22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

שר האוצר הכין “כרטיס אדום” לאבו מאזן

חשף גילויים מדהימים שמאחורי מהלכים מדיניים של הממשלה,בכנס פעילים במצודה.

שר האוצר, יובל שטייניץ, מגלה העזה ונוקט יוזמה התקפית כתגובת נגד למתקפה המדינית של הפלסטינים בספטמבר. זאת כאשר רוב שרי הממשלה נראים פסיביים ומשותקים מול מה שאהוד ברק מכנה “צונאמי מדיני”. שטייניץ חשף לראשונה חלקים מתכניתו במפגש פעילים במצודת זאב.

החלק הראשון של נאומו הוקדש לנושא המדיני, כשניתח את האסטרטגיה ארוכת הטווח של הפלסטינים מהסכם אוסלו שנמשכת גם ביוזמה להכרזה על מדינה. הוא חשף מהלכים מדיניים שקדמו לנאום ראש הממשלה בקונגרס האמריקאי, שגרמו לחברי חוג תדמור להבין טוב יותר את המסרים שאמר נתניהו בנאומו שם.

הסכם הפיוס של אש”פ והחמאס תפס את ההנהגה שלנו בהפתעה, אך מתברר ששטייניץ היה הראשון שהתעשת. “לא היססתי ומיד הפסקתי זמנית את העברת הכספים לרש”פ עד שנקבל הבהרות שהכסף לא יגיע לחמאס. המטרה העיקרית היתה להרים תמרור אזהרה וכרטיס-צהוב שמאותתים לפלסטינים אל תשחקו איתנו ואל תרגיזו אותנו”.

אבל זה לא היה המטרה הבלעדית, גילה שטייניץ. הוא צפה מראש את הלחצים של האמריקאים והאירופים להמשיך את הזרמת הכספים, והכין תשובה לכל תרחיש לחץ אפשרי. הוא התכונן מראש “להיכנע” לטענה האירופית שנצפתה מראש לפיה “ההסכם הזה סתם דיבורים כי למעשה לא השתנה כלום ואף חמאסניק לא צורף למקבלי המשכורות של הרש”פ”.

 

שטייניץ גילה “זה בדיוק מה שרציתי לשמוע משרי החוץ שידעתי שילחצו עלינו”. כי מכלל “לאו” אתה שומע “הן”. כעת יש לישראל הבנה עם אמריקה ואירופה שאם יהיו שינויים מעשיים בעקבות הסכם הפיוס, תהא ישראל זכאית להפסיק את העברת הכספים לרש”פ. בעקבות “הכרטיס הצהוב” שהוציא שטייניץ, קבלה ישראל גושפנקא מדינית להוציא גם “כרטיס אדום” בעתיד, אלא שהפעם זה יהיה בגיבוי בינלאומי. הכל היה חלק ממהלך מדיני מתוחכם.

 

שר האוצר גילה גם את השפעת הפסקת הכספים בתוך הרש”פ. “אחרי שבוע שלא קיבלו שם משכורות, החלה תסיסה פנימית נגד אבו מאזן, ונוצרה מחאה שהתקדמה לקראת מרד נגדו. נאמניו אמרו לו: בשביל חיבוק שלך עם החמאס צריכים הילדים שלי להשאר בלי אוכל?…”

 

הפסקת הזרמת הכספים חשפה שוב את חולשתה של הרשות הפלסטינית, ואת העובדה שהיא לא מסוגלת לתפקד כמדינה. התקציב שלהם מורכב מ50% כספים שמועברים מישראל, 40% תרומות ממדינות אירופה, ורק 10% ממקורות פנימיים של גבית מסים ואגרות. כך אי אפשר לקיים מדינה. עובדה שאם אנחנו עוצרים את חלקנו בתקציב שלהם – תוך חודש מתמוטט המנגנון הארגוני שלהם.

רוב נאומו של שר האוצר התייחס לנושאים כלכליים ולהישגים רבים שבזכותם המדיניות הכלכלית של ישראל משמשת מופת לכל מדינות העולם המערבי. בישראל עלתה הצמיחה והאבטלה ירדה, לעומת המגמות ההפוכות בכלכלות העולם בעקבות המשבר העולמי.

 

לדבריו “הממשלה הנוכחית היא הטובה ביותר בתולדות ישראל מבחינה כלכלית וחברתית”, והוא הציג הוכחות ואסמכתאות רבות לטיעון זה.

כשסיים שר האוצר את נאומו נשארו כמה מחברי חוג תדמור להתחלק בהתרשמויותיהם. הקהל קיבל את דבריו בשמחה ובענין, שהיו מהולים גם במעט צער וביקורת. שמחה על ההישגים של שליחינו בממשלה שמעוררים בנו גאווה וכבוד. וצער על המחדל ההסברתי הפנימי שבגללו לא נחשפנו עד כה למשמעות האמיתית של היכולת הביצועית של הליכוד וראשיו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר כ”ץ מתנגד להפסקת האש: “זו עסקה טובה לחמאס”

אלי חזן

מילה של שטייניץ זו (לא) מילה

אריק זיו ויזר

ציפי ליבני ממשיכה בהונאת הציבור

אריק זיו ויזר

סער ריגש את משפחת שילנסקי

אריק זיו ויזר

שר החינוך והפורום החברתי היו אורחי הכבוד בטקס סיום קורסי הקיץ של תנועת הנוער הלאומי

אלי חזן

השר כץ: “אבו מאזן שוב מבלף ורץ להתחבק עם חמאס – המו”מ הסתיים בלא כלום”

אלי חזן
דילוג לתוכן