22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

שר התחבורה מפקיר את נוסעי התחבורה הציבורית?

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל טוען כי 

החל מהיום חברות התחבורה הציבורית לא מפוקחות

 

 

הבוקר, יום שלישי, ה-1 באוקטובר, מסתיים החוזה עם חברת ריבה, העורכת בקרה על מפעילות התחבורה הציבורית בישראל. בעוד כחודש יסתיים המכרז לבחירת חברה חדשה, כך שלמעשה, נותרות בתקופה זו חברות התחבורה הציבורית ללא בקרה על הפעילות והשירות לנוסע.

מצד אחד, תלונות הציבור אינן מטופלות לעומק לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, ביטל את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים במחי יד, ב-16 באפריל 2012, ביניהן תלונות שהתקבלו על ידי נוסעי תחבורה ציבורית על מפעילות התחבורה, ומצד שני הבקרה על התחבורה הציבורית נעשית בשיטות מיושנות וללא אמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

 

ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, יחד עם ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית, לוקחים יוזמה כדי למלא את הוואקום שנוצר וקוראים לציבור הנוסעים לפעול בשתי דרכים מקבילות:

הראשונה היא למלא טופס תלונה על בעיות בתחבורה הציבורית באתר ארגון 15 דקות . כמו כן, 15 דקות מעמידים לרשות הציבור סיוע משפטי בהגשת תביעות קטנות על איחורים קבועים ושירות לקוי בתחבורה הציבורית. גיל יעקב מנכ”ל 15 דקות: “איחורים קבועים אינם גזירה משמיים וניתן לקבל עליהם פיצוי כספי. רק צרכנים מודעים שדורשים את זכויותיהם יכולים להביא לשיפור אמיתי בתחבורה הציבורית. אם נחכה רק לשר התחבורה מצבנו בתחבורה הציבורית לא ישתפר.”

השנייה היא דיווח באמצעות “פרויקט סרדין” של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. סטלה אבידן, יו”ר ארגון נוסעי התחבורה הציבורית: “באמצעות אפליקציית “איפה-בוס“, מדווחים הנוסעים על תנאי הנסיעה בתחבורה הציבורית מחד ועל תנאי ההמתנה בתחנות האוטובוס מאידך. הנתונים מועברים אוטומטית לקובץ, אותו מעבד הארגון בתדירות דו-חודשית לדו”ח, שנתוניו מועברים לכל דורש. מדי חצי שנה מפורסם דו”ח חצי שנתי לגורמי ממשל, מבקר המדינה, ועדות הכנסת ולכלי התקשורת.

“הגיע הזמן ששר התחבורה יעמיד את נוסעי התחבורה הציבורית במרכז פעילות משרדו וידאג לשיפור השירות, לטיפול יסודי בתלונות ציבור ולפיקוח מתקדם על השירות בתחבורה הציבורית”, מסרו הארגונים. 

 

סטלה אבידן, יו”ר
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל

052-2573475

גיל יעקב, מנכ”ל
15 דקות  – ארגון צרכני תחבורה ציבורית

052-4722909

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר אדלשטיין מזהיר מפני הסכם הפלגים הפלסטינים

אריק זיו ויזר

שביעות הרצון של בוגי מזיכויו של ד”ר דוד בערעור

אלי חזן

שטייניץ התמוגג מהצטרפות ישראל למועדון ה – OECD

אריק זיו ויזר

השרה לבנת מחזקת את המוזיאונים ביהודה ושומרון

אלי חזן

השר גלעד ארדן בתגובה לפרשת רמון :

אריק זיו ויזר

שר החינוך מקבל את ארבעת המינים בלשכתו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן