25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שחמט על פי לפיד

תוכנית לפיד, למה נורבגי מיוחד למיכל שיר, למה מיקי זוהר מגן על יוסי דגן, קח אותי הרמלין, אוי כינרת שלי, שלום שלמה מתחזק הקואליציה 

לא מעט אנשים שואלים מה יהיה עם יאיר לפיד ? בניגוד לאחרים לי יש תיזה שראוי לחשוב עליה. ללפיד יש תוכנית מדינית. נקרא לה “תוכנית לפיד”. המשמעות שלה היא כניסה לתהליך מדיני ביחד עם ממשל של ביידן כאשר במשך השנה הקרובה לפיד יבנה תוכנית שלום אזורית. לא לחינם המקום הראשון לפגישה היא באיחוד האמירויות : המטרה היא הכנסת סעודיה למהלך וכן את מרוקו. משם יתקיים מסע לארה”ב ואירופה ודרך המסלול הז תתרקם לה בנייה של מהלך כולל בסגנון אוסלו.

לפיד הולך לייצר בעזרת השופרים שלו בתקשורת הישראלית אווירה של תקווה לשלום. הם ישדרו פסאדה כאילו יש פה הזדמנות בלתי חוזרת להסכם שלום, וכמו באוסלו ובהתנתקות התקשורת תעלה מסך של הטעייה כאילו ההסכם הזה מצויין.

לכן לפיד עומד על כך שאם הכנסת תתפזר הוא יהיה ראש הממשלה במערכת הבחירות  והוא רוצה שינוי הצעת החוק.

כאשר המהלך יהיה בנוי בנט וסער יהיו גמורים בתוך הימין אך לא יוכלו להכיל את המהלך המדיני של לפיד. הם למעשה יפלו בין הפטיש לסדן. האם יוותרו על התפקידים או ימשיכו להיות שרים? כאשר יגיע הזמן שהם לא יוכלו להכיל ולפיד יבין שזה סוף ימי הממשלה הוא יפנה לליכוד ויאמר לו : בואו נקדם מהלך של הקדמת הבחירות.

לפיד שיוביל לבחירות בתפיסת כן לתהליך מדיני לשלום יבקש את אמון העם למהלך המדיני הזה ואז זה יהיה המצב של מערכת הבחירות : הבחירה בין הימין לשמאל בראשות לפיד.
לא לחינם לפיד מדבר על פינוי התנחלויות ומאחזים.

שיר לנורבגי 
החוק הנורבגי עולה השבוע לתיקון. נשאלת השאלה למה צריך חוק נורבגי משודרג? אז סער שקיבל רק 6 מנדטים דרש בהסכם לקבל שלושה ח”כ בחוק הנורבגי. למה ?

כי העוזרת  – נהגת שלו במקום 9 ולפי החוק הקיים מגיע לסיעה שלו רק 2 חברי כנסת ולכן דרש את החוק הנורבגי המשודרג שנקרא כבר חוק מיכל שיר.

מזכירות הליכוד
ביום חמישי התכנסה מזכירות הליכוד. על סדר היום היה גרעון המפלגה וכן הודעה על ועידת ליכוד חדשה כאשר עד חודש אוגוסט תתאפשר התפקדות ואחרי שנה וחצי יתקיימו בחירות לועידה. 

כמו כן, חיה שמיר וחגית אלמגור טענו נגד חני והמשכורות המשולמות לה ולעוזריה.

מקורב לחני טען : “מה חיה שמיר מדברת? היא הפכה את התנועה לכספומט שלה. היא, דרך סניף צפון, מעסיקה את הבת שלה והסניף הזה תמך בגדעון סער.

חבר המזכירות רצון שרעבי ביקש לקבל את רשימת מקבלי המשכורות בליכוד והתשלום שהם מקבלים. רצון הסביר שהבקשה היא למען התנהלות תקנית והמזכירות כגוף מפקח צריכה לקבל את הנתונים.

ואם כבר הוזכר סער אז באמצע הישיבה נכנס יוסי דגן לישיבת המזכירות ואז הופנו לעברו  קריאות ש”פה זה הליכוד לא תקווה חדשה” ( גם כותב שורות אלה היה שותף לקריאות).

דגן טען שהוא וחבריו תמכו בליכוד ושהם יצאו לערים להוציא מצביעים. אך דגן לא נתן תשובה מדוע הוא הפגין נגד נתניהו בתוך מערכת בחירות.

וכן, מדוע יו”ר מועצת יש”ע שחבר לגדעון סער וממשלת הזדון לא נזרק מהתפקיד ושהוא חברו של יוסי דגן.
ברור שמועמדים לא יריבו עם דגן שיש לו כמה מאות מתפקדים. אבל הגדיל לעשות ח”כ מיקי זוהר שתמך בו. למיקי בכלל לא מפריע הנזק של יוסי . בעבור חופן מתפקדים ימכור את הליכוד.

גלית דיסטל-אטבריאן
מאז שנכנסה לתפקיד כחברת כנסת לא ראינו פעילות ברמה הליכודית. ללא ספק גלית הגיעה לליכוד כמשוריינת ואין ספק כי תצטרך לבצע חריש בשטח הליכוד. עד עכשיו לא הרגשנו אותה. אך השבוע נכנס חיית שטח וותיקה לצוות של גלית – דווידי הרמלין.  אין לי ספק כי זה מהלך מבורך ונכון. ומהר מאוד יביא שינוי לטובה.
דוידי יהייה ראש המטה של גלית.

כינרת בראשי
אוי כינרת שלי. כורדית ירושלמית. השבוע כינרת התפקדה לליכוד וכך השלימה מהפך על מלא מלא. כינרת הייתה בשמאל במשך הרבה שנים אך היא עברה מהפך אמיתי והפכה להיות אחת הנציגות שתומכות בנתניהו בצורה מרשימה.
מהתמיכה בנתניהו היא התפקדה לליכוד ובכך כינרת סוגרת את המעגל.
דבר אחד אני מבטיח לך כינרת : גם אם לא נסכים, את נכנסת לתוך משפחת הליכוד שיודעת גם לא להסכים. שלא כמו בשמאל שם יש לך דעה שונה, אז אסור לך להביע אותה.

שלום שלמה
ואללה שנים לא הוזכר באתר ליכודניק. אך היום כבר קיבל את המינוי של מזכיר הממשלה. אז נפרגן לו. שלום שלמה איש חרוץ ומוכשר מאוד. יש לו ברזומה ייעוץ לנתניהו, ייעוץ לבנט ושקד, ייעוץ ללפיד וייעוץ גנץ.
מבחינת בנט הפרחח שלום שלמה מגיע כמו כפפה ליד.
כמעט עם כל מרכיבי הקואליציה יש לו קשר טוב. הרי הוא כבר עבד איתם .
ולכן שלום הוא כמזכיר הממשלה יהייה האיש שיתחזק את הקואליציה הפריכה הזאת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא לא הסוס של קליגולה !

אריק זיו ויזר

סילבן, אברמוביץ ואלון ליאל, בקשו סליחה

אריק זיו ויזר

תנו לאבו מאזן ליפול

אריק זיו ויזר

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

הניצחון של נתניהו הרווח של כץ

אריק זיו ויזר

לפיד מנהיג !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן