23.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

צדיק ליכודי באוניברסיטת בן גוריון

אלי חזן על אמנון צדיק – סיו”ר תא לביא באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

 

 

משהו טוב קורה לליכוד בקמפוס אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. תא לביא של הליכוד רוקם עור וגידים ולקראת אוקטובר, תחילת שנת הלימודים, הוא יחל בפעילות שתשים את מדיניות הליכוד במרכז. החומר האנושי הוא מאוד איכותי ועתה מצאתי את הזמן להציג לקוראי בליכודניק את אמנון צדיק.

 

צדיק בן 25. הוא קל”בניק, הווה אומר שהאוניברסיטה קרובה לביתו, שכן הוא יליד באר שבע.  הוא ממש צעיר. סטודנט לפוליטיקה וממשל ולימודי מדינת ישראל שנה א’ באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

 

ספר על עצמך.

 

“אבי הוא איש מחשוב במשרדי הממשלה ואמי, גננת. שניהם ילידי גרוזיה (גאורגיה) יש לי 4 אחיות, הגדולה בת 27, ו-3 קטנות בנות 20,15,11”.

 

פוליטיקה ? ליכוד ?????!!!

 

“כמו כל ילד, גם לי היו חלומות על מה אעשה “כשאהיה גדול”. שניים מהחלומות הללו מלווים אותי מאז ומתמיד, הראשון היה החלום להיות כבאי, לוחם אש. והחלום השני היה לשבת בכנסת, להיות במוקד של קבלת ההחלטות בישראל, להשפיע על דרכה של המדינה.

 

את החלום הראשון אני מגשים כבר שנה שמינית (3 שנים בצה”ל ו-5 שנים באזרחות), מקצוע הכבאות הוא לא רק פנטזיית ילדות שהוגשמה, אלא אהבה אמתית, העיסוק היומיומי בהצלת חיי אדם זוהי זכות שנותנת משמעות אדירה לקום בבוקר ליום של עבודה. הסיכון העצמי מתגמד אל מול הסיפוק שבהצלה ובסיוע לאחר.

 

על אף הקושי בשילוב עבודה במשרה מלאה עם לימודים, החלטתי שאני לא מוותר על החלום והגעתי לבן גוריון ללמוד ולהתפתח. אחד הדברים הבולטים ביותר לסטודנט ימני, ליכודניק מבטן ומלידה כשהוא מגיע לראשונה לאוניברסיטת בן גוריון זה היעדר תא סטודנטיאלי ימני מובהק המבוסס על ערכי מפלגת השלטון שאליו יוכל הסטודנט להשתייך ולקחת חלק פעיל.

ריבוי ייצוגי של מפלגות השמאל אל מול היעדרותם של תאי הימין בקמפוס שקפו מציאות עגומה ותמונה מעוותת בזמן שאירועים אנטי-ציוניים מתקיימים ברחבי הקמפוס ללא הפרעה מצד המערכת וללא מענה הולם מצד הסטודנטים, נולד הצורך להחיות מחדש את תא לביא בקמפוס ולמלא את החלל החסר. מי שהרימו את הכפפה הם יו”ר תא לביא – ניתאי אריה וחברנו לדרך מתן רוזנפלד, הם אלו שהציעו לי להצטרף לתא הרוקם עור וגידים, כמובן ששמחתי לקחת חלק בעשייה המבורכת. מאז אנחנו פועלים במלוא המרץ להשיג את מטרות התא כפי שהגדרנו לעצמנו ולהוות דוגמא ומופת לתאים האחרים בקמפוס”.

 

ספר על תא הליכוד באוניברסיטה. מה קורה איתו ?

 

“יש צורך להבין את המשמעות של הקמת תא לביא בבן גוריון, הפוטנציאל האדיר שטמון באוניברסיטה בת 20,000 סטודנטים היא אדירה! ובכוונתנו להפוך את תא לביא בן גוריון לתא המוביל, המשפיע והמשמעותי ביותר בקמפוס הדרומי.  ולהוות נדבך חיוני נוסף לרשת תאי לביא בקמפוסים השונים תוך שיתוף פעולה מלא ופורה עם כלל התאים.

 

בזמן הקצר שהתא פועל נוצר מרקם אנושי מדהים ואיכותי, אנשים חדורי מוטיבציה ואמונה בתהליך. ברמה התפעולית החלנו במיתוג התא והפצת הידיעה בחוגים השונים בקמפוס. יצירת קשרי עבודה עם התאים השונים בקמפוס ועם גופים שונים בקהילה הבאר-שבעיית. בנינו תכנית לגיוס פעילים ומתפקדים ותוכנית פעילויות חברתיות ופוליטיות מתוכננות לשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה.

 

במהלך מבצע “צוק איתן” חברי התא שרובם חזרו לבתיהם בשל הלחימה והפסקת הלימודים – חזרו לבאר שבע בכדי לקחת חלק בפעילויות למעורבות חברתית בין הפעילויות היו התנדבות של מספר ימים בקייטנה של ילדי שוטרים בעיר, בנוסף הגיעו חברי התא, לא פעם אחת, לחלוקה של טובין והכרת תודה לפצועי הלחימה בעזה שאושפזו בביה”ח “סורוקה”. הנכונות וההירתמות של האנשים לתא ולקהילה גם בימי לחימה היא לא דבר שהוא מובן מאליו ועל כן יש להודות”.

 

אם ככה, מיהי הדמות הפוליטית המשמשת לך השראה ?

 

“הדמות הפוליטית הנערצת עליי הייתה אמורה לחגוג השבוע (י”ג באב) 101 שנים, כמובן שאני מדבר על גדול המנהיגים שידעה המדינה, ראש הממשלה המנוח מנחם בגין. העולה מבריסק שעיצב את הישראליות החדשה, ז’בוטינסקאי אמתי, לוחם אמיץ, איש עניו וכריזמטי בעל עברית צחה וחדה, שבין שלל התכונות המאפיינות אותו, בלטה היכולת לחבר בין הערכים ליושרה, היכולת שלו לומר מה שהתכוון אליו ולהתכוון לכל מה שהוא אומר. לא סתם נאמר עליו שהוא הנואם הגדול בתולדות הפוליטיקה בישראל, אפשר ללמוד זאת מתשובה שהוא נתן באחד הראיונות לשאלה “איזהו הנאום?” ענה בגין –  “זהו הנואם היודע לשלב את ההיגיון עם הרגש, את השכל עם הלב. זהו הנואם, אשר ממנו, מלבו ממוחו נמשך חוט – לא אלחוט – אל לבבותיהם ומוחותיהם של שומעיו…”

 

בבריסק, עיר הולדתו של בגין, מציינים את יום הולדתו בכל שנה, ואני חושב שבארץ אפשר וצריך לעשות יותר בכדי לשמר את זכרו ופועלו, אני אישית מתכוון לפעול לכך במסגרת פעילויות התא”.

 

ומהו הספר האהוב עליך ?

 

“אם הייתי צריך לבחור בספר אחד שהשפיע עליי יותר מכולם זה יהיה דווקא אוטוביוגרפיה מרתקת שנקראת “אל תשלח ידך אל הנער”, הספר שנכתב ע”י הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו שמכהן כיום כרבה של העיר ת”א. הרב לאו, הידוע באיכויותיו ובנעימותו המעודנת מביא את סיפור חייו המצמרר כילד בזמן השואה הנוראית, הטרגדיות המשפחתיות והמלחמה להישרדות שלו ושל אחיו נפתלי. ספר עוצמתי ומעורר הערכה והערצה, כל אימת שאני נזכר בספר הזה אני מתמלא בכוחות מחודשים ובתקווה שאין דבר חזק מהחיים עצמם. רק לא לאבד את האמונה”.

 

 

מילות סיכום ?

 

“שמונה שנים בכבאות לימדו אותי שבאמצעות אמונה ודבקות במטרה, תוך אחדות ועבודת צוות ניתן להגיע להישגים מרשימים ואכן, חובת ההוכחה עלינו. אני מאמין בלב שלם כי תא לביא בן גוריון יעמוד באתגרים הצפויים לו בהצלחה רבה – אנחנו כאן כדי להישאר ולהשפיע.  ביחד ננצח לבד!”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עשרות חברי קבוצת תגר מחו כנגד אפליית דתיים לאומיים וחילונים בבית שמש

אלי חזן

צעירי הליכוד מחדשים ומתחדשים

אריאל אילוז

סלפי עם השר חיים כץ

Gilad Trugbild

כנס ישראל לצעירים

אריק זיו ויזר

גרמניה, אולי אחרת?

אריק זיו ויזר

פנאל מדיני בשיתוף התאים הפוליטים בבר אילן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן