22.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

פרשה אקטואלית: פרשת ויצא /מאת זאב פז

ויצא גלעד

בימים בהם אנו מפציעים לכותרות ענק בעיתונות הישראלית המבשרות על עיסקה קרובה שתכליתה השבת החייל גלעד שליט לביתו שבמצפה הילה. וודאי לא נוכל לומר כי יד המקרה שכותרות אלו סמוכות לפרשתינו ויצא שבאחד מפסוקיה מופיע “ושבתי בשלום אל בית אבי והיה ה’ לי לא-לוקים”… זהו כמין מסר המבהיר כי מוכרחים ומחויבים לשחררו גם במחיר כואב של שחרור מאות מחבלים עם דם על הידיים, אין ברירה אחרת.
אותם אנשי דמגוגיה מהימין הקיצוני שמכריזים בשער בת רבים שצריך לשחרר את גלעד ובאותה נשימה אומרים שאסור לשחרר מחבלים . בעצם חורצים את דינו של גלעד למוות. אין לנו היום סנהדרין שבאפשרותו לחרוץ גורלות של חיים ומוות. חייבים לשחררו בעיסקה הקרובה. שלא נטעה שאותם קיצונים באמת מאמינים שניתן לשחרר את גלעד ללא שחרור מחבלים עם דם על הידיים. רק שאין להם את האומץ להסיר את המסיכה ולהכריז כי הם תומכים (מחוסר ברירה) במותו של גלעד בשבי החמאס. במקום זאת הם מתפתלים בסיסמאות דמגוגיות מהמין הזול. לעיתים הם מגייסים לצידם את ההלכה ואת דברי התלמוד “אין פודין את השבויים יותר מכדי דמיהן”. האם הם ראו את טיוטת ההסכם שטרם נחתם כשהם ממהרים לקבוע שזה יותר מכדי דמיהן, האם הם ראו את את דעת רוב הפוסקים הסוברת שבמקרה סכנת נפשות כבנידון דידן פודין אף יותר מכדי דמיהן… רק, שכשנוצרה סיטואציה לנגח את ממשלת נתניהו שמקפיאה התנחלויות כנגד רצונם, לא בוחלים לערב ענין אחד בענין אחר ולמזג את נושא שחרור גלעד בנושא פינוי חוות גלעד. חמורה יותר התנהגותם של אנשי קדימה שמנסים “להחזיק את המקל משני צדדיו” מחד להצהיר כי הם תומכים בעיסקה ומאידך לדרוש את הפסקת הצנזורה המונעת פרסום שמות המחבלים שאמורים אם וכאשר להיות חלק מהעיסקה. הלא ברור שפרסום שמותם ימנע את קיומו של מיקוח מפולפל שנעשה כעת באמצעות המתווך חגי הדס, כל התקדמות המו”מ עד עתה הוא בשל קיומו הרחק מעין הציבור והתקשורת. כך החמאס יוכלו להתגמש בלי שהצטיירו בתקשורת כפשרנים, בעוד אנו נקיים את פתגם חז”ל “המשכיל בעת ההיא ידום”, וטרוריסטים כבדים ימשיכו לרצות את עונשם לרווחת כולנו, כאילו החמאס לא דרש את שחרורם… מי כמו אנשי קדימה שנכוו בענין בשלהי כהונתו של מר אולמרט יודעים זאת, הלא אז המו”מ נכשל כי הוא התקיים במקום בקהיר, בתקשורת… אך לפרסומאים ולבובתם ציפי לבני ומלחכי הפינכה, נחמן שי ואחרים לא אכפת מהמדינה ומגלעד שליט. לשי אכפת מהפנסיה המנופחת ולפרסומאים אכפת מהמליונים שהם דורשים-מקבלים כתוצאה מהייעוץ שהם מעניקים לשוכרי שירותיהם ללכת לבחירות מידי שנתיים בכדי להעשיר את חשבונם הטפוח בין כה… חייבים להסיר את הלוט מעל פני המתנגדים לעיסקה, מי בשל אינטרסים פוליטיים ומי בשל אינטרסים אחרים וכן, גם מי בשל אידיאל כנה, אין מנוס מלסגור את העיסקה. זה כואב. אבל את הדיון האסטרטגי בענין שחרור מחבלים תמורת שבויים יש לעשות רק לאחר שובו של גלעד. לולי כן, חרצנו את גורלו של גלעד למוות. לא פחות. ראש הממשלה נתניהו שמואשם ע”י חלק מאנשי התקשורת כמי שהחליט לא להחליט, מגלה מנהיגות ונחישות לבצע עיסקה לשחרור גלעד. אולי עתה תתברר סיבת כתיבתם האובססיבית של בן כספית ורביב דרוקר כנגד עיסקה לשחרור שליט) בעוד שבעידן ממשל אולמרט לא ראינו נחרצות כזאת מצידם). הם מפחדים שביבי יחליט. הם מעונינים להמשיך את הספין שרקמו בעיצה אחת עם פרסומאים. והלא החלטה מנהיגותית של ביבי לבצע עיסקה לשחרור שליט תהרוס להם את התוכניות והספין גם יחד. ביבי;אל תירא ואל תיחת, בצע את העיסקה ופדה את החייל השבוי גלעד שליט. זכור, אין נעלה ממצוות פדיון שבויים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צוקית עבור אלו שזקוקים לה

עינר אביב

האם פייגלין ינצח בבית שמש ?

אלי חזן

ח”כ סילבן שלום סייר היום בישובי המועצה האזורית שומרון כאורחו של ראש המועצה, גרשון מסיקה.

אריק זיו ויזר

הזמנה לכנס של סער באור יהודה

הרויזיוניסט

מברכים ומחזקים את ראש ממשלת ישראל יו”ר תנועת הליכוד מר בנימין נתניהו .

אריק זיו ויזר

אביב חזן”אנחנו חייבים לעמוד איתנים מאחורי מר’ נתניהו”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן