19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

לאן הולך גדי – יומן פוליטי – אריק זיו

הנכבה מחוץ לספרי החינוך, צעירי הליכוד Out מקצועני קדימה In, מי יחליף את מנכ”ל הליכוד, ואיזה ג’וב ממתין למנכ”ל.

הספרים של גדעון
בימיו כיו”ר האופוזיציה בפועל בכנסת ה – 17 ביקר יו”ר סיעת הליכוד ח”כ גדעון סער את יולי תמיר על כך שהובילה את מערכת החינוך בארץ אל הקו הפוסט ציוני. סער טען אז : הצגת הקמת מדינת ישראל כאסון ספרי הלימוד של מדינת ישראל היא שערורייתית ואין לקבלה”. רצה הגורל והפך ח”כ סער לשר החינוך גדעון סער. סער לא חיכה הרבה זמן והחל כמו שהוא יודע – לבצע שינוי. הוא הוציא את הנכבה מספרי הלימוד ומוביל במערכת החינוך תוכנית שתחזק את הערכים היהודיים, הציוניים והדמוקרטים של המדינה. יתר על כן, לפני כשלושה שבועות נחשף בעיתון הארץ שספר לימוד, המיועד לכיתות י”א-י”ב, מציג לראשונה את הטענה הפלסטינית בדבר טיהור אתני שנעשה ב-1948.
סער לא חיכה. הוא הורה למנכ”ל המשרד ד”ר שמשון שושני לאסוף את הספרים שכבר הופצו ולתקן את הכתוב בהם. מחבר הפרק בספר ד”ר צפריר גולדברג טען שזו צנזורה מיותרת. אנחנו אומרים לד”ר גולדברג שזוהי לא צנזורה. אין כל סיבה שהקמת מדינת ישראל תוצג כנכבה או אסון. סוף סוף יש שר חינוך במדינת ישראל הנוקט בגישה ציונית קלאסית. יישר כוח לשר החינוך.

אין כניסה לצעירים
ואם בחינוך עסקינן אז היומן הפוליטי היום יתרכז בנושא הצעירים או אי הצעירים בליכוד.
לליכוד יש צעירים שהם חברי כנסת אך אין לליכוד שכבת פעילים צעירה בגילאים הנעים מעשרים עד שלושים.
תזכורת : משנות השבעים הפך הליכוד למפלגה המהווה בית לצעירים. ואולם, מאז הפילוג עם קדימה הליכוד התנתק מהצעירים במדינה. מיד לאחר הפילוג נסגר האגף לנוער וצעירים במצודה. נטען אז כי האגף בגלל כמות המנדטים הקטנה וחובות המפלגה.
אולי היה צדק חלקי בדברים אך לאחר הבחירות התעוררה ציפייה כי מנהלת הליכוד תשנה את דרכה ותעניק תקציב לפעילות האגף שכה נדרשת.
בבדיקה שערכתי מתברר כי חוץ מכמה מקבלי משכורת מצודת זאב אינה פועלת. אין תקציב לפעילות צעירים וסטודנטים. יתר על כן, כאשר נקראו ראשי תאי הסטודנטים לפגישה עם המנכ”ל התברר להם כי הם יקבלו עזרה רק דרך האח של אקוניס. מתברר כי עומרי הפך להיות הפוליטרוק של שלום שלמה והמנכ”ל.
אין כסף ? ודאי שיש, אבל לא רוצים לתת אותו לפעילות הצעירים. יש לזכור כי יש תקציב לעוזר ליועץ ראש הממשלה. כן, מצודת זאב מחזיקה חבר של יועץ ראש הממשלה עם משכורת ורכב צמוד.
אך הסטודנטים יקבלו מהאח של אקוניס תקציב רק בהתחייבות שיפקדו לליכוד. מעולם הליכוד לא התנה תקציבים לפעילות של סטודנטים מול מפקד. להפך, הליכוד ראה את ההשקעה בצעירים ונוער כחלק חשוב בתנועה.
יש לזכור כי כך נבנתה המנהיגות בתנועה.
כתוצאה מהתנתקות המצודה מהצעירים מתברר כי גם השרים וחברי הכנסת נדבקו בשפעת היהירות.
וכך, במרבית לשכות השרים וחברי הכנסת אין אנו רואים סטודנטים וצעירי ליכוד כעוזרים ויועצים. ישנם צדיקים בסדום : השר ישראל כ”ץ שלקח איתו את עידן פרץ שליווה אותו בשנים האחרונות.
וכן, כרמל שאמה,דני דנון וציון פיניאן.
בכל לשכות השרים העדיפו “ניסיון”. גם אם הניסיון בא מהמפד”ל או מקדימה. כך, הסטודנטים של הליכוד והצעירים יכולים לראות כי החברים שלהם מקדימה נהפכו להיות יועצים אצל שרי הליכוד והם נשכחו בקמפוסים.
הגדילה לעשות אחת מחברות הכנסת אשר לקחה דובר בעל דעות של מר”צ.
יש לציין כי האחריות אינה רק על ההנהגה. היא חלה גם על שגיב אסולין ודוידי הרמלין, אשר היו מראשי הצעירים בשנים האחרונות. אסולין התגאה בתואר שנבחר על משבצת הצעירים ברשימת הליכוד ואילו דוידי מתגאה שהוא נשיא וועידת הצעירים. אין טעם להתעלם מכך יותר : גם הם כשלו כאשר הם לא דאגו ונלחמו להכניס את צעירים ללשכות השרים.

המנכ”ל
ברגע האחרון מתברר כי מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי עומד לעזוב את תפקידו בחודש דצמבר. השמועה אומרת כי הוצע לו תפקיד בכיר. מעניין לדעת האם המנכ”ל הבא הוא שלום שלמה יועצו של נתניהו או שמא יהיה זה אסי יצחקי – יועצו לשעבר של ישראל כ”ץ?
ועוד אנקדוטה : האם ההתקרבות בין השר כ”ץ והמנכ”ל בחודשים האחרונים מולידה את התפקיד הנכסף לגדי אריאלי? בעבר יש לזכור עבר חתול שחור בין השניים.
מלשכתו של המנכ”ל נמסר שאינו יודע על המהלך .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרס זה הרס עצמי

אריק זיו ויזר

הליכוד מחכה לגל הירש

אריק זיו ויזר

הרכבת לירושלים מזווית שספק אם תחשבו עליה

אריק זיו ויזר

משטרת ההדלפות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

ראש ממשלה מזרחי מתי?

אריק זיו ויזר

נתניהו לא שרון, ארדן לא כחלון, בנט לא כץ!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן