11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
הבטחת שטייניץ
ממשלה

מילה של שטייניץ זו (לא) מילה

שר אוצר שאומר דבר והיפוכו בנושא כה עקרוני הוא שר אוצר שיש לו בעייה ערכית

גילוי הגז הטבעי יוצר טלטלה ועניין לא רק בסקטור הכלכלי כי אם גם בשאר הסקטורים במדינת ישראל. שהרי, כל המרבה לחלוב את גז עגל הזהב עבור תושבי מדינת ישראל הרי זה משובח. נעזוב לרגע את הסיכון שלקחו עליהם המחפשים, סיכון שאותם גורמים "סוציאל – דמוקרטיים" לא היו לוקחים על עצמם עוד זמן רב וכך חוסמים למעשה את האפשרות של יוזמה ושל גילויי זבת חלב ודבש. נעזוב לרגע גם את הויכוח כמה אחוזים ילכו לכאן או לכאן או מה שייך למדינה ומה לא. בואו נתמקד לרגע בסוגיה מאוד מעניינת, סוגיה שיש בה כדי לשפוך אור על התנהלות שר האוצר, או בעצם חוסר התנהלותו העכבית.

קידוח תמר מסתמן כאחד הקידוחים הפוריים ביותר. למעשה, הוא עשוי להיות אחד מהקידוחים שיהפכו את ישראל, אולי יותר מכל, למדינה עצמאית בתחום הגז כאשר היא מבטלת את התלות בספקים זרים, גם כאלו המגיעים ממדינות לא ידידותיות בלשון המעטה. למדינת ישראל חוסר במשאבי טבע. לפיכך, הסיכון עימו התמודדו המשקיעים בקידוח תמר הוא סיכון עצום אבל הם היו מוכנים לקחת אותו והם הצליחו. לבריאות עבורם ולבריאות עבור עם ישראל.

מכל מקום, בזמן הויכוח על הצורה החדשה של קבלת תמלוגי הגז הבטיח/אמר שר האוצר כי מסקנות ועדת שישינסקי "יחולו על תגליות מכאן והלאה ולא על כבר מה שהתגלה". ושלא תבינו, הרבה מאז גם התגלה, למשל הקידוח לוויתן.

 

 

עוד לפני ההצהרה שלו כותב שטייניץ באפריל 2010 כי "שינוי רטרואקטיבי של השיטה עבור רשיונות שכבר ניתנו ובוצעו בגינם השקעות הוא בעייתי משפטית ועקרונית".

 

הבטחת שטייניץ

 

ומה אומר לנו שר האוצר לפני כמה ימים : "זו עזות מצח לדרוש את החרגת תמר".

ואני רוצה לשאול את שר האוצר : מילה זו מילה ? כך מתנהלים? כך מפרים הבטחות?

האם שר האוצר מייחל לכך שהמשקיעים יקחו את רגליהם ויילכו מפה ? האם שר האוצר רוצה שישראל תצטייר כרפובליקת בננות ? האם שר האוצר חפץ בכך שניקח את גיזת הזהב ונעלים אותה ?

לשרא האוצר פתרונים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ענקית התעופה 'לוקהיד מרטין' חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם מדינת ישראל

אריאל אילוז

ח"כ לימור לבנת מתכוונת לסיוע לאמנים במצוקה/ מאת: יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

סקר השר החברתי : גמליאל הפופלארית ביותר

אריק זיו ויזר

השר סער: "לישראל עומדת הזכות להגנה עצמית"

אלי חזן

ארדן מגיב על הופעה של תאמר נאפר

אריק זיו ויזר

השר יוסי פלד אורח הכבוד בכנס אגודת חסידי חב"ד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן