24.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

שר החינוך רוצה יותר ציונות ויהדות בבתיה”ס

השר סער הודיע במהלך דיון של ועדת החינוך בכנסת כי החל משנת הלימודים הבאה יתוגברו לימודי היהדות והציונות לתלמידי כיתות ו’-ח’. “בלי לימודי מורשת, אנחנו מערערים את עתידנו כאן”

החל מהשנה הבאה יתוגברו לימודי היהדות והציונות לתלמידי כיתות ו’ עד ח’, כך אמר הבוקר (רביעי) שר החינוך גדעון סער בדיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא “תגבור לימודי יהדות”. סער הסביר כי מדובר רק בתחילת התוכנית. במשך הזמן יצטרפו ללימודי המורשת והציונות גם תלמידי כיתות ד’-ה’.

 

לדברי סער, “בלי לימודי מורשת, אנחנו מערערים את עתידנו כאן ויש סכנת התנתקות מהשורשים. אנחנו מבקשים לחנך בצורה שורשית, עם סולידריות חברתית. שמנו למטרה לחזק את לימודי הציונות והיהדות. זה לא לימודי דת או החזרה בתשובה. מדובר בידיעת הבסיס. לא סביר שתלמיד לא יודע מי זה היה הרמב”ם, או לא יודע מי היו המחתרות הלוחמות ותרומתן במאבק להקמת המדינה. בלי זה, הוא לא מחובר למי שאנחנו בכלל”.

 

“החברה הישראלית ככלל היא היום פחות אידיאולוגית, כמו כל העולם המערבי, אך היא מתמודדת עם דברים שמדינות מערביות אחרות לא מתמודדות איתן”, אמר סער והוסיף כי “באותה מידה, אני מבקש לתת חיזוק לערכים דמוקרטיים – סולידרית חברתית, התנדבות, אכפתיות, לימודי מידות, קבלת האחר והשונה. המערכת שלנו איננה יכולה להסתפק רק בהקניית ידע אלא גם בהקניית ערכים”.

לכתבה המקורית לחצו כאן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אזרחות הכבוד של השר סער

אלי חזן

גילה, ביבי וכל הנשים

אריק זיו ויזר

ריבלין: “ישראל לא תוותר על השליטה ב-E1”

אלי חזן

ענקית התעופה ‘לוקהיד מרטין’ חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מדינת ישראל

אריאל אילוז

כך תראה ממשלת נתניהו השניה

אריק זיו ויזר

השר אדלשטיין ביקר הערב בבית המריבה בחברון

אלי חזן
דילוג לתוכן