21.2 C
תל אביב
2 במאי 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פרקליט או ג’נטלמן

הוא הא מי זה ? ביבי בא ! ,  מקטרים נגד המטה המבחן בראשון בנובמבר, נתניהו העדיף את הסרוג על הלוחם, נתניהו מול ביטן, הליכוד מלכד את מי שהולך איתו.

הסיפור של גל ושל איילת

השבוע, אחרי מהמורות אליהן אנו רגילים, הוגשה רשימת הליכוד לכנסת הבאה ואנו נכנסים למערכת הבחירות. התאכזבתי לראות כי שמו של גל הירש נפקד מהרשימה ואני סבור כי זאת אבידה גדולה לליכוד  אך בסוף בסוף אני מקבל את הדין כי זאת החלטה שאושרה באופן דמוקרטי והמטרה עכשיו היא להביא יותר מ – 61 מנדטים.

 

בואו לא נשכח : פעילי הליכוד העדיפו את גל הירש מול סעדה, שכן מדובר בפרקליט מול ג’נטלמן. למה אני מתכוון שהירש הוא ג’נטלמן ?

הוא יכול היה לקדם מהלך שיקבע את מעמדו בתוך הליכוד בכך שהיה הולך לפגישה עם בן גביר ואיילת שקד – כל אחד בנפרד. הכוונה הייתה שישתמש בהם כדי לסגור את השריון שלו. אך הוא עמד כמו ג’נטלמן וגם כאשר מקורב לנתניהו בדק האם יש סיכוי שהוא ילך עם איילת שקד, גל ביטל את זה על הסף. מנגד הפרקליט סעדה, פעל בתחמנות של סרוגים. לא רק שנפגש עם איילת אלא גם נתן לזה פרסום. בחדרי החדרים נתניהו היה מבין שכל צירוף של סעדה או הירש היו מקפיצים את איילת.

 

אצל נתניהו וגם אצל רבים בליכוד אין אמון ששקד בכלל תתמוך בליכוד היה והיא תעבור את אחוז החסימה.  במיוחד כאשר אתה רואה שהיא אפילו לא מתפטרת מהתפקיד של שרה בממשלה. יותר ויותר אנחנו מאמינים שאיילת רוצה לקחת קולות מהימין ולשמר את ממשלת המעבר, כך היא נשארת כשרה עוד סיבוב ועוד סיבוב.

 

ביטן

בשולי ישיבת המזכירות, כאשר נתניהו החל לדבר, ח”כ ביטן קם ויצא. האם במקרה או בכוונה איני יודע. מה שברור הוא כי ביטן יצא פגוע מהפעילות של נתניהו נגדו בבחירות המקדימות.  לפעמים סוף מעשה במחשבה תחילה. מה שברור הוא כי נתניהו צריך היום לראות כיצד מתקנים את המצב. עוד מלפני הישיבה פנה דודו מימון לחברי המזכירות והציע כי מבלי להתייחס למשורייני נתניהו בואו נשריין בלי קשר את גל הירש. את זה הם לא קיבלו ולמרות שגם להצעה הזאת לא היה תוקף מבחינת חוקת הליכוד.

 

הוא הא מי זה ? ביבי בא !

מי זוכר את המלעיזים על הביבי בא אבל ככל שחולף הזמן אנו רואים כי דווקא הרעיון הזה עובד ועובד חזק. הביבי בא הוא רעיון שפשוט מחזיר את הקהל הליכודי לכיכרות. אם בעבר היית עושה כנס בחירות בכיכר העיר וכל העיר הייתה מתכנסת לאירוע אז הביבי בא מביא את כיכר העיר לשכונה של התושב. 

עד שישראל כ”ץ יו”ר המזכירות ונתניהו הגיעו לפתוח את ישיבת המזכירות הייתה ברברת שחוזרת על עצמה נגד מטה הבחירות ומנהלי המטה. בקיצור, אין חדש תחת השמש ומאז ומתמיד היה תהליך של קיטור מול מטה. היה מי שהעלה בדיון אחר כך טרוניה על יו”ר המטה יוסי שלי וכן על המינוי של טל גלבוע לניהול השטח. קודם כל אני לא מסכים עם הטרוניות האלה. יוסי איש ניהול מצוין והמבחן שלו יהיה יום הבחירות. ולגבי טל גלבוע : אומנם היא בזמנו הוצנחה לתוך לשכת ראש הממשלה כיועצת לבעלי חיים אבל מאז שהוקמה ממשלת לפיד בנט ראינו אותה נמצאת ברחובות בהפגנות ובמרשתת ולכן לא צריך לפסול אותה. ולכן חזן, כאשר אתה לועג לזה שהיא פנתה בפייסבוק וקראה למי שרוצה להצטרף למטה זה לא פסול אלא להיפך. מנגד צריך לרתום את הסניפים ולשלב ידיים. והקריאה של נתניהו שפשוט תפסיקו ליילל ובואו לפעילות של הליכוד היא קריאה נכונה.

 

אין בנט, אין איילת, אין האוזר ואין את הפרזנטור של הקפה .

אבל יש שיקלי! כן, הליכוד לא שכח לשיקלי את התמודדות שלו מול בוגדי הימין. גם כאשר הוצע לו שר בממשלה שיקלי נשאר נאמן למחנה הלאומי. בן כספית ספד אותו אך מתברר כי הליכוד לא שוכח את מי שהלכו אחריו .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדורון של האוצר רע לעם

לאן הולך גדי – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

13 מי יודע ?

הרויזיוניסט

לא מצליחים לתפור חליפות, תופרים תיקים

אריק זיו ויזר

המורה יורה על התלמיד

אריק זיו ויזר

מרכז הליכוד התפורר לפרורים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן