25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יונה ושמה ליברמן ?

*מי מפחד מכחלון * יצהר על פרשת דרכים * בנט מסומם מסקרים * נתניהו במסע לעומק הליכוד.

קואליציה מתנדנדת לעומת אידיאולוגיה מעורערת

זוכרים שכולנו חשבנו (לא באמת) שליברמן הפך להיות מפ”איניק ? אז זהו. שלא. או כן ?. אחרי התפוצצות השיחות עם הפלשתינים יצא פתאום הנץ לליברמן. עד עכשיו הוא היה רך כמו יונה. מיד עם חזרתו למשרד החוץ גילינו את ליברמן המתחנף לאמריקאים ובמיוחד לקרי. זה היה ליברמן “הפרגמטיסט והנוח” ואילו עכשיו יש לנו ליברמן חדור אידיאולוגיה ומוכן אפילו לבחירות. ליברמן הפך בין ליל מכחוש לנחוש.
בוז’י הרצוג כבר מיתג את עצמו כמנהיג השמאל. הוא כבר קורא ללפיד “עזוב את הקואליציה” ובוא לממשלת שמאל חרדים.  כך מסמן בוז’י שהוא אלטרנטיבה. רבים מזכירים ללפיד ולבני כי הם הבטיחו שאם לא יהיה תהליך שלום יפרשו, אך לבני ולפיד  יודעים כי נתניהו היה זה שמוכן ללכת כברת דרך למען השלום. מי שלא מוכן לזוז סנטימטר זהו אבו מאזן אז השניים לא מוכנים לתת פרס לסרבנות.

ההיסטוריה רצופה בדוגמאות כיצד הפלסטינים מרחו את תהליכי המשא ומתן פעם אחר פעם. אולמרט בשלהי הקדנציה שלו נתן לפלסטינים מה ששום מנהיג לא מוכן והם סירבו. כך גם ברק, כאשר נתן להם הכל ומעבר לכך ואז עראפת אמר לא.

עכשיו נתניהו הלך כברת דרך מדינית כאשר הוא הצהיר שהוא מוכן למדינה פלסטינית אך מנגד יושב אבו מאזן ואינו מוכן לנהל משא ומתן בצורה רצינית כי בכל תהליך הוא צריך להסכים שמדינת ישראל היא מדינה יהודית וזה לא מתאים לו. היום יש כבר בבסיס 3 מדינות פלסטיניות : אחד בירדן, השנייה בעזה והשלישית בגדה. 

אך כל זה לא מספיק להם. הם רוצים גם את מדינת ישראל ולכן הם לא מוכנים להכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים.
כאשר אנחנו שומעים את גיבריל רג’וב מדבר בעברית הוא בלשון של פודל אך כאשר הוא מדבר בערבית אנחנו מגלים חזיר בר שהזבל הטרוריסטי מעלה קצף בפיו.


כחלון חוזר

 

במגרש הפוליטי עלה שחקן מפתח ישן – חדש :משה כחלון. מי שכיהן כשר התקשורת שהוכיח כי הוא בעל היכולות לבצע רפורמה מקיפה כאשר הפך את חברות הסלולר עושקות את הציבור לנותנות שרות במחיר שווה נפש, חזר.

אין ספק כי בפלטפורמה החברתית  כחלון הוא השחקן המוביל. ההופעה שלו מהווה סכנה למספר שחקנים וותיקים : אין ספק כי הליכוד היא המפלגה הראשונה שעומדת להיפגע. אחריה מפלגת ש”ס ואחרי שתי אלו יפגעו גם שאר המפלגות. גם לפיד יודע שבקצב הנוכחי ריקי כהן מחדרה תצביע כחלון ולא לפיד.

האגף הפוליטי שרואה בכחלון סכנה זהו האגף האנרכיסטי של המחאה החברתית. כחלון הוכיח כי אפשר לעשות רפורמות מבלי להרוס את כל התשתיות הכלכליות. כחלון מיצג ביצוע רפורמות שפויות ולא כיכר תחריר ולכן הפלנגות האנרכיסטיות הן רואות בכחלון סכנה אלקטוראלית.

מנגד הציג כחלון את המצג של הליכוד כשבוי של הימין הקיצוני. מיד יצאו כנגדו בכירים בליכוד והזכירו שהוא היה ממתנגדי ההתנתקות והוא היה מחובר לימין הקיצוני. כל זה נכון ולא נכון. אין ספק כי כחלון ימני בדעותיו אך הוא אינו משיחי. כחלון מדבר בקול על מה מה שבכירי הליכוד לוחשים : הליכוד נשלט על ידי ימין קיצוני. פיגלין הוא לא הבעיה, הבעיה נמצאת אצל שבח שטרן, נתן אנגלסמן ועמית הלוי. הם הפכו את הליכוד לקרדום משיחי לחפור בו. אין ספק כי הם מיעוט שהשתלט על הליכוד ויותר מכך מיד אחרי שהם משפיעים על רשימת הליכוד הם פונים לחזק את הנציגים שלהם בבית היהודי.
על זה כחלון מדבר. זה לא הליכוד של בגין ושמיר זהו ליכוד שמופעל על ידי המחנה החרד”לי בבית היהודי. אנגלסמן הוא יותר אורי אריאל מאשר נתניהו.
אז כחלון מדבר על הליכודניק שמצביע מחל ולא מכיר את הנפשות. עד כמה הליכוד הפך להיות בועה משיחית אפשר לראות את  סגן השר אקוניס אשר עקף מימין את פיגלין רק כדי להגיע בפריימריז הבא עם קולות המחנה המשיחי. אקוניס הרי הוא תוצר של נתניהו ואפילו הוא נכנע לימין המשיחי.
כחלון רוצה לחזור לתומכי בגין ושמיר כאשר הליכוד היה סופרמרקט של דעות. כל אחד מעמך ישראל מצא בליכוד בית.


הפוגרום ביצהר

 

לא קונה את ההתחסדות של בני קצובר שמנסה לדבר על המתונים מול מיעוט פורע חוק.
בני קצובר לא צריך לגמגם כאשר הוא מדבר על הפוגרום שבוצע בחיילי צה”ל. בני קצובר צריך היה להיות החלוץ שעומד מול הטרוריסטים מתג מחיר ולהוקיע אותם מהציבור בכל צורה שהיא.
מצד שני צה”ל וכוחות הביטחון חייבים לשנות פאזה מול האירועים האלה. מרגע שמתבצע אירוע ברמה הזאת צריך להתייחס לכל התושבים כאחראים כך במשך חודשים צריך להרים מחסומים מסביב ליצהר ולערוך חיפושים ברכבים כאשר הם נכנסים ויוצאים.

התושבים צריכים להבין  כי יש מחיר להתנהגות שלהם וילדיהם, נוער שנמצא בסיכון ועושה מעשי עבריינות, צריך להיכלא במוסדות לעבריינים נקודה.


סקרים הזויים 

 

פתאום צץ לו בסלולארי שלך ידיעה וזאת לשונה.
סקר הארץ הבוקר: הבית היהודי המפלגה השניה בגודלה!
הליכוד ביתנו 37.
הבית היהודי 15.
העבודה 15.
יש עתיד 14.
שס 8.
יהדות 7.
התנועה 3.
מרצ 9.
הערביות 12.

כן זה מגיע מהבית היהודי וסקר זה יכול לשכר ולסמם כל פוליטיקאי. חלו במחלה הזאת טובי מנהיגי המדינה כאשר רחוק מבחירות היה ברור שהמפלגות שלהם מובילות או שחשבו שהאג’נדה שלהם מקובלת על העם.

כך היה כאשר הימין הפיל את ממשלת שמיר. גם אז היה שילוב של משיחיות ימנית ועמידה מול הסחטנות החרדית שלא ידעה שובע. התוצאה הייתה נפילת הימין במנדטים בבחירות.
כך קרא לשמעון פרס ב – 1996. היה ברור בסקרים שהוא מנצח בכל פרמטר את נתניהו. התוצאה זכורה: הלכנו לישון כאשר פרס ראש ממשלה וקמנו עם נתניהו מנצח.

נתניהו, גם לפני הבחירות מול ברק ב – 1999, היה מועמד מוביל בסקרים אך בתוצאה ברק ניצח. גם אז גורמים בימין חשבו כי אין תחליף שהשמאל יעלה והם היו הזרזים להפלת השלטון של הליכוד.
ולכן מדהים לראות כיצד שוב בנט חי ונושם מסקרים שאין בהם כלום. הרי על התוצאה של הסקר עוד לפני בנט חותם נתניהו , אך נתניהו כבר למוד סקרים ומציאות לעומת בנט השבוי בסקרים .
מה שברור כי ההיסטוריה חוזרת והתהליך של הפלת ממשלת הליכוד על ידי גורמים משיחיים מחוץ לליכוד ובתוך הליכוד קורם עור וגידים. כאשר אתה מדבר עם אותם גורמים אתה רואה אנשים מאמינים מסוממים ומשיחיים.


חודר ללב של הליכוד

 

מסע עומק לתוך לב הליכוד של נתניהו ממשיך. השבוע ערך נתניהו 2 כנסים :האחד בדרום והשני במגדל העמק. ללא ספק זהו שינוי ברור. מהרמות הכוסית המסורתיות בגני התערוכה ומעבר אל הכנסים האלו והירידה אל הליכודניקים, משנה לחלוטין את המרכיבים של היחס לנתניהו. מהיחס מורכב כלפיו כאשר במשך השנים האחרונות היה רחוק מהעין ורחוק מהלב אל יחס חם ואוהב. לכן הכנסים האלה היו מוצלחים כאשר השוו את הנוכחות של החברים ונזכרו כי במערכת הבחירות לא הצליחו למלא אולמות כמו עכשיו. ללא ספק אם נתניהו יתמיד במהלכים הנעשים עכשיו הוא יצליח  להחזיר אליו את החברים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יריב וכל השאר

אריק זיו ויזר

האם בוגי שקרן

אריק זיו ויזר

ארדן וסער תהיו כחלונים

אריק זיו ויזר

מרכיבים קואליציה : זמן שפיות

אריק זיו ויזר

בן כספית שכח מה זה להיות עיתונאי !

אריק זיו ויזר

סער : סייען ולא מנהיג

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן