23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

רובי מחכה לביבי

ביבי מלך ישראל וביטן מלך הליכוד, כחלון את לפיד, הנאורות נעלמה , הבלוף של מני נפתלי.


רובי ריבלין נשיא המדינה ידוע באופיו הנקמני. שלא כמו שמעון פרס שהיה ממלכתי, רובי נשאר נאמן לדרכו הכיתתית והנקמנית. מיד לאחר שנבחר כבר הסתכל אל היום בו יגיע נתניהו אליו כדי לקבל ממנו את המנדט להרכיב ממשלה, ואיך הוא מעביר את המנדט אל יריבו. כזכור, נתניהו החל את מערכת הבחירות האחרונה עם סקרים באזור ה 20 מנדטים .
האווירה הייתה אז שנתניהו נשאר לבד. גדעון סער עזב את ממשלת נתניהו בקול תרועה, וריבלין היה ספון בלשכת הנשיא כאשר הוא מתכנן כיצד להעביר את השלטון לידי הרצוג, והנקמה תהייה מושלמת.
ריבלין שנראה אולי סבא טוב ונחמד הוא באמת משול לנחש ארסי הממתין לרגע שבו ייתן את נשיכת המוות.
כבר בסוכות הראשון לאחר שנבחר לנשיאות, ישב בלשכתו ותידרך מקורבים שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה.
אך העם נתן לנתניהו את המנדטים וריבלין נאלץ לתת לנתניהו את המנדט להרכבת ממשלה,
אך תוצאת הבחירות רק הוסיפה למרירות של ריבלין .
עכשיו ריבלין מצטרף לתדרוכים בתקשורת, כאשר מסבירים כי אין ברירה ובשנת 2018 יהיה בחירות, או שאנו במצב שבו מסבירים לנו שאנחנו במערכת בחירות.
ריבלין שוב מספר כי לא ייתן לנתניהו את המנדט להרכבת ממשלה. הניתוח של ריבלין הוא שתיוצר אווירה ציבורית שלא לתת לנתניהו את המנדט בגלל החקירות, ואולי גם יהיה כתב אישום נגד שרה, והוא ריבלין יקבל את האווירה והיה והליכוד באמת יגדיל את המנדטים שנתניהו יוביל אותו , ריבלין יעביר את המנדט על פי רצונו למי שמקורב אליו.
ריבלין יטען כי ראשי הסיעות בשיחות פרטיות בקשו ממנו .
כך ריבלין ינקום בביבי. כך הוא מתכנן לבצע מיני פוטש לנתניהו.


מסע העומק של סער

מאז שהודיע כי הוא חוזר ואף לפני, ערך סער פגישות והופיע באירועים בליכוד וכן החל במסע של אירועים שלו בסניפי הליכוד. המהלך שלו נראה טוב וסער מרגיש טוב. הוא חזר לזירה ומקבל ליטופים מחבריו בתקשורת.


ביבי מלך ישראל וביטן מלך הליכוד
השבוע היה כנס שני מבית היוצר של הצמד. הכנס התלבש על אירוע קבוע של הרמת כוסית לרגל ראש השנה. גם אירוע זה היה מוצלח כאשר מכל הארץ הגיע ציבור רב ותומך בראש הממשלה . בשלב מסוים מנעה המשטרה כניסה של תומכים פנימה וכך השאירו בחוץ כאלפיים תומכים.
למרות החום הציבור קיבל בהבנה את המצב כאשר עם אלה שהיו בחוץ היו ראשי עיר כמו ביבס ממודיעין וכשריאל ממעלה אדומים.
מיד אחרי הכנס רץ ספין כי ארדן יפרוש וביטן יחליף אותו, או את שטייניץ, כאשר ארדן הולך לאו”ם ושטייניץ הולך להסתדרות הציונית.
ארדן הודיע כי הוא לא הולך לשום תפקיד , ולגבי שטייניץ יש עוד סיכוי. מי שמיועד להחליף את ביטן בתפקיד יו”ר הקואליציה, במידה ויקבל תפקיד שר, זה ח”כ אמסלם, אך נראה כי יהיה מאבק בסיעה.
בכל מקרה, לביטן שני המצבים מתאימים. כל יום שהוא עומד בראשות הקואליציה רק מחזק את מעמדו בתוך הליכוד. ההערכות הן שביטן הולך להפתיע בפריימריז הקרובים, לא רק עשירייה ראשונה, אולי אפילו הוא בחלק העליון שלה.


כחלון את לפיד
פתאום מופיע סקר בערוץ 2 שאם כחלון ולפיד מתאחדים הם מקבלים ביחד יותר מנדטים. זה אותו כחלון שהוצג עד לפני מספר שבועות כמי שלא יעבור את אחוז החסימה, בעת שלפיד הגיע לכמויות מנדטים, והכול הסבירו אז כי לפיד שתה לכחלון את המנדטים וכחלון נכשל.
כחלון לא התרגש בעת היא מהסקרים כפי שגם בשבועות האחרונים הוא מבסס את מעמדו .
וכן מתברר כי גם כאשר נתניהו מתחזק בסקרים בתקופה האחרונה גם כחלון מתחזק .
לפיד מתייחס למרוץ שלו בפוליטיקה כמו במרוץ ריאליטי. ההפקה מוציאה לו גלגלי הצלה בכל משבר. עכשיו הוציאו לו ספין – גלגל ההצלה: מרוץ משותף עם כחלון.
אבל נשאלת השאלה האם לפיד מוכן להיות מספר 2 של כחלון? ובכלל האם כחלון צריך אותו?


מני נפתלי
מתברר כי השטיח של מני מתחיל להישמט מתחת לרגליו. שרה נתניהו הלכה לפוליגרף שהזמין אתר האינטרנט של יואב יצחק והיא יצאה דוברת אמת, מול כל האשמות של מני נפתלי. כזכור מני נפתלי היה מי שהעיד כנגדה.
האם העדות שלו באה לכסות על העבריינות שביצע תוך כדי התפקיד וכדי למנוע חקירה שתרשיע אותו?
אומנם הפרקליטות מורחת את החקירות על העברות שביצע, בשני מקרים שהפוליגרף מראה כי הוא אשם המערכת מתעלמת.
כך היה בהטרדות כאשר עובדת שהתלוננה עליו יצאה דוברת אמת, וכך עכשיו כאשר שרה נתניהו הלכה באומץ רב לפוליגרף ויצאה דוברת אמת.
אך אגף החקירות והפרקליטות מורחים את החקירה נגדו רק כדי שהוא יוכל להעיד נגד שרה נתניהו.
האם תפקידם הוא לא להפוך כל אבן למען גילוי האמת?


הנאורות נעלמה
בעקבות הסחבת של בית המשפט העליון בשבוע שעבר הייתה הפגנה מול ביתה של מרים נאור, ומיד השבוע הוציאה פסק דין. היא קיוותה כי פסק הדין יוציא את הרוח מהמפרשים של ההפגנות מול ביתה, אך המפגינים לא קיבלו את פסק הדין ההזוי, שמגן על המסתננים שהפכו להיות מוגנים יותר מאזרחי המדינה. נאור וחבריה הפכו את דרום תל אביב למוקד פשע שהתושבים לא יכולים לחיות בו, ולכן המפגינים חזרו להפגין מול ביתה.
תושבי דרום תל אביב ממשיכים להציב מראה מול נשיאת בית המשפט העליון.
השבוע, לאחר הפסיקה המשונה, כי אחרי 60 יום צריך לשחרר את העבריינים, הוצב מול בית משפט העליון פסל זהב בדמותה של נשיאת בית משפט העליון.
המשטרה שלחה ניידות והודיעה שהיא תחקור. למותר לציין כי אלו שעשו את המעשה היו שם, ומה היה לחקור אף אחד לא מבין.
כאשר עיתונאי שבדרך כלל הולך מחויט ומעונב העלה בדף הפיסבוק גיליוטינה והכוונה הייתה לראש הממשלה, האם המשטרה חקרה?
בפסל הייתה סוג של מחאה, בגיליוטינה הייתה הסתה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בית שמש: דם או הפרדה

אריק זיו ויזר

הרפורמה לשחרור שליט – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

דו”ח המבקר, פצצה מתקתקת !

אריק זיו ויזר

הליכוד בתל אביב מרוסק

הרויזיוניסט

יונה ושמה ליברמן ?

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן