19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ח”כ סילבן שלום סייר היום בישובי המועצה האזורית שומרון כאורחו של ראש המועצה, גרשון מסיקה.

לח”כ שלום נילווה שגיב אסולין (מקום 33 ברשימת הליכוד לכנסת) ופעילים נוספים.

במהלך הסיור ביקר ח”כ שלום באיזור התעשיה ברקן, בברוכין וברחלים, שם טעם מיינות השומרון ביקב בוטיק “טורא” .
לאחר מכן ביקר בישוב ובישיבת ההסדר בהר ברכה, לאחריה נפגש בשכונת מגורשי שא-נור וחומש בישוב שבי שומרון עם לימור סון-הרמלך ועם חברי גרעין השיבה לחומש, המורכב ממשפחות מגורשי חומש ושא-נור וצפה אל הריסות הישוב חומש – בהר ממול.
לאחר הסיור אמר ח”כ סילבן שלום:
אי אפשר להתעלם מהעוולות שראיתי היום בשטח בשומרון, רדיפת ההתיישבות ע”י ממשלת קדימה היא מעשה שלא יעשה – ציונית ומוסרית – ויש להפסיקו.
השומרון שייך לעם ישראל וזכותו וחובתו לבנות וליישב אותו. מהישובים בהם ביקרנו ניתן לראות בבירור את רוב שטח מדינת ישראל פרוש כעל כף היד. בזכות ישובי השומרון אין טילים על תל אביב.

הסיור התקיים במסגרת כ-20 ח”כים ומועמדים ריאליים לכנסת ולחברות בממשלה לאחר הבחירות סיירו בשומרון, במסגרת מבצע סיורים מיוחד.

הסיורים מתקיימים במתכונת “סיורי עומק” – לאורך יום שלם – ובצורה אישית (1 על 1) וכוללים ביקורים בישובים ומאחזים, תצפיות בטחוניות ומפגשים עם אישים מרכזיים בשומרון, רבנים, ראשי ההתיישבות, נציגי מזכירויות הישובים ופעילים נוספים.

מבצע הסיורים מאורגן ע”י היחידה האסטרטגית המוקמת בימים אלו במועצה אזורית שומרון בסיוע ועד מתיישבי השומרון ומשתתפים בהם גרשון מסיקה, ראש המועצה ובני קצובר, יו”ר ועד המתיישבים.

מטרת הסיורים היא לחשוף בצורה עמוקה חברי הכנסת והשרים העתידיים לעוולות הבניה ו”גזרות הספר הלבן” של ממשלת אולמרט-ברק-לבני על ישובי השומרון, כמו גם לאכיפה המפלה בנושא ה”מאחזים”. מטרה נוספת ומשמעותית לקיום הסיורים הינה יצירת הקשר האישי, הישיר והבלתי אמצעי עם נבחרי הציבור העתידים לקבוע את מדיניות מדינת ישראל בכנסת ובממשלה מיד לאחר הבחירות.

בנוסף, מבקרים המסיירים באזור התעשיה ובישוב ברקן, בברוכין – שהוקמה ע”י המדינה אך מכיון שחסרה החתימה על התב”ע נכללה בדו”ח המאחזים של טליה ששון וסובלת מאז מרדיפות ומניעת שירותים, ברחלים וביקב בוטיק “טורא” שהוקם במקום, באיתמר ובחוות גבעות עולם, בתצפית הר כביר באלון מורה, בישוב וישיבת ההסדר הר ברכה, בחוות גלעד ובשכונת מגורשי שא-נור וחומש בישוב שבי שומרון, שם נפגשים המבקרים עם חברי גרעין השיבה לחומש וצופים על הריסות הישוב הממתינות להקמתן מחדש.

לסיורים ניכרת השפעה דרמטית על המשתתפים בהם. ולאחר יום שלם של סיור והכרות בלתי אמצעית עם הישובים בשומרון, כמו גם המפגשים על התושבים, מתבטאים האורחים בהתרגשות, הן באוזני מארחיהם והן בהודעות לתקשורת, ומבטיחים לסייע ככל יכולתם לבניין השומרון בתפקידיהם בכנסת ובממשלה הבאה.

עד עתה סיירו בשומרון כמעט עשרים ח”כים ומועמדים ריאליים והמטרה היא להגיע ל-30 עד התקופה שאחרי הבחירות.

המבקרים חברים בסיעות השונות של המחנה הלאומי בכנסת. בין השאר הגיעו לסיורי עומק ד”ר בני בגין, רא”ל (מיל.) משה (בוגי) יעלון וציוותו, ח”כ סילבן שלום, ח”כ גלעד ארדן, ח”כ משה כחלון (מס’ 6 ברשימת הליכוד), הרב פרופ’ דניאל הרשקוביץ (יו”ר מפלגת “הבית היהודי”), ציפי חוטובלי (מקום 18 ברשימת הליכוד), ח”כ זאב אלקין (מקום 20 ברשימת הליכוד), דני דנון (מס’ 24 ברשימת הליכוד), בועז העצני (מקום34), יריב לוין (מקום 21), קטי שטרית (מקום 31), קרן ברק (מקום 32), יעקב כ”ץ (כצל’ה)” ח”כ אורי אריאל, וכמו”כ מתוכננים להגיע לסיורי עומק ברחבי השומרון מועמדים ריאליים וח”כים רבים מכל המפלגות שמהמרכז וימינה: ד”ר עוזי לנדאו (מס’ 2 ברשימת “ישראל ביתנו”), ח”כ ניסים זאב (ש”ס), ח”כ ראובן ריבלין, ח”כ יולי אדלשטיין, איוב קרא, ובנוסף ח”כים ומועמדיחם ריאליים נוספים ממפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי, ש”ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה.

בנוסף ביקר בשומרון, ביקור קצר יותר, סגן ראש הממשלה ושר התמ”ת אלי ישי.

כאמור בסוף הסיור לא מסתירים האורחים את התרגשותם ונכונותם להתגייס ולסייע בנושא ים אליהם נחשפו לעומק.

ח”כ משה כחלון (מקום 6 ברשימת הליכוד) הצהיר בסוף הסיור:

“אין לי ספק שהופנמה הטעות של נסיגה מחבלי ארץ ישראל – שגיאת עקירת הישובים לא תחזור על עצמה שוב ביהודה ושומרון.לאחר שנוכחנו לראות בעוטף עזה ודרום הארץ בצורה ברורה את הטעות הנוראית בגירוש, אין ספק כי יש להקים את חומש ושא-נור מחדש.האיזור והשטח של ישובי צפון השומרון שנעקרו נותר בשליטה מלאה ישראלית, ואם ברור כיום לכל שנעקירה היתה שגיאה קשה אין סיבה שלא לתקנה. זה הזמן בו ניתן לתקן, זה הזמן להקים את חומש ושא-נור מחדש”.

גם יו”ר מפלגת “הבית היהודי” הרב פרופ’ דניאל הרשקוביץ, אמר לאחר הסיור:

“אחת ממשימותנו הראשונות מיד אחרי הבחירות הינה לשחרר את טבעת החנק מעל הישובים.

לא יתכן מצב בו קיימות תכניות מתאר מאושרות ע”י כל הגורמים, ובמיוחד באדמות מדינה, שאינן יוצאות אל הפועל בגלל חתימה של שר הבטחון שמתעכבת במכוון כמה שנים”.

במשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד שככל הנראה ירכיב את הממשלה הבאה נעלה גם את נושא בנייתה מחדש של חומש ושא-נור”.

יצויין כי גם סגן רוה”מ השר אלי ישי כתב לאחר ביקורו בשומרון לראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, כי:

“יש להקים מחדש את שא-נור וחומש וכי יש לפעול לשם כך, כצעד ראשון בחידוש תנופת ההתיישבות, בממשלה ובכנסת הבאה”.

רא”ל (מיל.) יעלון אמר בסיור: “הדבר החשוב ביותר מול אתגרי התקופה, הוא חיזוק אמונתנו בדרך ובצדקתה, לחזור ולדבר על זכותנו על ארץ ישראל ולא להסתפק בביטחון באזור המרכז. שמחתי לפגוש אנשים אידאליסטים הבונים ומתפתחים בכוח האמונה והרוח הציונית”.

עו”ד יריב לוין אמר בסיור:

האיוולת והטעות שבמהלך ההתנתקות זועקים מכל פינה.

ראוי שנפעל בנחישות כדי לשקם ולבנות מחדש את שנהרס, אין ספק שהקריאה “חומש תחילה” היא נכונה ורלוונטית יותר מאי פעם ומחייבת את כולנו לפעול להגשמת יעד זה.
אני רואה בחומרה רבה את השימוש הבלתי ראוי שהעשה בנימוקים משפטיים כביכול – כדי לחבל במפעל ההתיישבות ולמנוע מהמתיישבים תנאים וזכויות בסיסיים להם זכאי כל אזרח במדינה.

הנסיון של משפטנים מטעם להאחז בתירוץ המשפטי חסר הבסיס בזמן בו נצחון דרך ההתיישבות הוא כבר ברור ומובהק מחייב את חברי הכנסת שתבחר לפעול במהירות לביצוע רפורמה במערכת המשפט.

יש לקבוע עקרון יסוד של זכותנו על הארץ הזאת כבסיס לכל הלכה משפטית הנוגעת למפעל ההתיישבות.

אני מציע לכל מי שתמך בגירוש לבוא ולהשתתף בסיור כפי שערכנו במועצה אזורית שומרון”.

קטי שטרית אמרה לאחר הסיור:

“אני מביעה את תודתי והערכתי הרבה לסיור הפורה שזכיתי לקיים.

טיילתי באיזור השומרון – פנינת הארץ. היופי הרב, הנוף המדהים והנוף האנושי שפגשתי בכל הישובים השאירו בי רושם לטעם של עוד.

מצד אחד, עלו בי רגשות של כעס לאור ההזנחה וההתעלמות של הממשלה לישובים –

ומצד שני, התרגשתי ונפעמתי מהציונות האמיתית שהתגלתה לי במלואה.

אין לי צל של ספק שבכנסת הבאה אפעל למען הישובים. חשוב לחזק את מתועת הליכוד כדי שנוכל לפעול למען ההתיישבות בכנסת הבאה”.

ח”כ זאב אלקין התייחס לעוולות “הקפאת הבניה” אליהן נחשף במהלך הסיור: “במהלך הסיור ראינו פעם נוספת שממשלת ישראל בשנים האחרונות השתמשה בכל תרגיל אפשרי בכדי להצר את צעדי ההתיישבות ביו”ש. אחד מהתפקידים העיקריים של ממשלת הליכוד אחרי הבחירות חייב להיות להחזיר עטרה ליושנה ולתת תמיכה מאסיבית לקידום ההתיישבות בכדי לכפר על השנים הרעות.

ציפי חוטובלי התייחסה לחידוש תנופת הבניה ולתפקיד מערכת החינוך במדינת ישראל: “חובה על כל אזרח ישראלי לסייר בשומרון. חשוב שמערכת החינוך תדאג להראות לנוער את חבלי המולדת ההסטוריים של העם היהודי. יש לחדש את תנופת הבניה ביו”ש ולאפשר לישובים להתפתח”.

מבצע הסיורים מתקיים על רקע דחיית העליה ההמונית לחומש בחנוכה.

לאירוע, שאורגן ע”י ועד מתיישבי השומרון ומועצה אזורית שומרון באישור כוחות הביטחון, היו צפויים להגיע מעל 20 חברי כנסת מהמפלגות השונות ולחתום בטקס בהשתתפות אלפים על מסמך התחייבות לפעולה להקמת חומש ושא-נור מחדש אחרי הבחירות ולחידוש תנופת ההתיישבות ובניה ביו”ש.

האירוע ההמוני נדחה בעקבות פניית צה”ל למועצה בבקשת דחייה בעקבות תחילת מבצע “עופרת יצוקה” ביום שלפניו.

בתקופה שלאחר הבירות יתקיים האירוע כפי שתוכנן, ואנו מקוים כי ישתתפו בו עשרות חברי כנסת רבים, הפעם כבר כשרים וכחבר הקואליציה, כשלב מתקדם בדרך לתיקון חוק ההתנתקות והקמת חומש מחדש ע”י מדינת ישראל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דרישה מח”כ משה כחלון לכינוס מרכז הליכוד לדיון והצבעה על ההסכם עם מפלגת העבודה

אריק זיו ויזר

משרד התמ”ת והמדען הראשי הולכים לטעות שוב בגדול – שוש לוי – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

בני בגין פתח תקווה לליכוד/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

ביקור של 55 פעילי ליכוד מרעננה והסביבה בחול המועד בירושלים

אלי חזן

שליחות ציבורית עם נשמה

אריק זיו ויזר

כשלימור פגשה את ברו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן