25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

פנאל מדיני בשיתוף התאים הפוליטים בבר אילן

בפאנל מדיני בטחוני שנערך באוניברסיטת בר אילן השתתפו חה”כ דני דנון, חה”כ עופר שלח, עומר בר לב וינון מגל. את הפאנל יזמו כלל התאים הפוליטיים שבאוניברסיטה

 

 

 

“הסכנה הכי גדולה היא בורות. אחרי זה ייאוש ואחרי זה האדישות. שכל אחד יחליט לקחת על עצמו להיות מעורב פוליטית ולשתף את חבריו לעשייה כזאת או אחרת – זו המשימה שלנו כאזרחים, מעבר מלבוא פעם בארבע שנים לקלפי.” כך התחיל חה”כ עומר בר לב, נציג מפלגת המחנה-הציוני את דבריו בפאנל המדיני-ביטחוני שנערך שלשום (ב’ 26.1.15) באוניברסיטת בר אילן בשיתוף פעולה בין התאים הפוליטיים: תא לביא גלעד (הליכוד), תא אופק (העבודה), תא  הישראלים (הבית היהודי) ותא באנו לשנות (יש עתיד) יחד עם פרויקט יובלים בקמפוס, ו’הגילדה’-אגודת הסטודנטים של בר אילן. בפאנל השתתפו, חה”כ דני דנון מטעם הליכוד, חה”כ עופר שלח מטעם יש עתיד, עומר בר  לב מטעם העבודה, וינון מגל מטעם הבית היהודי.


תחילה חברי הפאנל נשאלו על טיב היחסים כעת בין ארצות הברית לישראל. חה”כ עופר שלח השיב ואמר “היחסים בין ישראל לבין ארה”ב הם איתנים. הרקמה הבסיסית היא איתנה ועלינו לזכור שארה”ב היא המטריה הדיפלומטית הכלכלית-צבאית של ארץ ישראל.”



חה”כ דני דנון השיב: שיתוף הפעולה עם ארצות הברית הוא אמיתי ומושתת על ערכים משותפים. דנון הזכיר כי כאשר מנחם בגין תקף את הכור העיראקי, ארה”ב גיננה את הצעד, אך מאוחר יותר לאחר שארה”ב פלשה לעיראק היא הודתה שישראל עשתה מהלך נכון וחשוב. דנון הדגיש שעלינו לזכור שהאויב שלנו בתקופה של בחירות אינו נמצא בבתי הספר ואסור לנו לשכוח זאת, עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, גם בתקופת בחירות. בנוסף חה”כ עופר שלח אמר: שהיחסים בין ישראל לבין ארה”ב הם איתנים. הרקמה הבסיסית היא איתנה ועלינו לזכור שארה”ב היא המטריה הדיפלומטית הכלכלית-צבאית של א”י.

 

בסוגיה המדינית של יהודה ושומרון הציג חה”כ דני דנון את  תוכניתו: “המונח הנכון לסיפוח הוא החלת ריבונות אנחנו לא יכולים לספח שטח שהוא שלנו” והוסיף “מדוע צריך להתגונן כל הזמן על הזכויות שלנו?” דנון המשיך והסביר כי לאחר שיצאנו מעזה קיבלנו טילים, יציאת ישראל משטחי רצועת עזה היוותה כמקרה בוחן שהוכיח כי אין קשר בין ההתיישבות היהודית ליחסים בין הישראלים לפלשתינאים. ואם מחר ייבחרו בוז’י וציפי לראשות הממשלה ויחליטו לפנות את כל היהודים מיהודה ושומרון ויחלקו את ירושלים גם אז לא יוקם מזרח תיכון חדש ודעאש  לא תיעלם.  הח”כ קרא כי  אסור לנו לשתוק ולפחד כאשר אנו רואים כי אבו מאזן נוקט במעשים חד צדדיים, עלינו ללכת על מעשים חד צדיים  גם ולא נשתוק.

 


את התוכנית המעשית הסביר דנון כי יש להעביר את תושבי עזה לתוך שטחי מצרים. לגבי יהודה ושומרון  הודה דנון כי את תשובתו הוא לוקח מרעיון הגושים של השמאל, לתת לגושי ההתיישבות הפלשתינאים את האפשרות שיגורו בגושים משלהם, גושים שיהיו בעלי זיקה לממלכת ירדן.  דנון סיכם כי הוא אינו צופה שתוכנית כזו תקום מחר אך זהו החזון שמהווה אלטרנטיבה לאופציות הקיימות ושהוא צופה שהתוכנית זהו תביא את השלום העתידי.

 

כמו כן גם מועמד הבית היהודי, ינון מגל הציג את עמדתו בנושא ואמר כי “מזה 47 שנים שהשמאל האינטלקטואלי המציא שצריך להמציא לנו מדינה בתוך ישראל. אתם השמאל מנסים לעשות שלום עם כל מיני חמולות שאין ביניהם שום קשר היסטורי, בואו נגיד את האמת שאין באמת עם כזה פלשתינאי ואין שום מקום בתוך ישראל שצריך לקום עבורו מדינה” לעומתו, טען חה”כ עומר בר לב כי צריך להכיר בעובדה שחיים כיום קרוב לשלושה מיליון פלשתינאים והמטרה שלנו כמדינה שלא תהיה שום נגיעה איתם, לא מבחינה טריטוריאלית ולא מבחינה מדינית, יש לתת עצמאות מלאה לעם הפלשתינאי בתוך שטח מוגדר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השנה החדשה של צעירי הליכוד בסימן קרא ולוין

אלי חזן

צעירי הליכוד – בחוד החנית של העשיה הציונית, מסיירים בבקעת הירדן

אריק זיו ויזר

שאין לדרך צעירה חדשה ?

אלי חזן

רו יגר, מנהיגת התאים הסטודנטיאלים

אריק זיו ויזר

עשרות חברי קבוצת תגר מחו כנגד אפליית דתיים לאומיים וחילונים בבית שמש

אלי חזן

רגינה אברמוביץ’ – עולה בליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן