24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו היה נכשל כמו אובמה

השחצנות של אובמה נכשלה, האם נתניהו הולך בדרכו של אובמה,הקיזוז של אקוניס,האם שלום שלמה יקבל תוספת כדי שיענה לסלולרי,הפרוטוקולים האבודים של סיעת הליכוד.

‏Yes I can not

עוד בועה הגיעה השבוע לידי פיצוץ. מדובר בבועת ההבטחה שהתנפחה למימדים מפלצתיים בנובמבר 2008. אודה ואתוודה, גם אני הייתי מסונוור מהתפעלות וסיפוק מהמנהיג שהוכיח כי ארצות הברית יכולה לתת למנהיג שחור את ההגה. ואולם, מסתבר כנראה כי אובמה הוא ההפך ממרטין לותר קינג המנהיג השחור. לותר קינג היה מושא להערצה לא רק לנו כישראלים וכיהודים שרבים מהם היו שותפים לדרך שלו, אלא גם לאמריקאים ולשאר העולם. אובמה הגיע לבית הלבן עם תקוות גדולות שהתנפצו מול השחצנות והמחשבה כי הוא יודע מה טוב לעולם. הוא משלם היום בריבית דריבית על ההיבריס ועל הזלזול באחרים. המקרה של אובמה מוכרח לשמש דוגמא למנהיגים אחרים.

אני כישראלי לא שוכח כיצד אובמה זלזל בנתניהו לאחר היבחרו של האחרון לראשות הממשלה.
קשה לשכוח את אובמה מגיע לקהיר ושובר את קיר הברזל של המערב בנאום מתרפס מול העולם האיסלאמי הרדיקלי. מבחינת המזרח התיכון אובמה הרחיק את השלום. בספרי היסטוריה ייזכר כצ’מברלין שחזר ממינכן עם הסכם שלום שלא היה שווה את הנייר שעליו היה חתום.
יותר מכל, אובמה צריך לחשוב פעמיים כי הציבור שבחר בו הפנה לו אחרי שנתיים את העורף. אפילו בקהילה השחורה הבינו כי אובמה לא מספק את הסחורה. הסחורה היא אמריקה יותר טובה ומתברר כי אחרי שנתיים יותר רע להם.
יתר על כן, לסנאט האמריקאי, אחרי הרבה שנים, לא נבחר אף אפרו אמריקאי. זה מראה כי אובמה נכשל לאורך כל הדרך.
כאן אני מזכיר לנתניהו : העם בישראל נתן לך הזדמנות חוזרת לאחר 1999 ואין לי ספק כי אם היו מתקיימות בישראל מערכת בחירות של אמצע הקדנציה מצבך היה גרוע זאת למרות שיש לממשלתך הישגים לא מעטים בתחבורה בתקשורת.

נתניהו חווה נפילה חופשית של אמצע הדרך מבלי להרגיש זאת. אנו עדים כי לכישלון בנושא הדיור והשיכון. לאורך כל הדרך מחירי הדירות נוסקים ולמרות זאת אין בניה מאסיבית. נתניהו לא הצליח להוביל בניית דירות חדשות. למרבה הבושה המגזר היחיד שזוכה בבניה הוא החרדי. שיהיה לחרדים לבריאות אבל מה איתנו המסורתיים והחילונים ? צריך לומר לנתניהו :  יש לך שר חרדי שלא מעניין אותו העם. אטיאס נשאר משגיח הכשרות של הרב עובדיה וכך היום נבנות דירות רק לחרדים ויוצאי הצבא הולכים לגור עם ההורים.

מר נתניהו, זהו הנושא של הבחירות הבאות. זכור, אם לא תשכיל ותשנה את הדרך שלך תהפוך ל”אובמה משופר הפוך” – הבטחה שמתמסמסת.
ברור כי ההקפאה בירושלים הופכת כל חדר לזהב טהור. איך אמר אחד מחברי הכנסת : נתניהו הפך את בעלי הדירות בירושלים למיליונרים.   
שר השיכון שלך מנצל את המצב כאשר הוא מספר לכולם שאתה מי שמונע בניה ובינתיים הוא בונה לחרדים אלפי דירות בבית שמש, נצרת עילית, ערד ולוד וכך כל עתודות הבניה עוברות לחרדים.

מפגש של כוכב אחר
מפגש נתניהו עם חברי ליכוד במצודה ביום חמישי היה לדברי אחד הנוכחים” משהו לא ברור”.  לאחר שנתניהו התנתק מהשטח של הליכוד לאורך חודשים, נקבעה פגישה עם חברי ליכוד אלו שהוזמנו הם ברובם לא מקבוצת המיעוט הנהנית מחיוכו של שלום שלמה.
רובם שייכים למגזר בתנועה, מגזר אותו אני מכנה “המכודררים של שלום שלמה”. כך התקבצו כעשרים חברים בפגישה עם נתניהו. אחד הנוכחים אמר כבר בתחילת הפגישה הפעם נתניהו לא איחר. נו, גם משהו.

חלק מהמוזמנים הוזמן על ידי טלי מגבעתיים וברור שלא שלום הזמין אותם.

מיד עם התחלת הפגישה החל מטר של קיטורים והאשמות על יועצו של נתניהו שלום שלמה. הטענות היו ששלום לא חוזר לחברים וששלום מנותק מחברי הליכוד. יתר על כן, התברר כי גם העוזר של שלום נדבק במחלה. הוא גם לא עונה לפניות. ממש הכותל החסום.  
נתניהו בעוקצנות אמר לשלום ש”אולי נגדיל לך את אחזקת הטלפון”. אחד מהחברים סינן שאולי יחליפו לשלום והעוזר שלו את הטלפון בהוקי טוקי. ממילא הם מדברים רק עם עצמם.
את המתקפה על שלום עצר בגופו הגדול יואב דבוש. כאשר קיבל את זכות הדיבור אמר : “מה אתם רוצים ? אני בקשר טוב עם שלום. כל שבוע אני מדבר איתו לפחות ארבע פעמים. ההגנה של דבוש על שלום הכעיסה את הרוב אך מי שמכיר את דבוש יודע כי דבוש באמת אוהב את נתניהו מכל הלב וכך מבחינתו כל מי שנמצא בסביבתו של נתניהו או בצוות שלו הוא תומך בו ללא סייג.
אין ספק כי המפגש צריך להדליק נורות אזהרה אצל נתניהו כי כמו דבוש יש מעט שיתמכו בו ללא תנאי, ההתנהלות של אין קשר עם החברים יוצרת קורוזיה שמאכלת את יסודות השטח של התנועה.

עוד על אי כיבוד הסכמים בתנועה
בישיבת הסיעה בדיון על הרוטציה אמר אופיר אקוניס כי הוא לא ביקש את התפקיד מנתניהו. נתניהו אישר את העניין וכרמל שאמה סינן שמי שביקש בשביל אופיר את התפקיד הוא שעיה סגל. דוברת הסיעה יצאה לעיתונאים והחלה לתדרך את עמדת אקוניס,אך כאשר יצא כרמל לעיתונאים היא נעלמה.
אקוניס נכנס למזנון הח״כים וראה כי מסביבו של כרמל יושבים חברת עיתונאים.מיד סובב את ראשו ויצא מהמזנון.
אין ספק כי בסיבוב הזה כרמל זכה בכל הנקודות עד כדי כך שנאלצו להגיע להסכמה של 45 יום ואז תתבצע ההחלפה.

מקוזז עם אקוניס
לקראת ערב יום שני נפתח שולחן של העוזרים של חברי הכנסת בראשו ישב רוני העוזר של אלקין.נכנסה עינת הבולדוזר של הסיעה שחיפשה חברי כנסת מהליכוד כדי שייכנסו להצבעה ואז שאלה איפה כרמל?  רוני יועצו של אלקין ענה : “מקוזז עם אקוניס”.

הזיכרון של עליזה
ח״כ כרמל שאמה  ביקש את הפרוטוקול של החלטת הסיעה על הרוטציה ואז אמרו לו כי אין פרוטוקול. בכיר בסיעה אמר שלא יעלה על הדעת כי סיעת הליכוד מתנהלת ללא פרוטוקול. האם נסתמך בעתיד על זיכרונה של עליזה בראשי? אוי ואבוי לנו אם כך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניחוחות אוסלו

אריק זיו ויזר

הרעם היכה את הברק

אריק זיו ויזר

האם הסולחה בין ביבי וסער קורמת עור וגידים ?

אריק זיו ויזר

בנט מחייה את סִינְדְרוֹם 1992

אריק זיו ויזר

היהפוך נשיא שחור עורו

אריק זיו ויזר

המילקי גדל על עצי ברלין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן