המגזרים השונים”.

מה לגבי הפרויקטור, פרופ’ רוני גמזו. לאחרונה נשמעה ביקורת קשה על תפקודו, בעיקר מכיוון המפלגות החרדיות.
“כמו כל בן אדם גם הפרופ’ גמזו לא חף מטעויות. ועדיין, איני מתחרט לרגע על כך שהבאתי למינויו. פרופ’ גמזו הוא איש מקצוע מעולה שמגויס כולו להצלחת המאבק בקורונה. אנחנו משתפים פעולה למען אזרחי ישראל. אני רואה אותו יומיום עובד מסביב לשעון, יחד איתי ועם שאר הגורמים הרלוונטיים, כדי להוריד את שיעור התחלואה ולנצח את הנגיף. אני חייב לומר לך שלא תמיד הביקורת עליו עניינית. ביני לבין גמזו יש הרבה הסכמות ומדי פעם ישנן גם מחלוקות. זה טבעי ומובן מאליו. היה מוזר אם היינו מסכימים על הכל. אני מגבה אותו באופן מלא”.

נשים רגע את נושא הקורונה בצד. האם ממשלת ישראל ויתרה על החלת הריבונות כחלק מהסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות?
“ממש לא. אין כוח בעולם שיצליח להפריד בין העם היהודי לחבלי מולדתו. לכן הריבונות, גם אם תתעכב מעט, בו תבוא. ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל ומדינת ישראל היא מדינתו. אני גאה ושמח על השלום עם איחוד האמירויות ועל ההזדמנויות שהוא מביא עמו. השלום, שאיני מזלזל בו לרגע, לא יבוא על חשבון הריבונות. אין סתירה בין ריבונות לשלום. ככל שנהיה חזקים ובטוחים בזכותנו על הארץ, כך יעריכו ויכבדו אותנו גם במדינות ערב. איננו רחוקים מהיום שבו השומרון יסופח רשמית למדינת ישראל. נעשה שלום עם ריבונות – בגוש עציון ובכל חלקי הארץ”.

בכחול לבן חושבים אחרת ממך. נראה שהבקיעים בקואליציה רק הולכים ומתרחבים. אנחנו על סף בחירות?

“אני לא מתכחש לקשיים ולא מעוניין לייפות את המציאות. זו לא ממשלה אידאלית. יחד עם זאת, הממשלה הנוכחי, עם כל הבעיות שיש בה, עדיפה עשרות מונים על פני הליכה לבחירות. ללכת לבחירות בתקופה כזו, כשאנחנו בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי חסר תקדים, זה טירוף הדעת. אני אעשה כל שלאל ידי כדי שתסריט הבלהות לא יתממש. תמיד האמנתי בממלכתיות, גם כשנדמה שהמילה הזו איבדה מערכה. יש לנו אחריות כלפי הציבור שבחר בנו. הציבור לא מתעניין בכל התככים הפוליטיים. אזרחי ישראל מתעניינים בבריאות ובפרנסה שלהם ושל יקיריהם. הם מצפים מאתנו להתגבר על האגו ולטפל בבעיות הקשות שמבר הקורונה מביא עמו”.

אי אפשר לשכוח שהשנה התחילה בניסיון של בג”ץ לכפות עליך סדר יום כיושב ראש הכנסת.
כבר כמה שנים אני קורא לחקיקת פסקת ההתגברות. בג”ץ חורג מסמכותו פעם אחר פעם והעדר פסקת ההתגברות גורם נזק ענק למדינה, ולא פחות מכך – למוסד בית המשפט העליון עצמו. כאשר בית המשפט נוקט עמדה פוליטית הוא מאבד חצי מהעם. לדבר הזה לא ניתן להסכים. מדינה דמוקרטית מתבטאת לפני הכל בעצמאות נבחרי הציבור. גם היום כשר הבריאות לא קל לי עם החלטות ועדות הכנסת, ולמרות הכל עצמאות הכנסת היא ערך עליון. על כך נלחמתי והייתי מוכן לשלם מחיר.

לסיכום מה אתה מאחל לשנה החדשה?
יותר מכל שנה אחרת ברכת “תכלה שנה וקללותיה” היא מדויקת ביותר. שנת תש”ף התבטאה בהתמודדות לא פשוטה של מדינת ישראל בפרט ומדינות העולם בכלל הן מהבחינה הבריאותית והן הכלכלית. בפרוס עלינו שנת תשפ”א הבאה עלינו לטובה, אני מבקש לאחל לכם ולכל אזרחי ישראל שתחל שנה וברכותיה. אנו זקוקים לברכה זו במיוחד. שנגיף הקורונה ימוגר ואיתו תשוב כלכלת ישראל לאיתנותה.
חג שמח ושנה טובה!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איילון : “מפציר בכולכם לקדם את חוק יסוד ישראל : מדינת הלאום של העם היהודי”

עינר אביב

הקרב על הסניף

אריק זיו ויזר

ירושלים בוערת, אלקין שבר שמאלה.

אריק זיו ויזר

סניף עפולה מקבל את השנה החדשה

אריק זיו ויזר

פרלמנט עוטף צפון נפגשים

אריק זיו ויזר

גדעון סער נפרד מד”ר מיכאל אבן

הרויזיוניסט
דילוג לתוכן