25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
תמונה מהפיסבוק,עיצוב ועריכה בן אריה
יומן פוליטי

עמיר , המשקפת ועד כיפת ברזל

תמונה מהפיסבוק,עיצוב ועריכה בן אריה

כיפת ברזל מול החמאס, התנתקות אזרחית מעזה, בנט רשת הבטחון של פייגלין וחוטובלי,אולמרט נכנס להקפאה.

 

האירועים בבחירות המקדימות הפכו לממוקדים פחות בעקבות מבצע “עמוד ענן”. עכשיו המצב הוא קיום מערכת בחירות תוך כדי אש. ראינו גורמים בשמאל שמאשימים כי הממשלה יצאה למלחמה בגלל הבחירות. טענה שראויה לבדיקה. הממצאים, ככל הנראה לא יטיבו עם הטוענים. שכן, צריך לזכור כי ההסטוריה של הטרוריסטים מלווה בנסיונות לפגוע ביהודים לקראת מערכות בחירות כדי לנסות להשפיע עליהן ועל מנת לנסות להפחיד את האזרחים. כולם בשמאל מבקשים לשכוח אבל לפני עשר שנים ביצעו שני מחבלים את הפיגוע בסניף הליכוד בעיר בית שאן, שהיה הומה אדם לרגל הפריימריס.

לפני ארבע שנים נגררה ממשלת השמאל של קדימה למבצע עופרת יצוקה אז כל בכיר משך לכיוון אחר שרת החוץ יצאה בהצהרות שונות מראש הממשלה,שר הבטחון ניהל מערכה נפרדת מדינית מול אולמרט ולבני,אולמרט היה באיזה חלום שיצליח להביא עוד שלום לפני שהוא הולך. מאידך, ממשלת נתניהו, אשר שמרה על איפוק למרות לחצים על הממשלה לצאת למלחמה, עומדת לביקורת. נתניהו ליברמן וברק שמרו על איפוק אך כאשר הם ראו שאין ברירה הובילו למבצע עמוד ענן. החמאס שכח כי אנחנו אזרחי ישראל עמדנו ולא נשברנו בעת הפיגועים שהגיעו מהתוצאה של הסכם אוסלו, היום ברור שגם טרור יומי וכבד לא מפחיד אותנו וברור כי הם הטרוריסטים לא שברו אותנו.

יש להבין כי הדרישה של השמאל לפתרון מדיני שבאה בדמות הדרישה מנתניהו להרים את הכפפה וללכת לפתרון מדיני, היא הזויה. עומדת ההצעה האלטקנטיבית של ניתוק מלא מעזה כאשר האחריות צריכה לעבור למצרים : החשמל יסופק ע”י המצרים, היבוא יצוא יהיה ממצרים, המים ממצרים וכן הלאה. כלומר, נתק בין עזה וישראל. כבר בעת ההתנתקות דרש השר ישראל כץ משרון ללכת למהלך של התנתקות אזרחית מעזה, מהלך כזה יצור חיץ ברור בין ישראל לרצועת עזה ובכך נוכל להיפרד לשלום מעזה, זהו אופק מדיני.

כיפת ברזל
אודה כי הייתה לי בקורת על כיפת ברזל. חלק מהבקורת קיימת גם היום. יש לי ספק האם המערכת נותנת פיתרון מלא ונכון. אני יותר מאמין כי הפתרון של התנתקות אזרחית מעזה כפי שהזכרנו הוא הפתרון הנכון, אבל בכל מקרה אני מצטרף לרוני רימון אשר בסטאטוס בפיסבוק כתב :
“שאפו לעמיר פרץ, שכנגד מומחי בטחון רבים – הכריע כשר בטחון על פרוייקט
“כיפת ברזל” המציל חיים כיום. רבים מתושבי הדרום חבים לו את חייהם. עמיר
פרץ היה שר בטחון מצויין. לא אכפת לי שהוא החזיק משקפת עם פקקים – שר
בטחון צריך להיות אדם עם שכל מחוץ לקופסא, אדם שלא גדל בשבט הצהלי, אדם
שיכול לקבל החלטות באופן עצמאי. גם במלחמת לבנון השניה הוא קיבל החלטות
חשובות בניגוד לדעת הגנרלים, משום שלא היה אחד משלהם.
(גילוי נאות של רוני – בבחירות 2006 ניהלתי את קמפיין העבודה בראשות עמיר פרץ,
וכך עמדתי על סגולותיו של האיש ויכולותיו)

 

פריימריס תחת אש
איך שהחל מבצע עמוד ענן כבר החלו כל אלה שמפחדים מפריימריס להגיד : צריך לדחות. אך בפעל ברור כי הבחירות המקדימות צריכות להתקיים. מקסימום ידחו בשבוע. האם ניתן למטחי הקסאם לעצור את הבחירות? הרי מאז הקמת המדינה היו אירועים בטחוניים לצד מערכות בחירות. רק מלחמת יום הכיפורים גרמה לדחיית בחירות, אז צריך להראות כי הטרוריסטים אולי גורמים למכה קטנה בכנף, אך לא צריך לבטל את הבחירות. אולי צריך להפנים כי מערכת הבחירות שבפתח וכדי לא ליצור תורים באתרי ההצבעה אולי צריך לעבור למהלך של בחירות במשך יומיים.

אך לא צריך לדחות את הבחירות ולא צריך לבטל פריימריס.

אולמרט

לפני שבוע כבר הודיעו כי אולמרט נכנס לזירה אך  כבר במוצאי שבת מקורבי אולמרט החזיקו ביד סקר לא מחמיא : אולמרט עם ציפי מגיע ל – 8 מנדטים. כלומר, גם ברית עם אריה דרעי לא תחזיר אותו לבלפור 1 ולכן למרות שמסביבו הודיעו גורמים כי הוא הולך להתמודד, הקולות היו חלשים. היו כאלה שטענו כי אחרי שיחליט להתמודד רק אחרי שינסוק במנדטים אך גם אולמרט יודע כי הוא נמצא תחת תקרת זכוכית בעת הזאת ולכן לא בטוח שאולמרט ילך למהלך. אומנם, הוא כבר מבין כי הוא יוכל להיות במקרה הטוב שר בממשלת נתניהו כאשר מולו יהיו ליברמן, בנט ואריה דרעי.

חוטובלי
בסביבת נתניהו לא הייתה אהבה גדולה לחוטובלי. ההערכה היא יותר של הצוות מאשר נתניהו. הסיבות ממש לא מענינות אך בשבוע האחרון חל שינוי כאשר רואים אותה כגוש חוסם בנט. ישנה מחשבה כי חוטובלי תביא את המנדטים של הכיפות הסרוגות. אליה יצטרף בקרוב משה פייגלין שמגלה אחיזה חזקה בקרב חברי התנועה.
מה שיהייה מעניין האם הם ישפיעו בצורה חיובית על הרשימה מול בנט.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו היה נכשל כמו אובמה

אריק זיו ויזר

אין שופטים בירושלים !

הרויזיוניסט

בחירת היועץ של בנימין המבולבל

בשמאל שכחו מה זה לקבל את האחר

אריק זיו ויזר

גנץ התקווה של ליבני

אריק זיו ויזר

כבל חדש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן