24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לא מצליחים לתפור חליפות, תופרים תיקים

אלשיך זיהם את המשטרה, סידבון אני הייתי בודק, בלוף המתפקדים בירושלים, ניר ברקת בורח מירושלים ?

תיק אלף מול תיק רות דוד : בתיק אלף שהוא תיק המתנות של נתניהו הכל מסתובב מול קבלת מתנה תמורת תמורה. זה תיק המתנהל סביב חיקורי דין בעולם, חקירות בארץ, גיוס עד מדינה ועכשיו מנסים לצלוב את נתניהו על תיק שוחד אלא שבתיק שוחד הבסיס הוא הוכחה של קבלת תמורה. ואת זה אין לחוקרים.

פרשת רות דוד נמרחה במהירות ללא חקירה מעמיקה. שם, ברור כי יש תמורה למתנה של תיקי המותגים שקיבלה רות דוד. הפרשה הזאת מטופלת במהירות הבזק כדי לכסות את גודל הסירחון, כאשר מנגד בתיק 1000 מוציאים את החשודים כמעט כל יום בהדלפות ומורחים אותם בכותרות.

אך התקשורת שותקת בפרשת רות דוד באובססיביות מול תיק 1000.

הדרישה של הקמת ועדת חקירה על התנהלות המשטרה בפרשות נתניהו היא דרישה ראויה. במיוחד כאשר עכשיו ברור כי החקירה זוהמה בהרבה מרכיבים. רבות מחקירות המשטרה הגיעו לכתב אישום על שיבוש הליכי חקירה. לפיכך, מפתיע כי כאשר עלה נושא הפעלת חוקרים פרטיים על חוקרי המשטרה היה צפוי כי תפתח חקירה זה האינטרס של המשטרה הפרקליטות.

ולכן נתניהו צודק. ‎ אלשיך וריטמן זיהמו את החקירות בטענות הזויות. ריטמן היה חייב לפסול עצמו מעיסוק בתיקי נתניהו; אלשיך, שחיפה עליו, אמור היה לסלקו מתפקידו כראש להב 433 מרגע שביהמ״ש העליון פסק נגדו בעתירת הקצינה צ׳. אלשיך הדליף והדליף ושיקר וזיהם הליכי החקירה. לכן אין להאמין לו.

מפכ”לים לשעבר תוקפים: “אלשיך ביצע שגיאה גדולה”

ישראל היום : איציק סבן

בכירים במשטרה הזדעזעו מדברי המפכ”ל • ניצב (בדימוס) סדבון: “היתה עליו חובה לחקור” • בכיר נוסף: “איך המשטרה תטען כעת שההחלטות בעניין ראש הממשלה היו נקיות?”

“לו אני בנעלי המפכ”ל, הייתי עוצר את החקירה וחוקר את העניין. תפקידו של מפכ”ל זה להגן על שוטרים מפני הטרדות ולעצור את המטרידים”, כך אמר אתמול ל”ישראל היום” ניצב בדימוס יוסי סדבון, שכיהן בעבר בתפקיד ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה.

פקודת המטה הארצי קובעת עקרונות לטיפול בשוטר מאוים ובבני משפחתו. כתוב בה כי “שלטון החוק מותנה, בין השאר, ביכולתם של עובדי הציבור בכלל ושל שוטרים בפרט למלא את תפקידם ללא הפרעה וללא מורא. האיום על שוטר או הפגיעה בו – בקשר למילוי תפקידו – פוגעים ביכולתו למלא את תפקידו ובכך פוגעים בשלטון החוק. פקודה זו קובעת כללים בעניין הטיפול בשוטר מאוים ובכלל זה גילוי זהותו של המאיים והבאתו לדין”.

קציני משטרה בכירים טוענים כי הודאתו של מפכ”ל המשטרה בתוכנית “עובדה”, על כך שחוקרים פרטיים אספו מידע על שוטרים שעסקו בחקירות רה”מ והמשטרה לא פתחה בחקירת העניין – מנוגדת לפקודת המשטרה. “היתה חובה לחקור”, מוסיף סדבון, “לא רק שזה לא היה מפריע לחקירה, זה היה מסייע לה. אם היו עוצרים וחוקרים, היו מגיעים למי ששלח. כל האמירה הזו של המפכ”ל בעייתית מאוד”. ואילו קצין משטרה בכיר, המכיר היטב את הנעשה ביחידת להב 433, אמר אתמול: “איזו יכולת יש עכשיו למשטרה להגיד שההחלטות שקיבלו בענייניו של ראש הממשלה היו נקיות?”

“בראיון הזה אפשר היה להתרשם מאישיותו של המפכ”ל, מחוכמתו ומרגישותו”, אמר אתמול בכיר במשטרה, המכיר היטב את עבודת היחידה הארצית לחקירות הונאה, “אך לצד זה המפכ”ל הפגין חוסר הבנה של המטריה התקשורתית, וזה כישלון של יועציו. הראיון נראה יותר כמו ראיון פרישה. הוא לא היה צריך לדבר על המלצות, ובטח שלא על פרשת החוקרים הפרטיים. וכשזה יוצא מפיו, לא עולה על דעתי שהיה דבר כזה וזה לא נחקר”.

לדבריו, “המפכ”ל אמר אמירה בעייתית. הוא לא תיאר שזו אמירה בעייתית ועכשיו זה הפך לסוגיה עוד יותר בעייתית. זה לא מספיק להגיד שזה היה ונפסק. ממתי המשטרה לא חוקרת ניסיונות לשיבוש חקירה? כל יום הם באים עם חשודים לבית משפט ומשכנעים את השופטים שהם חייבים להיות מאחורי סורג ובריח מחשש לשיבוש חקירה. אז כשמדובר בחקירה הכי רגישה במשטרה, קורה דבר כזה ולא חוקרים? זה יותר מתמוה”. קצין בכיר אחר לשעבר ששירת בלהב 433 אמר אתמול כי “המחשבה שחוקרים פרטיים אוספים מידע ומנסים להפחיד חוקרים ביחידת החקירות הכי חשובה במשטרה היא מאוד פרובלמטית. גם אם שלב האיסוף היה ראשוני ומקדמי, זה לא משהו שאפשר לעבור עליו בשקט”.

סניף ירושלים

מתברר כי סניף ירושלים מוכיח כי הוא במצב הנחות ביותר שלו מאז ועולם.

מאז תחילת הקדנציה ספגנו הודעות על מפקדים ענקיים שיצאו מירושלים. ישנם שלושה אנשים מעניינים בירושלים בהקשר הזה : ניר ברקת ראש העיר, ח”כ דודי אמסלם ויאיר גבאי. גבאי הוא היחידי שלא התרברב באלפי מתפקדים.

אך מתברר כי לא כצעקתה. סניף ירושלים תמיד היה מוביל בארץ מול ההתפקדויות, ותמיד היה מגיע בכמות המתפקדים לעשרה אחוז מכל ההתפקדות סניפי הארץ.

תגובות ההסבר על התדלדלות המתפקדים בירושלים באות מתוך תפיסה כי גם ניר ברקת וגם אמסלם לטענתם הלכו על ההתפקדות ארצית. ואולם, מסתבר כי ההתפקדות של ניר ברקת ברמה הארצית מתבססת על קוד 99. מטה ניר ברקת מפעיל טלפונים למתפקדים שהוראת הקבע שלהם נפלה או שהפסיקו לשלם. מתפקדים אלה נמצאים תחת קוד 99 , ומטה ניר ברקת שלא מסוגל כנראה להביא מתפקדים חדשים אלא עובד על מתפקדים ישנים.

את הסיפור סיפר לי אחד מראשי הקבוצות בסניף בצפון. קטי שיטרית באה אליו ואמרה לו: אנחנו עושים לך שירות נחזיר את מתפקדי קוד 99 והרווח כולו שלך רק אל תשכח אותי ואת ניר, שעזרנו לך.

האם זה יספיק להתמודדות של קטי וניר? הקלפי תדבר.

השאלה הגדולה האם ניר ברקת מתמודד לראשות העיר ירושלים או שניר הבין כי ירושלים לא תבחר בו שנית?

אומנם מערכת יחסי הציבור של ניר עובדת שעות נוספות כדי להראות כי ניר ראש עיר מוצלח. במציאות, מתברר כי ניר ברקת לא כל כך מוצלח. העיר נמצאה בהגירה שלילית. אם ניר בונה על הסכמות עם החרדים אז שיזכור שכבר היו לחרדים הסכמות עם ליאון והם לא עמדו כמחנה לצידו. אז גם החרדים למדו את הלקח וכנראה בסיבוב הבא נראה אותם מחליטים רק בסוף הדרך.

מכיוון שכך ניר עלול להפסיד בבחירות לעירייה וקיימות הערכות שניר לא מתמודד.

קמפיין הפליטים

ההערכה שלנו היא ש – 15 מיליון שקל הושקעו בקמפיין המסתננים שהוא איננו אלא קמפיין מתוזמן ומגעיל.

האם מחכים למבקשי העבודה במדינות שלהם תאי גזים? ההשוואה של מבקשי העבודה עם השואה זאת פשוט זילות של המצב .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השב״כ,ערוצי התרעלה,הגנרלים ובן גביר

אריק זיו ויזר

שטייניץ תתעורר אנחנו מפלגה חברתית

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

מירי מלכת המרכז

אריק זיו ויזר

מי יעמוד בראש?

אריק זיו ויזר

שני צדדים לליברמן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן