19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

נפתחה “שנת קבר יוסף” תחת הכותרת “לזכור ולחזור”

בטקס המוני במצפה יוסף שעל הר גריזים ציינו מאות 10 שנים לנטישת קבר יוסף

תחת הכותרת “עשור ולחזור” ציינו אמש (חמישי) מאות רבות של אזרחים מרחבי הארץ בטקס מרשים ב”מצפה יוסף” – התצפית על קבר יוסף שבראש הר גריזים – את מלאת 10 שנים לנטישת קבר יוסף בשכם בשבת תשובה לפני 10 שנים.

בעצרת הוכרזה פתיחת שנת קבר יוסף בשומרון, שתכלול הכנסת תכני יוסף מערכת החינוך, פעילות ציבורית רחבה ואירועים רבים.

מרכז הטקס עמד סביב כתיבת ספר תורה שבעזרת ה’ יוכנס לקבר יוסף כשמדינת ישראל תחזור להיות במקום קבע ו”תחזיר את הגזלה מגזלני הרשות הפלשתינית לבעליה – עם ישראל” – כדברי המארגנים, וכל אחד מהמכובדים הנואמים פתח את דבריו בכתיבת אות בספר התורה.
בין השאר כתבו בספר התורה אותיות בנוו של הרב הלל ליברמן הי”ד, מעמודי התווך של הישיבה שפעלה בקבר יוסף, שנרצח באותו יום בו ננטש הקבר.

ראשון הדוברים, הרב דב ליאור, אמר:
“לימוד הסטוריה ביהדות ובתורה הוא התבוננות והפקת לקחים, ואנו צריכים ללמוד ולהפיק את הלקחים מדמותו של יוסף הצדיק גם לדורנו. בכל דור יש לעם ישראל את הנקודה של הדור. הרב חרל”פ כתב כבר לפני שנים שהנקודה של אר ישראל היא הנקודה של עם ישראל בדורנו. יש לנו מדינה, צבא, יכולת וכוח. לאחר שחזרנו לארצנו יש עלינו המצווה לגאול את הארץ וליישב אותה. הסגרת חבלי ארץ היא עברה ושילמנו עליה מחיר כפי שראינו בשנים האחרונות. גם המחשבה היא גרועה. הטרוריסטים פועלים נגד עצם קיומה של מדינת ישראל. אנחנו צריכים להתחזק בדרכו של יוסף הצדיק”.

סגן יו”ר הכנסת ח”כ דני דנון סיפר לתושבים : “לפני כחודשיים טיילתי בשומרון עם בני והגענו כאן לתצפית על קבר יוסף. בני שאל אותי למה אי אפשר לרדת לקבר יוסף, ולא ידעתי מה להגיד לו.
בסוף אמרתי לו שאי אפשר בגלל חופשה של ההנהגה. גם לפני 70 שנה כשיהודים רצו לתקוע בשופר בכותל היו כאלו ששאלו איך. אני מאמין שבעזרת ה’ נזכה השנה לחזור לקבר יוסף ולשאר המקומות מהם נעקרנו”.

 

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר: “אנו צריכים ללמוד ממנהיגותו של יוסף הצדיק, במקום חולשה לשדר עוצמה ואמונה. על כל אחד ואחד, גם מאיתנו, לעשות חשבון נפש האם אנו פועלים מספיק די לחזור לקבר יוסף”.
הרב דוד דודקביץ אמר בעצרת: “אנו מחכים לחזור ליוסף בצורה מלאה, לא רק תפילה אלא גם השבת הריבונות”.
הרב אליקים לבנון אמר: “אנו כאן בארץ ישראל בזכות יוסף הצדיק, אמונתו ודרכו. בעזרת ה’ בזכות יוסף הצדיק נזכה להתיישב בכל מקום בארץ ישראל ולהתמלא בעצמה ואמונה”.
יו”ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, מקים ההתיישבות בשומרון, אמר בעצרת: “המצב של קבר יוסף כיום הוא חרפה, וצריך לתקן אותה. אותם האנשים שהביאו עלינו את אוסלו ואת הבריחה מקבר יוסף מנסים בכל כוחם להביא לנניגיות ובריחות נוספות חלילה. עלינו לזעוק ולדרוש לחזור ליוסף. זה נכון גם למאבק מול ההקפאה ומול התהליך המדיני”.
ח”כ אורי אריאל הזכיר את שמות חיילי צה”ל שנפלו בהגנה על קבר יוסף, והדגיש כי חובה עלינו קודם כל לזכור, כדי גם לחזור.
את העצרת הנעים בשיריו  הזמר ירמיהו.
העצרת התקיימה ביוזמת “גרעין שכם” ואורגנה ע”י מועצה אזורית שומרון, מועצה דתית שומרון, ועד מתיישבי השומרון, אגודת “שכם אחד” ומתנ”ס שומרון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בת שבע שטראוכלר מקדמת את פורום הנשים בעסקים

אלי חזן

רוב בציבור : אריאל צריכה להפוך לאוניברסיטה

אלי חזן

שבירת תקרת הזכוכית של ח”כ נורית קורן

אריק זיו

בשנה החולפת נפטרו 50 ממייסדי הליכוד

אריק זיו ויזר

חוק תמלוגי הגז (“חוק ששינסקי”) – לוועדת הכספים

לוחמי המילואים כבשו את גל”צ

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן