20.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

פורסם ב-nrg: ראש החוג למדע המדינה שמתמודד בליכוד

ראיון שפורסם לראשונה ב- nrg: ד”ר עמנואל נבון, תושב אפרת, נשוי לסימה ואב לארבעה מאמין שבעולם שבו רוצים לשמוע את הקול הישראלי הצודק, צריך רק להשמיעו.

 

ד”ר עמנואל נבון, מתמודד על משבצת העולים בליכוד

מי אני
ד”ר עמנואל נבון, תושב אפרת, נשוי לסימה ואב לארבעה. אני ראש החוג למדע המדינה ולתקשורת במכללה החרדית בירושלים, ומרצה ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל-אביב ובמרכז הבינתחומי הרצליה.  

נולדתי בשנת 1971 בפריס, צרפת.  למדתי בבית ספר בריטי ולאחר מכן במכון ללימודים פוליטיים בפריס, אחת האוניברסיטאות היוקרתיות באירופה.  בשנת 1993 עליתי לבדי לארץ והשלמתי תואר שני ודוקטורט ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים. התגייסתי לצה”ל בגיל 23 ושירתתי בקרבי. דובר אנגלית, עברית, צרפתית וגרמנית. 

שימשתי כמנכ”ל הרשת העסקית לשיתוף פעולה בינלאומי (רשת של אנשי עסקים פרו-ישראלים), וכשותף מייסד של קבוצת נבון-לוי בע”מ, חברת ייעוץ וקידום פרויקטים ישראלים לפיתוח אנרגיות מתחדשות באפריקה.  

הרצתי ברחבי העולם  והופעתי בין השאר בקונגרס האמריקני, באוניברסיטת ג’ורג’טוון, באוניברסיטת קולומביה, ב American Enterprise Institute, ב AIPAC, בפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, בבתי ספר למנהל עסקים בפריס ובמונטריאול, בכנס הרצלייה, אורט, CRIF, Stand With Us, ובקהילות יהודיות מובילות בארה”ב, קנדה, צרפת ובלגיה. פרסמתי ספרים ומאמרים רבים בכתבי עת ובעיתונים מובילים, ואני מתראיין באופן קבוע, בשפות שונות, בכלי תקשורת בארץ ובעולם.

העוזר של הנשיא בוש כינה אותי “הקול החדש של ישראל” לאחר שקרא כמה ממאמריי והשתתף גם בהרצאתי.  המלצתי בכנס הרצליה 2006 להקים מטה להסברה לאומית אומצה על ידי ממשלת ישראל ביולי 2007. 

אני חבר הנהלה בפורום הבינלאומי של הכנסת, חבר בוועדה המייעצת של מכון EMET (בוואשינגטון), ועמית בכיר במרכז לתקשורת בינלאומית באוניברסיטת בר-אילן. בעבר גם עמית במכון למדיניות ואסטרטגיה (הבינתחומי הרצלייה) ובמרכז שלם.

דברי לאומה:

אחרי שנים שאני עוסק בהסברה ישראלית בעולם, אני מעוניין לעשות בפועל את הדברים עליהם אני מדבר כל כך הרבה שנים. אני מתמודד על משבצת העולים בליכוד, כדי להכניס רוח חדשה בקול הציוני וכדי לקדם את אחת המטרות החשובות ביותר של הציונות – העלייה. כדי להתמודד עם האיום הדמוגרפי וכדי לפתח את הכלכלה, מדינת ישראל חייבת לטפח את העלייה. כיום, עתודות העלייה הגדולות שנותרו נמצאות בצרפת ובארה”ב. בארץ ישנן קהילות גדולות של עולי פזורות אלו – כחצי מיליון איש, אך עד היום הם לא יוצגו כלל בפוליטיקה הישראלית. 

בניגוד לסטיגמא השגויה, יוצאי צרפת בארץ אינם מיליונרים, רובם המוחלט אנשי מעמד הביניים אשר סובלים מקשיי קליטה קשיםמאד כאן בארץ. כך למשל רופאים מנוסים אשר עבדו בתחומם עשרות שנים בארץ המוצא, מתקשים מאד לעמוד בקריטריונים בירוקרטיים הנערמים בדרכם, ונאלצים לחזור חזרה לחו”ל כדי להתפרנס. רבים מיהודי ארה”ב חוששים לקבל החלטה ולעשות עליה, כיון שהעתיד הכלכלי בבירוקרטיה הישראלית לא ברור ולא מובן עבורם. הם רוצים לעלות ארצה, הם ציוניים, הם אידיאליסטיים, אך הם חוששים לעתידם ופרנסתם.

צריך להסיר את החסמים המונעים את העלייה והיא תתעצם מאליה. אני מאמין שבעולם רוצים לשמוע את הקול הישראלי הצודק, הבטוח, צריך רק להשמיע את הקול הזה באופן מקצועי. אני מתמודד כדי להשמיע את קולה הצודק של הציונות, זו שבארץ וזו שעדיין בחו”ל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עו”ד דוד ביטן – 337

אלי חזן

נבחרת הליכוד – תוצאות הפריימריס

אלי חזן

ניסיון המחטף של מחוז הגליל

אלי חזן

עכשיו זה סופי. תוצאות הפריימריז

אלי חזן

ברוב מוחץ: ועידת הליכוד אישרה את האיחוד

עמית

אוחנה עתר לוועדת הבחירות

אלי חזן
דילוג לתוכן