25.1 C
תל אביב
28 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

תמונת הניצחון הקמת ישובים בעזה במשוחררת

 הקמת יישובים בצפון רצועת עזה: חגורת ביטחון ותמונת ניצחון

ההצעה להקים יישובים בצפון רצועת עזה כחגורת ביטחון לעוטף עזה נועדה לשפר את הביטחון באזור. תומכי הרעיון טוענים כי יישובים יהודיים מביאים ליציבות מוגברת ויוצרים הרתעה לתוקפים פוטנציאליים. בנוסף, יש הסבורים כי אובדן שטחים כתוצאה מתוקפנות נגד ישראל משדר מסר חזק לפלסטינים. עם זאת, חשוב לבחון היטב את היתרונות .

היתרונות בהקמת יישובים

1. שיפור הביטחון: יישובים יהודיים בצפון רצועת עזה יכולים לספק חיץ ביטחוני פוטנציאלי, למנוע פיגועי טרור והסתננות של גורמים עוינים.

2. הרתעה: הקמת ישובים הם גורם הרתעה לפלסטינים,  יש מחיר לתקיפת יהודים, מאבדים קרקע.

3. תפיסת ניצחון: תפיסת אובדן השטח כתוצאה מתוקפנות נגד ישראל יכולה להיחשב כניצחון עבור הצד הישראלי. הדבר עשוי להעביר מסר לפיו כל פגיעה שתבוצע בישראל תיענה בתגובה קשה.

הטענות נגד

1. הסלמה במתיחות: הקמת יישובים חדשים ברצועת עזה עלולה להגביר את המתיחות בין ישראלים לפלסטינים !

אחרי השביעי באוקטובר על איזה מתיחות ?

2. עקירת פלסטינים: הקמת יישובים בצפון רצועת עזה עלולה לגרום לעקירת קהילות פלסטיניות, ולהחריף את המשבר ההומניטרי הקיים באזור.

אחרי השביעי באוקטובר מי מדבר על משבר הומינטרי

3. חששות לגיטימיות: ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטיניים נחשבות באופן נרחב כלא חוקיות על פי החוק הבינלאומי. הרחבת ההתנחלויות ברצועת עזה תפגע עוד יותר בלגיטימיות של ישראל בזירה העולמית.

אחרי השביעי באוקטובר  מי מדבר על לגיטימיות מול החמאס ?

4. חסימת תהליך השלום: התפיסה של ניצחון באמצעות רכישת קרקעות עלולה להפריע לתהליך השלום, שכן היא עלולה לטפח איבה וטינה בקרב הפלסטינים, מה שמקשה עוד יותר להגיע לפתרון שלום.

מאוסולו ועד היום מתברר כי תהליך השלום היה מכשיר לטבח ביהודים 

סיכום

בעוד שהקמת ההתנחלויות בצפון רצועת עזה כחגורת ביטחון ומסר של ניצחון עשויה להציע יתרונות מסוימים, חשוב לשקול את ההשלכות הפוטנציאליות על השלום והיציבות באזור. כדי להשיג שלום וביטחון לאורך זמן, התיישבות בצפון הרצועה היא הדרך הנכונה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ארנון הקפלניסט

הרויזיוניסט

נפתחה “שנת קבר יוסף” תחת הכותרת “לזכור ולחזור”

אריק זיו ויזר

איך נפלו גיבורים משה ובנו אליעד

אריק זיו ויזר

הקשר הישראלי של שטראכה

אריק זיו

ליכודיאדה אחת גדולה מול כל השמאל

אמיתי שיף

בוגי טוען : אין פרטנר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן